Η Άννα Ελεφάντη είναι μια γυναίκα που δεν φοβάται να μιλήσει για όσα συμβαίνουν γύρω της. Η ίδια φέτος ονειρεύεται μέσα από την συμμετοχή της στην παράσταση «ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ ΝΤΡΙΜΙΝ 2, 20 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ» στο Από Μηχανής Θέατρο μαζί με τους εξαιρετικούς συναδέλφους Γιάννη Στόλλα, Σταύρο Καραγιάννη και Στέλλα Ράπτη. Την συνάντησα λίγο πριν την παράσταση και μιλήσαμε για τα όνειρα, για την σχέση της με το ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα αλλά και για τα μελλοντικά της σχέδια.

Καλιφόρνια Ντρίμιν, 20 χρόνια μετά. Μια παράσταση με πολλά συναισθήματα. Πες μου λίγο για αυτή την παράσταση και για τον ρόλο σου.

Πρόκειται για το «σίκουελ» της μεγάλης επιτυχίας του Βασίλη Κατσικονούρη «Καλιφόρνια Ντρίμιν» που είχε γραφτεί και παρουσιαστεί πριν 20 χρόνια και τώρα έρχεται για να μας θυμίσει για όσους είχαν δει το πρώτο έργο ή για να μας συστήσει για όσους θα δουν κατευθείαν αυτό, μια παρέα 2 αγοριών και 2 κοριτσιών, εικοσάρηδων τότε, σαραντάρηδων πλέον στο εδώ και τώρα, στη μετά-κόβιντ Ελλάδα. Πόσο προχώρησαν στη ζωή τους τα 20 χρόνια που μεσολάβησαν; Έχουν πετύχει ή έχουν αποτύχει; Έχουν πραγματοποιήσει τα όνειρά τους ή έχουν μείνει στάσιμοι σε ένα απροσπέλαστο τέλμα; Ο ρόλος που υποδύομαι είναι η Βουβού, μια γυναίκα γύρω στα σαράντα η οποία τα τελευταία 20 χρόνια δουλεύει μανικιουρίστ στο ίδιο συνοικιακό κομμωτήριο και τα έχει με τον ίδιο άντρα ενώ εναγωνίως προσπαθεί να αποκτήσει μαζί του ένα παιδί μιας και πλέον όπως λέει και η ίδια «τα περιθώρια στενεύουν». Μια γυναίκα εξωστρεφής, διαχυτική, ζωντανή, που αγαπάει αλλά και θυμώνει σε υπερθετικό βαθμό κι ακόμα κι αν πολλές φορές δεν αντέχει τους δύο άντρες της παρέας, δηλαδή τον σύντροφό της, τον Άρη και τον Ντίνο, την ίδια στιγμή, τους νοιάζεται και τους αγαπά απόλυτα.

Οι ήρωες κυνηγάνε 20 χρόνια το όνειρο τους. Εσύ ποιο όνειρό σου έχεις κυνηγήσει το οποίο να εκπληρώθηκε αλλά μπορεί και όχι;

Σίγουρα ένα όνειρο που κυνήγησα κι έχει εκπληρωθεί και μάλιστα με επιτυχία, είναι η Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Από Μηχανής Θεάτρου, η δημιουργία δηλαδή μιας θεατρικής εστίας ανοιχτής, πολυφωνικής, φιλόξενης. Από εκεί κι έπειτα, το άλλο μεγάλο όνειρο μου για πολλά και μακρινά ταξίδια δεν έχει στον βαθμό που θα επιθυμούσα, πραγματοποιηθεί εντούτοις η ίδια η ενασχόλησή μου με το θέατρο μού επιτρέπει κατά κάποιο τρόπο να «ταξιδεύω»…επί σκηνής!

Άννα Ελεφαντή

Ποιο είναι το κίνητρο της ζωής σου για να κάνεις τα πράγματα που ονειρεύεσαι;

Μα τι άλλο από το όνειρο να γίνει πραγματικότητα!

Πώς αποφορτίζεσαι κάθε φορά από μια παράσταση;

Δεν μπορώ να πω ότι ακολουθώ μια συγκεκριμένη διαδικασία, έχω μάθει να περνώ ταχύτατα από το ρόλο της ηθοποιού, στους υπόλοιπους ρόλους της ζωής.

Άννα Ελεφαντή

Πες μου ένα περιστατικό που έχει συμβεί στην παράσταση και χρειάστηκε να διακόψετε για να λυθεί.

Στη διάρκεια μιας παράστασης καταλαβαίνουμε ότι στο κοινό υπάρχει αναστάτωση. Μια θεατής ένιωσε αδιαθεσία, ο κύριος που τη συνόδευε ρώτησε ευγενικά αν υπάρχει γιατρός στο κοινό, εμείς ασφαλώς διακόψαμε, υπήρχε πράγματι ένας γιατρός, η κυρία μεταφέρθηκε εκτός αίθουσας και ο γιατρός την εξέτασε. Ευτυχώς, δεν ήταν κάτι σοβαρό, οι θεατές μάς μπούσταραν με το θερμό τους χειροκρότημα για να πάρουμε μπρος, μετά το «pause» πατήσαμε ξανά το «play» και συνεχίσαμε τη σκηνή από εκεί που είχαμε σταματήσει.

Είναι εύκολο όταν σταματάτε να ερμηνεύεται μέσα σε δευτερόλεπτα να ξαναμπείτε στον ρόλο;

Είναι θέμα εμπειρίας και μεθόδου ως ηθοποιός να μπορείς στιγμιαία να ενεργοποιείσαι και να απενεργοποιείσαι ως προς το ρόλο και τις απαιτήσεις του. Οφείλεις στον εαυτό σου αυτήν την «απασφάλιση» ώστε στην επόμενη παράσταση, σαν ένα λευκό χαρτί, να ζωγραφίσεις ξανά το ρόλο από την αρχή.

Έχεις κοινά χαρακτηριστικά με τον ρόλο που ερμηνεύεις;

Πάντα, εφόσον σκαλίζουμε με αρετή και τόλμη μέσα μας ώστε να συναντηθούμε με έναν ρόλο, τελικά κάτι θα βρούμε κοινό. Έτσι αν και φαινομενικά εγώ ως αρκετά εσωστρεφής λίγο μοιάζω στη Βουβού, τελικά νομίζω ότι αυτή η βαθιά πίστη που εκείνη έχει στους ανθρώπους και στις σχέσεις που χτίζει, είναι κάτι που κι εμένα χαρακτηρίζει.

Πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με την υποκριτική;

Πάντα αγαπούσα το θέατρο, δεν με είχα όμως φανταστεί ηθοποιό, αυτός ήταν και ο λόγος που δεν επέλεξα να φοιτήσω απευθείας σε μια Δραματική Σχολή αλλά να δώσω εισαγωγικές εξετάσεις για το Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ. Όταν λοιπόν πέρασα και παρακολούθησα το μάθημα υποκριτικής του προγράμματος σπουδών, ο κόσμος που μου ανοίχτηκε ήταν αποκαλυπτικός και η απόφαση μου να τον ακολουθήσω, μονόδρομος.

Φέτος γίνονται πολλά σίριαλ στην τηλεόραση. Είχες προτάσεις; Σε ενδιέφερε ποτέ η μυθοπλασία της τηλεόρασης;

Είναι πολύ ευχάριστο ότι γίνονται πολλά σίριαλ στην τηλεόραση και μάλιστα συμμετέχουν εξαίρετοι συνάδελφοι στα περισσότερα απ’ αυτά. Ασφαλώς θα με ενδιέφερε κι εμένα η συμμετοχή μου σε μια καλή τηλεοπτική παραγωγή, είναι κάτι που συζητάω, εύχομαι να προχωρήσει.

Βλέπουμε ηθοποιούς να αναλαμβάνουν ρόλους παρουσιαστών ή παικτών σε ριάλιτι. Εσύ πως το κρίνεις αυτό; Αν σου γινόταν κάποια πρόταση θα ήσουν θετική;

Προτιμώ να μην προβαίνω σε κρίσεις για τις επιλογές άλλων αλλά να επικεντρώνομαι στο τί επιθυμώ εγώ να κάνω, στην παρούσα λοιπόν φάση της ζωής μου, όχι, δεν θα ήμουν θετική σε μια τέτοια προοπτική.

Το 2020 είχες γίνει viral μέσα από τη συμμετοχή σου στα αντικυβερνητικά σποτάκια του ΣΥΡΙΖΑ. Θα σε δούμε στα προεκλογικά σποτάκια του 2023;

Τα αντικυβερνητικά σποτάκια του ΣΥΡΙΖΑ το 2020 προέκυψαν ως μια ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος άμεσος, κατανοητός και τολμηρός ώστε να καταδειχθεί όλη η επικινδυνότητα του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη. Δυστυχώς, 3 χρόνια μετά, η ακροδεξιά κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η κυβέρνηση της εκτροπής, των υποκλοπών, των σκανδάλων, της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, των απευθείας αναθέσεων 8,5 δις τα τελευταία 3μιση χρόνια, των αδιευκρίνιστων ποσών, του Πέτσα, του Μαραβέγα, του Πλεύρη, του Βορίδη, του Άδωνι Γεωργιάδη, σύντομα και του Καρατζαφέρη, όχι μόνο ξεπερνά τα σποτάκια αλλά πλέον απειλεί την ίδια τη Δημοκρατία.

Το 2020 σου είχε τηλεφωνήσει ο Αλέξης Τσίπρας για να σε ευχαριστήσει για τη συμμετοχή σου στα σποτάκια. Σε ξαναπήρε από τότε τηλέφωνο;

Τον ευχαριστώ θερμά για τα καλά του λόγια σε εκείνο το τηλεφώνημα.

Παραμένει ο Αλέξης Τσίπρας ο «ηγέτης» της ελληνικής Αριστεράς όπως ήταν πριν 10 χρόνια; Η μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ανάγκη ανανέωσης;

Ο Αλέξης Τσίπρας είναι επικεφαλής μιας πολιτικής δύναμης που μπορεί να συσπειρώσει κάθε προοδευτική φωνή του τόπου κόντρα στην πιο ανήθικη κι επικίνδυνη Δεξιά που έχει περάσει ποτέ από τη χώρα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κυβέρνησαν υπό ασφυκτικές συνθήκες μνημονίων κι όχι μόνο κατάφεραν να κρατήσουν τη χώρα όρθια αλλά άφησαν αποθεματικό στα Ταμεία 37 δις. Με αυτό λοιπόν το αποθεματικό αντιμετωπίσαμε τις απανωτές κρίσεις που ακολούθησαν. Το άνοιγμα σε 150000 νέα μέλη, η εκλογή του Προέδρου και της Κεντρικής Επιτροπής απευθείας από τη βάση, η καθιέρωση της ισότιμης συμμετοχής γυναικών – ανδρών σε όλα τα επίπεδα, σώματα και όργανα αλλά και στη συγκρότηση ψηφοδελτίων για δημόσια αξιώματα είναι μερικά από όσα αποδεικνύουν στην πράξη ότι η ανανέωση είναι ίδιον του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αλλά και του Αλέξη Τσίπρα προσωπικά.

Θεωρείς ότι θα έχουμε μια από τις πιο πολωμένες προεκλογικές περιόδους της μεταπολίτευσης;

Για αυτό ευθύνεται αποκλειστικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη με την ανάλγητη, αντιλαϊκή, αντιδημοκρατική και παρακρατική πολιτική της. Είναι επιτακτική ανάγκη αυτή η κυβέρνηση να αποδοκιμαστεί στις κάλπες. Είναι ζήτημα επιβίωσης της Δημοκρατίας. Το δίλημμα είναι ένα: Δημοκρατία ή Μητσοτάκης;

Ένα από τα μείζονα πολιτικά ζητήματα των ημερών είναι το θέμα των παρακολουθήσεων. Πιστεύεις αφορά τον κόσμο και θα μπορούσε να «ρίξει» την κυβέρνηση Μητσοτάκη;

Από τη μία το μέσο νοικοκυριό με την αδιανόητη ακρίβεια να μην κατορθώνει να βγάζει το μήνα και από την άλλη να γινόμαστε μάρτυρες μιας κυβέρνησης και του ίδιου του αρχηκοριού, Κυριάκου Μητσοτάκη που όχι μόνο δεν προσφέρει ασφάλεια στους πολίτες, όχι μόνο λειτουργεί με όρους πλιάτσικου, διαφθοράς και παρακράτους αλλά έφτασε να παρακολουθεί τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ και μέλη της στρατιωτικής ηγεσίας, πολιτικούς του αντιπάλους και δημοσιογράφους βάλλοντας την ίδια τη Δημοκρατία και τους θεσμούς της και το χειρότερο προσπαθώντας να συγκαλύψει όλη αυτήν τη συνταγματική εκτροπή. Ένα λοιπόν είναι το δίλημμα της κάλπης: Δημοκρατία ή Μητσοτάκης; Κι αν αυτός δεν είναι λόγος στις ερχόμενες εκλογές να ψηφίσουν όλοι κι όλες, αν αυτός δεν είναι λόγος για να πέσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, τότε ποιος είναι;

Το νέο σποτάκι του ΣΥΡΙΖΑ με τον «μπρό – εδρο» έχει γίνει viral και σχολιάζεται κυρίως θετικά. Είναι μια προσπάθεια να κερδίσει πίσω τους νέους ψηφοφόρους που έχασε ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία χρόνια;

Στις εκλογές του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κυριάρχησε στις νεότερες ηλικίες. Δεν είναι τυχαίο ότι οι νέοι και οι νέες εναποθέτουν στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τις ελπίδες τους για ίσες ευκαιρίες για όλους κι όλες, για ένα Πανεπιστήμιο ανοιχτό και δημοκρατικό που θα προσλαμβάνονται καθηγητές κι όχι αστυνομικοί, για δουλειές με αξιοπρεπή μισθό, για κατάργηση της εργασιακής επισφάλειας. Το νέο σποτάκι του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι η φωνή αυτής ακριβώς της γενιάς για ένα καλύτερο αύριο.

Στις προηγούμενες εκλογές είχες κατέβει υποψήφια βουλευτής στην Α’ Αθηνών. Θα κατέβεις και φέτος;

Ευχαριστώ το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τον Πρόεδρο Αλέξη Τσίπρα και τους/τις συντρόφους μου για την τιμή να είμαι υποψήφια βουλευτής στην Α’ Αθηνών στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές.
Όλες και όλοι μαζί για να φύγει η χειρότερη κυβέρνηση που έχει περάσει ποτέ από αυτήν τη χώρα.

Ως γυναίκα φαντάζομαι σε προβληματίζουν έντονα τα τραγικά φαινόμενα της γυναικοκτονίας και της έμφυλης βίας. Μήπως ως κοινωνία χρειαζόμαστε περισσότερα εκπαιδευτικά σποτάκια πάνω σε αυτά τα θέματα;

Δεν είναι θέμα εκπαιδευτικών σποτ αλλά εκπαίδευσης και παιδείας η οποία πρέπει να αρχίσει μεθοδικά μέσα από τα σχολεία αλλά και τους χώρους εργασίας, πρέπει να υπάρχουν δομές ενημέρωσης, προστασίας, επικοινωνίας, πρέπει όμως προπαντός σε κάθε σπίτι, σε κάθε οικογένεια, οι μανάδες και οι πατεράδες να ξεριζώσουν οποιαδήποτε πατριαρχική αντίληψη που κρατά από το παρελθόν και να σπείρουν στο μεγάλωμα των παιδιών τους την έννοια του σεβασμού, της αλληλεγγύης, της ενσυναίσθησης.

Ως γυναίκα και ηθοποιός έχει βιώσει παρενόχληση από άντρα στη δουλειά σου;

Όχι, δεν έχω βιώσει όμως πιστεύω ότι απλώς υπήρξα τυχερή, θέλω να πω, θα μπορούσε να συμβεί στην καθεμία μας οπουδήποτε.

Ένα σχόλιο για την απόφαση που εξισώνει τα πτυχία των αποφοίτων των δραματικών σχολών με τα απολυτήρια λυκείου.

Το ΠΔ 85/22 σύμφωνα με το οποίο οι καλλιτέχνες κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι εξοργιστικό και απειλεί όχι μόνο την υπόσταση αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των καλλιτεχνών ανοίγοντας το δρόμο στην οριστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στις κρατικές σκηνές (Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ, ΔΗΠΕΘΕ). Επιπλέον, αναδεικνύει περίτρανα και με τον πλέον επιθετικό τρόπο (και δεν είναι η πρώτη φορά), την απαξίωση της κυβέρνησης για τον κόσμο που υπηρετεί τον Πολιτισμό ενώ την ίδια στιγμή θρέφει μια άκρως αντιδραστική αντίληψη ότι η Τέχνη δεν είναι αποτέλεσμα επίπονου και πολύχρονου κόπου και σπουδής πόσο δε μάλλον μια εργασία που υπάγεται σε κανόνες, δικαιώματα και υποχρεώσεις. Είμαι βέβαιη ότι ο δίκαιος αγώνας μας ο οποίος ξεκίνησε από τους ίδιους τους σπουδαστές των Δραματικών Σχολών θα κορυφωθεί και το Προεδρικό αυτό έκτρωμα θα αποσυρθεί μια δια παντός.

Τα μελλοντικά σου σχέδια ποια είναι;

Όμορφες συνεργασίες στη σκηνή, δίκαιοι αγώνες στους δρόμους και πολλά ταξίδια!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:

Το πρώτο σίκουελ θεατρικού έργου στο Ελληνικό θέατρο είναι γεγονός!
Ο Βασίλης Κατσικονούρης, είκοσι χρόνια μετά το θρυλικό Καλιφόρνια Ντρίμιν, επιστρέφει με τη συνέχειά του: το Καλιφόρνια Ντρίμιν 2, 20 χρόνια μετά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά και με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στόλλα, Σταύρο Καραγιάννη, Άννα Ελεφάντη και Στέλλα Ράπτη έρχεται από τις 2 Νοεμβρίου 2022 στο «Από Μηχανής» Θέατρο.
«Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν». Κρίση. Κρίση. Κρίση. Κρίση. Οι τέσσερις αγαπημένοι εικοσάρηδες του πρώτου Καλιφόρνια έχουν πλέον σαρανταρίσει. Για το κοινό που τους έχει ήδη γνωρίσει αλλά και για όσους κι όσες τους γνωρίσουν για πρώτη φορά, ο Ντίνος, ο Άρης, η Βουβού και η Κική είναι ξανά εδώ όμως… μυαλό δεν βάζουν. Πόσο προχώρησαν στη ζωή τους τα 20 χρόνια που μεσολάβησαν; Έχουν πετύχει ή έχουν αποτύχει; Δουλεύουν ή είναι άνεργοι; Είναι ινφλουέσερς ή δεν τους ξέρει η μάνα τους; Έχουν λεφτά ή δεν έχουν στον ήλιο μοίρα; Πόσους φίλους έχουν στα σόσιαλ; Πόσα like παίρνουν; Και τελικά, κατάφεραν να πάνε στην Καλιφόρνια για να ζήσουν επιτέλους το «αμέρικαν ντριμ» ή έφτασαν ως τη Λούτσα, ανεκδιήγητοι και ονειροπόλοι;»

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΙΚΟΝΟΥΡΗΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
ΠΑΙΖΟΥΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΛΛΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ, ΑΝΝΑ ΕΛΕΦΑΝΤΗ, ΣΤΕΛΛΑ ΡΑΠΤΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ

Ειδήσεις σήμερα:

Αυτή είναι η οικογένεια του Χρήστου Μάστορα – Οι γονείς και η κούκλα αδελφή του

Η ιστορία του Ke Huy Quan μέχρι το χρυσό αγαλματίδιο των Oscars – Τα δύσκολα παιδικά χρόνια και το πισωγύρισμα στο Χόλιγουντ

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις