Σε “κόκκινο συναγερμό” τέθηκαν το βράδυ της Πέμπτης (11/11) τόσο οι ελληνικές Αρχές στο αεροδρόμιοΕλευθέριος Βενιζέλος“, μετά από πληροφορία της CIA ότι επιβάτης ύποπτος για τρομοκρατία βρισκόταν σε μία από δύο πτήσεις της Emirates από Αθήνα.

Το αεροσκάφος με προορισμό το Ντουμπάι προτού απογειωθεί, έλαβε εντολή να επιστρέψει στον σταθμό του αεροδρομίου, όπου ερευνήθηκε εξονυχιστικά, χωρίς τελικά να βρεθεί ο ύποπτος.

Από την άλλη, η πτήση ΕΚ209 της Emirates προς Νέα Υόρκη που είχε απογειωθεί από το διεθνές αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, επέστρεψε άρον άρον στην Αθήνα. Μάλιστα, κατά την επιστροφή της, συνοδευόταν από δύο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, ούτε σε αυτή την πτήση βρέθηκε κάτι ύποπτο, μετά τον έλεγχο όλων των επιβατών.

Το πρωτόκολλο σε περίπτωση αεροπειρατείας

Το πρωί της Παρασκευής μίλησε στο Mega, ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης και πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, με αφορμή τα όσα συνέβησαν.

Όπως ανέφερε, “οι διαδικασίες που εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση, έχουν φτιαχτεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου και είναι υποχρεωτικές για όλες τις περιοχές του δυτικού κόσμου που αποδέχονται την νομοθεσία του ICAO. Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί. Αυτό είναι το πρωτόκολλο. Κάθε χώρα έχει μία επιτροπή κρίσης για τέτοιες περιπτώσεις“.

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, “από την πρωτογενή μου εμπειρία από τους χειριστές των F-16 που συνόδευσαν τότε το «Ηλιος» όταν πήγαμε να κάνουμε την αναπαράσταση της πτήσης, αυτό που μας έλεγαν ήταν ότι ήταν τραγικό και υπήρχε και εκεί πολύ μεγάλη πίεση, σε περίπτωση που έπαιρναν εντολή, πριν την πτώση του αεροσκάφους στο Γραμματικό, να πυροδοτήσουν πυραύλους αέρος – αέρος. Είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο. Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα δούλεψε με ακρίβεια και λεπτομέρεια“.

Δεν είναι υποχρεωτικό επ’ ουδενί, το αεροσκάφος να προσγειωθεί στην Ιταλία ή στον χώρο στον οποίο πετάει. Οι Αρχές εκτιμούν τον κίνδυνο. Υποχρέωση του κράτους αναχώρησης είναι να υποδεχτεί ξανά το αεροσκάφος πίσω γιατί έχει την ευθύνη του” πρόσθεσε ο ίδιος.

Μαρτυρία επιβάτη της πτήσης EK209

Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής στο Open, επιβάτης της εν λόγω πτήσης δήλωσε πως “βγήκε ενημέρωση ότι επιστρέφουμε στην Αθήνα. Δεν είχαν πει το λόγο από την αρχή, αλλά μετά από προσπάθειες δικές μας, μάς είπαν ότι υπήρχε πρόβλημα με τον εναέριο χώρο της Γαλλίας”.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Σπυριδάκη, “δεν υπήρξε αναστάτωση, αλλά υπήρχε περίεργο κλίμα στο αεροσκάφος”, ωστόσο σημείωσε πως “καταλάβαμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Ακόμα και το Ίντερνετ που είχαμε πληρώσει κάποιοι ξαφνικά διακόπηκε”.

Καταλάβαμε ότι το αεροπλάνο ακολουθεί μια τρελή πορεία. Μετά τη Σαρδηνία κινηθήκαμε ποολύ νότια για να επιστρέψουμε πίσω” προσθέτει ο κ. Σπυριδάκης.

Όπως είπε, “λόγω της περασμένης ώρας, δεν φαινόταν η συνοδεία των F-16″, ενώ συμπλήρωσε ότι το γεγονός ότι το αεροσκάφος άδειασε τα καύσιμά του, το αντιλήφθηκαν μόνο όσοι κάθονταν στα παράθυρα”.

Ειδήσεις σήμερα:

Τραγική τροπή για παιχνίδι με αεροβόλο όπλο – 15χρονος κατέληξε στο νοσοκομείο

Ποια ζώδια θα επηρεάσει το Τετράγωνο Ήλιου – Κρόνου στις 11 Νοεμβρίου

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις