Στο βήμα της Βουλής βρέθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της ολομέλειας της Βουλής για την τριημερή συζήτηση για το νομοσχέδιο που αφορά το νέο σχολείο. Ξεκινώντας την ομιλία του, έκανε έκκληση για μια ακόμη φορά σε όλους τους εκπαιδευτικούς να εμβολιαστούν, ώστε η νέα χρονιά να βρει τους μαθητές στο σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστο;yν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. “Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη“.

“Έχει ανοίξει η πλατφόρμα για εφήβους 15-17 ετών και από την Παρασκευή από 12-15 ετών. Είναι μια προσωπική απόφαση, κάθε οικογένεια θα κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα δισταγμό να το εμβολιάσω”, συνέχισε ο πρωθυπουργός για όσους γονείς δεν εμβολιάσουν τα παιδιά τους.

Μετά προχώρησε στις ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου, οι οποίες όπως είπε θα κάνουν την δημόσια εκπαίδευση να καταστεί εθνική προτεραιότητα.

Στόχος, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός είναι η αναβάθμιση του σχολείου και η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, καθώς η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. “Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ“.

Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν εχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολέιο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη“, συμπλήρωσε.

Ο μαθητής θα μάθει να συνεργάζεται, να είναι μέλος μιας ομάδας

Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητούμενα.

Τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς.

Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει , συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του.

Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν το διευθυντή οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διευθυντή αυξάνεται από τα 3 χρόνια στα 4.

Η αξιολόγηση απαραίτητη για την αποφυγή κατάχρησης θέσεων

Ο πρωθυπουργός επεσήμανε πως η αξιολόγηση είναι απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. “Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αλλά και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών“.

Πια ανα 4ετία ή 2ετία, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση. Και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στη κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες.

Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας“.

Απελευθερώνεται το σχολείο – Ζητούμενο η ανοιχτή γνώση

Περιγράφοντας το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας ο πρωθυπουργός στην ομιλία του τόνισε: “Μιλάμε για το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας που θα διακινεί ανοικτή γνώση σε χαρούμενους μαθητές με απελευθερωμένους και δημιουργικούς τους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία σε κάθε παιδί. Το σχολείο οφείλει να είναι απαιτητικό, τόσο προς τους λειτουργούς του όσο και προς τους μαθητές του.

Η απελευθέρωση του δημόσιου σχολείου αποβαίνει σε όφελος των πιο αδύναμων. Αυτή η ισοπέδωση προς τα κάτω που σας αρέσει να αποκαλείτε εκδημοκρατισμό, στερεί από τα παιδιά το βασικό όπλο. Τα εθίζει στην ήσσονα προσπάθεια”.

Κύριε Τσίπρα σταματήστε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα δεν αντέχουν να σας ακούν

Γι’ αυτό ζητώ να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολακεύουν τα αυτιά αλλά καίνε τα μυαλά. Που ακούστηκε ότι δεν χρειάζεται τάχα να ενισχυθεί η κατάρτιση σε μία χώρα η οποία με ανεργία 15% έχει έλλειψη από εξειδικευμένους και καλοπληρωμένους επαγγελματίες; Κάποιοι συνεχίζουν να μοιράζουν ψεύτικες υποσχέσεις. Οι νέοι δεν ζητούν ελπίδες που σύντομα σβήνουν αλλά προοπτικές που ανάβουν το μέλλον τους.

Είναι καιρός κ. Τσίπρα να σοβαρευτείτε και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα δεν αντέχουν να σας ακούν. Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια. Όπως δεν γίνεται να μην έχουν λόγο τα ιδρύματα για τον αριθμό των φοιτητών που θα υποδέχονται“.

Τελειώνοντας ο Κυριάκος Μητσοτάκης απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε: “Ξανασκεφτείτε αυτή την τόσο άτοπη υπόσχεση ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους. Δεν είναι κάτι που αντίκειται στην ακεραιότητα των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι κατάφωρη αδικία των μαθητών του επόμενου χρόνου.

Αν θέλετε να είστε συνεπής με ό,τι εννοείτε , τότε τολμήστε το. Προτείνετε τη διατήρηση της ελάχιστης βάσης αλλά να μπαίνουν μόνο όσοι δεν την πιάνουν. Λέτε ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα, όταν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία από τα ποσοστά αποφοίτησης ειδικά από μία σειρά από τμήματα με εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής. Όλοι προσποιούμαστε, το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο, με βάση εισαγωγής με 4 και φτάνει στα 25 να μην μπορεί να αποφοιτήσει. Και πιστεύετε ότι αυτό είναι για το καλό του παιδιού.

Αντί να τους κλείνετε με απύθμενο λαϊκισμό το μάτι, με ψηφοθηρική λογική που ανήκει σε άλλο αιώνα. Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το νέο σχολείο. Ζητώ την υποστήριξη όλων. Η δημόσια παιδεία είναι υπόθεση εθνική. Παρά τις αντιπαραθέσεις, θα ζητήσω να χαμηλώσουμε τους τόνους, να ξαναδιαβάσετε το νομοσχέδιο και κάθε ψύχραιμος παρατηρητής μπορεί να διακρίνει το προοδευτικό πνεύμα που το διαπνέει.

Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ πριν αποφασίσετε τι θα ψηφίσετε ίσως να ακούσετε συμβουλή που διατυπώθηκε πριν από πολλά χρόνια. Ο εμβληματικός ηγέτης της ιταλικής Αριστεράς Ενρίκο Μπεριλικουέρ, έλεγε «σύντροφοι είναι ώρα να αναπτύξουμε μια ιδιότητα που μας λείπει. Να ψάχνουμε την αλήθεια που κρύβεται στα λόγια των αντιπάλων μας». Εγώ σας ζητώ ενστικτωδώς να πάψετε να λέτε καληνύχτα όταν οι άλλοι σας λένε καλημέρα“.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις