Ο πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, μίλησε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και επισήμανε τα λάθη που έγιναν τη μοιραία νύχτα.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Χρήστος Ρετσινάς, αναφέρθηκε σε μερικές “φράσεις κλειδιά” που υπάρχουν στο “λεξικό” του σιδηροδρόμου, τις οποίες δεν χρησιμοποίησαν εκείνο το βράδυ, σύμφωνα με τους διαλόγους που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα:

“Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας“.

Όσο για την χαλαρότητα που διαφαίνεται στις συζητήσεις τους είπε:

“Αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών και όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται”.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ο μηχανοδηγός μπορούσε να μιλήσει με πιθανούς μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας, και έριξε την “ευθύνη” στην λειτουργία της εταιρίας, καθώς δήλωσε:

“Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο”.

Στη συνέχεια συμπλήρωσε: “Η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα”.

Για τον σταθμάρχη που φέρεται να έφυγε νωρίτερα από το σταθμαρχείο Λάρισας από ότι όριζε η βάρδια, είπε: “Δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00″.

Όσο για τον μόνιμο σταθμάρχη, τόνισε:

“Όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα”.

Για τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί για το δυστύχημα στα Τέμπη, υπογράμμισε ότι “δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου” και ότι “είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί“.

Ο Χρήστος Ρετσινάς κατέληξε λέγοντας: “Η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι. Δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ”.

Ειδήσεις σήμερα:

Αναμένεται “ουσιαστική” ανακοίνωση Μπάιντεν για την κατάρρευση της SVB – Αξιολόγηση των συνεπειών

Πορεία στο Σύνταγμα για το δυστύχημα στα Τέμπη – 10 προσαγωγές και 2 συλλήψεις ατόμων

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις