Μάρκο Ρούμπιο: Έστειλε αυστηρό μήνυμα στο Ιράν – «Παράνομη η επιβολή διοδίων στα Στενά του Ορμούζ»

Η αντζέντα της συζήτησης με τους Άραβες ηγέτες

Μάρκο Ρούμπιο: Έστειλε αυστηρό μήνυμα στο Ιράν – «Παράνομη η επιβολή διοδίων στα Στενά του Ορμούζ»
Consolidated News Photos (CNP) POOL

Κατηγορηματικός εμφανίστηκε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, ξεκαθαρίζοντας ότι η Τεχεράνη δεν έχει κανένα νομικό δικαίωμα να επιβάλει τέλη διέλευσης στα Στενά του Ορμούζ.

«Πρόκειται για μια διεθνή θαλάσσια οδό. Καμία χώρα δεν νομιμοποιείται να επιβάλλει διόδια ή τέλη σε μια διεθνή αρτηρία ναυσιπλοΐας όπως τα Στενά του Ορμούζ», υπογράμμισε ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας, εκφράζοντας παράλληλα τη βεβαιότητα πως οι χώρες της περιοχής συντάσσονται απόλυτα με τη συγκεκριμένη θέση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν κατά την άφιξη του Αμερικανού ΥΠΕΞ στο Άμπου Ντάμπι, ο οποίος αποτελεί τον πρώτο σταθμό της επίσημης περιοδείας του στην περιοχή.

Η επίσκεψη πραγματοποιείται με φόντο την ανάγκη σύσφιξης των σχέσεων με τους περιφερειακούς συμμάχους των ΗΠΑ, οι οποίοι πρόσφατα βρέθηκαν στη δίνη επιθέσεων με ιρανικούς πυραύλους και drones.

Η αντζέντα των συνομιλιών

Το υπό διαμόρφωση μνημόνιο κατανόησης θα τεθεί στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων με τους Άραβες ηγέτες, ενώ θα εξεταστούν και παράράπλευρα ζητήματα εκτός κειμένου.

Παράλληλα, ο Ρούμπιο κατέστησε σαφές ότι μια μόνιμη και βιώσιμη εκεχειρία στην περιοχή είναι αδύνατον να επιτευχθεί, όσο φιλοϊρανικές οργανώσεις συνεχίζουν να εξαπολύουν επιθέσεις από το έδαφος του Ιράκ ή να προβαίνουν σε τρομοκρατικές ενέργειες.

Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών

Μετά τις αυριανές κρίσιμες επαφές του με την πολιτική ηγεσία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ο Μάρκο Ρούμπιο θα μεταβεί διαδοχικά στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν.

Η διπλωματική αυτή περιοδεία των ΗΠΑ θα ολοκληρωθεί την προσεχή Πέμπτη, με τη συμμετοχή του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών στη διευρυμένη συνεδρίαση των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προσθήκη ως προτεινόμενη
πηγή στην Google
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ