Η Φωτεινή Δάρρα έχει επιλέξει να μιλάει για αυτήν μέσα από την δουλειά της. Έχει θέσει η ίδια τον πήχη πολύ ψηλά για αυτή από την πρώτη στιγμή και αυτό μόνο θαυμασμό μπορεί να βγάζει σε κάποιον όταν την κοιτάει. Την συνάντησα στις πρόβες για τις μουσικές βραδιές που θα μας χαρίσει στο Half Note 5- 7 Μαΐου και μιλήσαμε για την καριέρα της, την συνεργασία της με τον Μίκη Θεοδωράκη, την συμμετοχή της στο J2US αλλά και την κόρη της.

Σε συναντάω σε μια πολύ δημιουργική περίοδο. Μίλησέ μου για τις βραδιές που θα απολαύσουμε στο HalfNote.

Είμαι πολύ χαρούμενη που θα ξαναβρεθώ φέτος για ακόμα μια φορά στο αγαπημένο μου Half Note jazz club στο κέντρο της Αθήνας. Ήταν «λαϊκή απαίτηση» να επαναλάβουμε την παράστασή μας με τίτλο «This is a (Wo) man ’s  World” και έγινε πραγματικότητα! Παρασκευή 5, Σάββατο 6 και Κυριακή 7 Μαΐου θα τραγουδήσουμε κάποια από τα ωραιότερα τραγούδια που έχουν γραφτεί για τις γυναίκες ή από γυναίκες. Ένα πρόγραμμα με ερωτικά κατά βάση τραγούδια, μιας και τα περισσότερα από αυτά υμνούν την γυναίκα, υμνούν και τον έρωτα! Μια παράσταση για γυναίκες αλλά και για όσους αγαπούν τις γυναίκες!

Ποιο είναι το τελευταίο πράγμα που κάνεις πριν ανεβείς στην σκηνή να τραγουδήσεις;

Την προσευχή μου και μια ευχή!

Ποιο τραγούδι που ακούμε στην βραδιά έχει σημαδέψει περισσότερο την ζωή σου και γιατί;

Το δικό μου «Σ ’αγαπώ» σε ποίηση Ράινερ Μαρία Ρίλκε και μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου και το «Έλα» που πρωτοτραγούδησε η Τζένη Βάνου, είναι τα τραγούδια που με αγγίζουν βαθιά μέσα στην ψυχή μου τόσο που πονάει. Όμως και το “One for my baby” του Franc Sinatra με ταξιδεύει στα jazz clubs της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του ’60 και στην εποχή που σπούδαζα μιούζικαλ στο Λονδίνο

Ποια ήταν η αποτυχία που σε έκανε πιο δυνατή στην ζωή σου;

Κάθε φορά που συναντάω την αδικία στον χώρο μου, είτε σε μένα είτε σε άλλους, στενοχωριέμαι, θυμώνω και στο τέλος γίνομαι πιο δυνατή. Δεν το νιώθω ως αποτυχία αλλά ως ευκαιρία να δυναμώσω, να αποκτήσω εμπειρία.  Όταν συνειδητοποίησα ότι στον χώρο μου δημιουργούνται «μόδες» με βάση συγκεκριμένα συμφέροντα, τότε απελευθερώθηκα από την αγωνία των ραδιοφωνικών σουξέ και αφοσιώθηκα στην αλήθεια της μουσικής

Πως πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με το τραγούδι;

Δεν το αποφάσισα ποτέ συγκεκριμένα, θέλω να πω δεν μπορώ να τοποθετήσω στο χρόνο την απόφαση. Ήμουν ανέκαθεν ένα παιδί που αγαπούσε τις Τέχνες. Είχα από μικρή έφεση στη μουσική και το θέατρο, το οποίο και σπούδασα αμέσως μετά το σχολείο και την εισαγωγή μου στο Παιδαγωγικό της Θεσσαλονίκης. Τότε θυμήθηκα τον αγαπημένο μου φιλόλογο που, λίγο πριν δώσω Πανελλαδικές εξετάσεις, μου είχε πει: Φωτεινή Δάρρα εσύ ό,τι και να γίνει, καλλιτέχνης θα μείνεις. Είχε δίκιο. Καλλιτέχνης γεννιέσαι και έπειτα κάθε μέρα γίνεσαι”.

Θυμάσαι την πρώτη φορά που τραγούδησες πάνω στην πίστα;

Την πρώτη φορά που τραγούδησα μπροστά σε κόσμο ήταν ως ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο με τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη και τη δεύτερη στο Ηρώδειο. Θυμάμαι ότι πριν βγω στη σκηνή ένιωθα να μου κόβονται τα πόδια, η ανάσα μου είχε γίνει γρήγορη και έκανα συνεχώς την προσευχή μου. Μόλις βγήκα στη σκηνή όλο αυτό το άγχος μετατράπηκε σε μια απίστευτη δύναμη. Ένιωσα σαν να πετάω πάνω από το θέατρο, τα έβλεπα όλα από ψηλά σαν σε κινηματογραφική ταινία. Κατάλαβα ότι όλα είχαν πάει ξανά στη θέση τους και πρώτα από όλα, η καρδιά μου!

Πώς ανακοίνωσες τους γονείς σου την επιθυμία σου να ασχοληθείς με το τραγούδι; Τι αντίδραση είχαν;

Δεν το ανακοίνωσα. Συνέβη σταδιακά καθώς ήδη είχα ξεκινήσει την πορεία μου στο θέατρο. Θυμάμαι όμως τη στιγμή που ανακοίνωσα στον πατέρα μου την απόφασή μου να αφήσω το Πανεπιστήμιο και να δώσω εξετάσεις στη Δραματική Σχολή. Δεν ήταν καθόλου χαρούμενος και μου το έδειξε. Προσπάθησε να με εμποδίσει όμως είχα πάρει τις αποφάσεις μου. Στην πραγματικότητα ήταν αυτό που λέμε «το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον». Αργότερα μου ομολόγησε ότι είναι πολύ ευτυχισμένος που τελικά δεν τον είχα ακούσει τότε. Παρόλα αυτά καταλαβαίνω την αγωνία που είχε τότε.

Τι σήμαινε για σένα η συνεργασία με τον Μίκη Θεοδωράκη; Είναι η συνεργασία που ξεχωρίζεις;

Είναι σίγουρα κορυφαία στιγμή στην πορεία μου. Συνάντησα έναν μύθο και αισθάνομαι πολύ τυχερή που μου συνέβη αυτό. Συνεργάστηκα μαζί του στενά δύο ολόκληρα χρόνια. Πήγαινα σχεδόν καθημερινά στο σπίτι του για πρόβα, μου έλεγε ιστορίες για τη ζωή του, για την πολιτική του στάση, για τη μουσική. Ηχογραφήσαμε μαζί δύο δίσκους, προίκα μεγάλη για μένα. Μεγάλη στιγμή όμως θεωρώ και τη συνεργασία μου με τον κορυφαίο τενόρο Rolando Villazon, τον μάστερ του μιούζικαλ Ramin Karimloo και τον αγωνιστή της Δημοκρατίας, τον χιλιανό Angel Parra.

Έχεις απωθημένο κάποια συνεργασία;

 Όχι. Ίσως μόνο κάποιους που δεν πρόλαβα να γνωρίσω. Τον Μάνο Χατζιδάκι ήθελα να είχα προλάβει…

Δέχτηκες πόλεμο στην καλλιτεχνική σου πορεία;

Δεν μου αρέσει να εκφράζομαι δημόσια για τέτοια θέματα. Θεωρώ πως ο κόσμος πρέπει να απολαμβάνει την ομορφιά της τέχνης από τους καλλιτέχνες, Γι’ αυτό είμαστε φτιαγμένοι. Θα πω μόνο πως ο χειρότερος πόλεμος είναι όταν ξέρεις πως είσαι εξ ’ορισμού «κομμένος» γιατί δεν «ανήκεις». Έχω μάθει να πολεμάω για αυτό που θεωρώ σωστό. Φοβάμαι πως δεν θα αλλάξω…

Ποια είναι η πιο ανήθικη πράξη που έχεις αντιμετωπίσει και πώς αντέδρασες;

Να λένε ψέματα για μένα, να μου ασκούν δημόσια κακή κριτική, οι έχοντες δημόσιο λόγο,  χωρίς να έχουν παρακολουθήσει ούτε μια μου παράσταση. Μπορεί να ακούγεται ντεμοντέ ή αδιάφορο αλλά δεν υπάρχει φωτιά εδώ, όσο και να προσπαθούν να δημιουργήσουν καπνό.

Θα άλλαζες το ρεπερτόριό σου για να ενταχθείς στις μεγάλες νυχτερινές πίστες; (τα λεγόμενα μπουζούκια;)

Αγαπώ τη διασκέδαση και θέλω να μπορώ να την προσφέρω στους ακροατές μου, όμως αισθάνομαι έξω από τα νερά μου στα μπουζούκια. Είμαι στο στοιχείο μου μέσα σε ένα θέατρο, σε ένα συναυλιακό χώρο ή σε χώρους όπως το Half Note. Εκεί μπορώ να γίνω ένα με το κοινό, να διασκεδάσουμε, να γελάσουμε, να συγκινηθούμε. Εκεί χωράνε όλα τα συναισθήματα.

Ποια είναι η γνώμη σου για την τραπ μουσική;

Δεν είναι μουσική. Βασίζεται στον ρυθμό και τον λόγο, δυστυχώς όχι στην καλύτερη μορφή του. Χυδαιολογίες, υβρεολόγια, υποτίμηση του γυναικείου φύλου. Η ραπ είναι ενδιαφέρουσα καθώς έχει πολιτικό-καταγγελτικό χαρακτήρα. Η τέχνη πρέπει να προσπαθεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Η τραπ φοβάμαι πως δεν έχει καθόλου τέτοια πρόθεση ούτε και συνέπεια.

Σε ενοχλεί η διάκριση που κάνει ο κόσμος σε εμπορικούς και ποιοτικούς καλλιτέχνες; Θεωρείς ότι πρέπει να υπάρχουν ταμπέλες;

Θεωρώ ότι οι καλλιτέχνες κάνουμε τις επιλογές μας και αυτές μας χαρακτηρίζουν. Μιλάω για το σύνολο των επιλογών μας. Αυτοπροσδιοριζόμαστε. Δεν μου αρέσουν οι κατηγοριοποιήσεις. ‘Όμως όλοι έχουμε μια καλλιτεχνική σφραγίδα ή όχι. Ο κόσμος το κρίνει στο μακρύ χρονικό διάστημα αν «πληρώσαμε» ή αν «πληρωθήκαμε».

Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που έχεις κάνει στην επαγγελματική σου πορεία και το έχεις μετανιώσει;

Άργησα κάποιες φορές να δείξω αυτό που πραγματικά ήθελα, κρατήθηκα πίσω από συστολή και σεβασμό στους μεγαλύτερους. Τις περισσότερες φορές άξιζε, κάποιες άλλες ίσως έπρεπε να είχα αποχωρήσει νωρίτερα. Όμως αλήθεια δεν μετάνιωσα. Όλα είναι εμπειρίες στη ζωή.

Η πρόταση για το J2US πως ήρθε;

Μου έκανε πρόταση η παραγωγή με την οποία μιλούσαμε ήδη για μια άλλη δουλειά.  Δεν ήταν η πρώτη φορά που δέχθηκα μια τέτοια πρόταση. Ωρίμασε ο καιρός να το κάνω. Αισθάνθηκα σίγουρη για το αποτέλεσμα μιας και έχω πια εδραιώσει το στίγμα μου. Ήμουν σίγουρη ότι η παραγωγή θα σεβόταν την καλλιτεχνική μου ταυτότητα, όπως και έγινε. Από την επιλογή του ζευγαριού μου, μέχρι το ρεπερτόριο και την όλη στάση μας απέναντι στο τηλεοπτικό κοινό, νομίζω πως κάναμε ένα δυνατό statement.

Ήσασταν μαζί με τον Πάνο Τριανταφύλλου το ζευγάρι που όλοι πιστεύαμε ότι θα κερδίσει το J2US στεναχωρήθηκες που δεν έγινε αυτό;

Στενοχωρήθηκα γιατί στενοχωρήθηκε εκείνος. Εγώ ήξερα από την αρχή πως πρόκειται για ένα παιχνίδι και νομίζω πως και ο Πάνος το κατάλαβε, όμως πάντα θέλεις να κερδίσει το ταίρι σου και τυπικά. Ουσιαστικά νομίζω πως κερδήθηκαν πολλά από τη συνύπαρξη και τη συνεργασία μας.

Ποια στιγμή με την μητέρα σου  θυμάσαι πιο έντονα; Ποιος ήταν ο πιο συχνός λόγος που τσακωνόσασταν όταν ήσουν έφηβη;

Καμιά στιγμή μας δεν θα ξεχάσω. Λογοφέραμε μόνο για μικροπράγματα όπως όλες οι κόρες με τις μαμάδες τους. Ανεπανάληπτη σχέση.

Τι συμβουλή σου έδωσε όταν έγινες μητέρα;

Δεν χρειάστηκε να μου δώσει συμβουλές νομίζω. Αυτό που μου είπε ήταν: “Τώρα θα καταλάβεις πόσο σας αγαπάω”!

Ποιο τραγούδι σου έχεις συνδέσει με την μητέρα σου και κάθε φορά που το τραγουδάς είναι σαν να το λες μόνο σε εκείνη;

Το “Στάλσιμο” και το “Έλα“. Κάθε φορά που τα τραγουδάω συγκλονίζομαι μέσα μου.

Υπήρξε κάτι που αισθάνεσαι ότι δεν πρόλαβες να της πείς;

Της είπα όλα όσα ήθελα να της πω. Τις τελευταίες μέρες που ήταν στο νοσοκομείο της μιλούσα συνεχώς και της τραγουδούσα το αγαπημένο της ζακυνθινό τραγούδι.

Πήρες την απόφαση όταν έκανες την κόρη σου να μείνεις εκτός δουλειάς. Φοβήθηκες ότι μπορεί να σου κοστίσει αυτό;

Μου κόστισε ναι αλλά πιστεύω πως τον πρώτο καιρό είναι απαραίτητο να μένει μια μάνα όσο περισσότερο μπορεί κοντά στο παιδί της. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που τα κατάφερα. Ήταν δύσκολο αλλά άξιζε τον κόπο!

Η Ρωξάνη, η κόρη σου, πιστεύεις θα θελήσει να ασχοληθεί με το τραγούδι;

Πιστεύω πως σίγουρα θα ασχολείται πάντα με την Τέχνη. Παίζει τσέλο, τραγουδάει, της αρέσει το θέατρο. Σίγουρα θα βρίσκει παρηγοριά και συντροφιά στη μουσική, ακόμα κι αν αποφασίσει να κάνει κάτι άλλο.

Στο σπίτι φαντάζομαι η μουσική έχει κυρίαρχο ρόλο. Της αρέσει να τραγουδάτε μαζί;

Πολύ! Κι εμένα μου αρέσει. Πολλές φορές τραγουδάω κάτι και μου κάνει δεύτερη φωνή και το αντίθετο. Είναι φανταστικό συναίσθημα. Οι φωνές μας μοιάζουν και έχει πλάκα να ακούς μια μικρή και μια μεγάλη με παρόμοιες φωνές!

Πως γνωριστήκατε με τον άντρα σου;

Μέσα στη δουλειά. Γνωριζόμασταν χρόνια πριν κάνουμε σχέση, πριν ερωτευθούμε ο ένας τον άλλο, έτσι ξαφνικά. Ήταν ανέλπιστο όπως όλα τα ωραία στη ζωή.

Τι θαυμάζεις σε εκείνον; Έχει υπάρξει στιγμή που μπορεί λίγο να τον ζήλεψες;

Θαυμάζω την ακεραιότητά του, τις μουσικές του γνώσεις και την χαρακτηριστική ευκολία που έχει στη μουσική, το αυθεντικό του ταλέντο. Επίσης το ύψος του που κληροδότησε καθώς φαίνεται στην κόρη μας! Ναι τον ζηλεύω για τα μακριά του πόδια. Είναι γεγονός!

Τι περιμένουμε μελλοντικά από την Φωτεινή Δάρρα;

Δεν θα σταματήσω να πειραματίζομαι στη δουλειά μου, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Όταν σταματήσει κανείς να δοκιμάζει, τότε σημαίνει πως έχασε την επαφή του με τη ζωή.

Ειδήσεις σήμερα:

Κλειστή η Μητροπόλεως για την υποδοχή της εικόνας “Άξιον Εστί” – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα

Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένει ο Λάζαρος Λασκαρίδης – Τα νεότερα για τον αντιδήμαρχο Καλλιθέας

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις