Συγκλονισμένο είναι το πανελλήνιο από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους, ενώ στο σημείο συνεχίζουν να επιχειρούν ομάδες διασωστών της ΕΜΑΚ, άντρες του ΕΚΑΒ, της Πυροσβεστικής και του Στρατού, για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων.

Για την ανείπωτη τραγωδία στην Κοιλάδα των Τεμπών, μίλησε στο DEBATER, o Βασίλης Ζαβογιάννης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων.

Ο κ. Ζαβογιάννης αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των σιδηροδρόμων, ενώ τόνισε πως η Ένωση είχε προειδοποιήσει πως όσο συνεχίζονται αυτά, τόσο θα πλησιάζαμε σε ένα μεγάλο δυστύχημα.

Δυστυχώς προειδοποιούσαμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζαμε στο δίκτυο. Τώρα έγινε το κακό. Ανθρώπινο λάθος φαίνεται ότι είναι, από εκεί και πέρα δε δούλευαν τα τεχνικά κομμάτια που έπρεπε να δουλεύουν, ώστε να  περιοριστεί ο ανθρώπινος παράγοντας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα για εμάς. Δυστυχώς, δε μας άκουσαν και φτάσαμε σε αυτό το σημείο.

Οι δικλείδες ασφαλείας είναι τα φανάρια για να σας τα πω απλά, δηλαδή αφού ερχόταν το ένα τρένο από τη μια κατεύθυνση και το άλλο από την άλλη, θα έβρισκε ένα κόκκινο φανάρι σε κάποια φάση. Το σύστημα επίσης που θα σταματούσε το τρένο, σε περίπτωση που ήταν άλλο τρένο στην ίδια γραμμή με αντίθετο ρεύμα. Τα συστήματα δηλαδή που δείχνουν που είναι το κάθε τρένο.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Σοκαριστική μαρτυρία – “Εντοπίσαμε τους συρμούς μετά από 45′”

Ο κ. Ζαβογιάννης, μάλιστα, αποκάλυψε πως από τη στιγμή που έγινε γνωστή η σύγκρουση, προσπαθούσαν να βρουν τους συρμούς και αυτοί εντοπίστηκαν στο δίκτυο, μετά από 45′, χρόνος ιδιαίτερα μεγάλος, που δείχνει ξεκάθαρα το πόσο λάθος, λειτουργούν τα πάντα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Από τη στιγμή που μάθαμε για τη σύγκρουση, κάναμε 45’ να βρούμε που είναι τα τρένα στο δίκτυο. Δεν είναι φοβερό; Για να ενημερώσουμε στη συνέχεια πυροσβεστική και τις υπόλοιπες αρχές. Συνήθως τα τρένα που εμφάνιζαν προβλήματα, τα βρίσκαμε από τους εργαζομένους που ήταν πάνω στο τρένο. Αλλά αυτή τη φορά κανένας εργαζόμενος δεν ήταν ζωντανός δυστυχώς.

Η ταχύτητα που αναπτύσσουν τα επιβατικά τρένα στο σημείο είναι πάνω από 140 χιλιόμετρα ανά ώρα και το εμπορικό πάνω από 110 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Από τη στιγμή που αντίκρισε ο ένας οδηγός του τρένου τον άλλο με τα φώτα θα κάνανε φρενάρισμα, αλλά είναι πολύ βαριά τα οχήματα αυτά για να σταματήσουνε. Θα φανεί αν πρόλαβαν να φρενάρουν. Αλλά και να έγινε. Δύσκολο να ακινητοποιηθούν με τις ταχύτητες αυτές.

Δόθηκε προφανώς εντολή από τον σταθμάρχη στον μηχανοδηγό, ότι είναι καθαρή η γραμμή προχωρά μέχρι τον επόμενο που θα πάρεις εντολή. Έτσι γίνεται δυστυχώς η κυκλοφορία των τρένων το 2023“.

Για το αν συνδέεται το τεχνικό πρόβλημα στην περιοχή Παλαιοφαρσαλα σε τρένο: “Δεν συνδέεται το τεχνικό πρόβλημα νωρίτερα σε τρένο στα Παλαιοφαρσαλα. Εμείς βλέπαμε τις φωτογραφίες από αυτό και είχαμε πάθει πλάκα, αν ο μηχανοδηγός κατέβαινε εκείνη τη στιγμή από την καμπίνα του κάτω, θα τον χτυπούσε το καλώδιο, θα τον σκότωνε. Ζυγίζει ανά πενήντα πόντους, ένα κιλό”.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ειδήσεις σήμερα:

“Βόμβα” από τον πρόεδρο μηχανοδηγών – “Στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη όλα γίνονται χειροκίνητα”

Τριήμερο εθνικό πένθος με απόφαση Μητσοτάκη μετά τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις