Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναφέρθηκε στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και στους τρόπους αντιμετώπισης των παραβατών.

«Το βασικό που αλλάζει από φέτος είναι η εισαγωγή καμερών στους ελληνικούς δρόμους, κυρίως Αττικής και Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ. Κυρανάκης. Μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τετάρτης, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι εκτός από την χρήση των ηλεκτρονικών μέσων θα συνεχιστούν και οι έλεγχοι της Τροχαίας.

Παράλληλα, όπως είπε «το νέο νομοσχέδιο εισάγει μια βασική έννοια που δεν υπήρχε, αυτή της υποτροπής», η οποία θα επιτρέπει τον έλεγχο τον οδηγών σε βάθος πενταετίας. «Από την τελευταία σου παράβαση θα πρέπει να είσαι “καθαρός” για πέντε χρόνια για να μην μετράει στην επόμενη» εξήγησε διευκρινίζοντας ότι «η δεύτερη παράβαση ουσιαστικά σε καθιστά ως ύποπτο τέλεσης νέων παραβάσεων».

Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών η δεύτερη και η τρίτη παράβαση του ΚΟΚ θα έχει ως συνέπεια να διπλασιάζονται τα πρόστιμα και οι ημέρες αφαίρεσης της άδειας οδήγησης.

«Για όσους οδηγούν “δολοφονικά” με πάνω από 200χλμ./ώρα το πρόστιμο από την πρώτη παράβαση είναι 1.200 ευρώ και αφαίρεση άδειας για ένα χρόνο», σημείωσε ο κ. Κυρανάκης. Παράλληλα, όπως τόνισε σε όλες τις υπόλοιπες παραβάσεις υπάρχει μια κλιμάκωση των προστίμων διευκρινίζοντας ότι μπορεί να φτάσει η αφαίρεση της άδειας μέχρι και 8 χρόνια.

Μιλώντας για τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν ορισμένοι οδηγοί τόνισε ότι η κλήση που θα καταγράφουν οι κάμερες στους δρόμους θα πηγαίνει στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη. «Να νιώθεις ότι υπάρχει μια άμεση σχέση Πολιτείας με την τάξη που πρέπει να μπει στους δρόμους», πρόσθεσε.

Κυρανάκης: Οι κάμερες θα καταγράφουν τις παραβάσεις κόκκινου σηματοδότη

Ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε ότι αυτή τη στιγμή γίνονται οι πρώτες δοκιμές στις λεωφορειολωρίδες και από τον Σεπτέμβριο, που θα είναι έτοιμο το πληροφοριακό σύστημα, θα έρχεται η κλήση μέσω του gov.gr. «Οι κάμερες των λεωφορείων βασικό στόχο έχουν τους παραβάτες της λεωφορειολωρίδας» διευκρίνισε ο κ. Κυρανάκης. Όσον αφορά τις κάμερες της Περιφέρειας Αττικής επισήμανε ότι αυτές θα καταγράφουν τις παραβάσεις του κόκκινου σηματοδότη. «Στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα δίκτυο καμερών το οποίο θα “πιάνει” παραβάτες για διάφορους πυλώνες», εξήγησε.

Ερωτηθείς για τα προσωπικά δεδομένα και το τι επιτρέπεται να καταγράφουν οι κάμερες στους αυτοκινητόδρομους δήλωσε: «Όταν υπάρχει κίνδυνος ζωής, αυτό υπερβαίνει την όποια προστασία προσωπικών δεδομένων» είπε προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων να είναι υπέρτερο αγαθό από την προστασία της ανθρώπινης ζωής στους ελληνικούς δρόμους». Παρουσιάζοντας ορισμένα στατιστικά στοιχεία αποκάλυψε ότι «τα θανατηφόρα δυστυχήματα το 82% είναι άνδρες και μόλις 18% είναι γυναίκες».

Αναφορικά με το πώς θα κινούνται τα TAXI στις λεωφορειολωρίδες ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε: «Για τα κανονικά TAXI επιτρέπεται μόνο η επιβίβαση και η αποβίβαση. Επιτρέπουμε τα ειδικού τύπου ΤAXI για ΑμεΑ (όσα έχουν πτυσσόμενη ράμπα) και τα μηδενικών ρύπων». Όσον αφορά τις διαμαρτυρίες των οδηγών TAXI για την απαγόρευση κίνησης τους στις λεωφορολωρίδες και το εάν υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων απάντησε αρνητικά. «Είναι κίνητρο για να έχουμε έναν στόλο TAXI που θα μας επιτρέπει να αναπνέουμε περισσότερο οξυγόνο και λιγότερο καυσαέριο, να μην “γκριζάρουν” τα κτήριά μας, να έχουμε μια πόλη στην οποία αναπνέεις καθαρό αέρα».

Ειδήσεις σήμερα:

Πώς έγινε το θανατηφόρο τροχαίο στην Ποσειδώνος: “Χτύπησαν άλλη μηχανή, έφυγαν με ταχύτητα και σκοτώθηκαν”

Πυροβολισμοί κατά στελεχών της ΕΥΠ: Έτοιμοι να διαφύγουν στην Τουρκία ήταν οι δύο καταζητούμενοι μαφιόζοι

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις