Το μεσημέρι της Κυριακής (5/3) ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας ολοκλήρωσε τη μαραθώνια διαδικασία της απολογίας του, ως μοιραίος πρωταγωνιστής της φονικής σύγκρουσης του Intercity 62 με εμπορικό τρένο στα Τέμπη, το βράδυ της Τρίτης 28/2.

Ο άνδρας αναφέρθηκε εκτενώς στο βράδυ του δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, μίλησε για την πρόσληψή του αλλά και την εκπαίδευση που πέρασε, ενώ έθιξε ακροθιγώς και τα λάθη που έγιναν με τα πολυσυζητημένα κλειδιά.

Υπενθυμίζουμε πως, μετά την απολογία του, ο 59χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέως.

Σταθμάρχης – Τα κυριότερα σημεία της απολογίας του που κράτησε 7,5 ώρες

Για το μοιραίο βράδυ, ο σταθμάρχης απάντησε σε κάθε ερώτηση της ανακρίτριας και έδωσε τη δική του εκδοχή για το πόσοι σταθμάρχες βρίσκονταν εκεί, τα δρομολόγια που διέρχονται από το σημείο αλλά και για το τι ακριβώς συνέβη μεταξύ των ωρών 22:09 και 00:30.

Σχετικά με τη θέση του στις 23:02, όταν και η αμαξοστοιχία Intercity 62 αφήχθη στον σταθμό είπε: “Είμαι στο γραφείο κινήσεως. Βγήκα να δω το τρένο που έμπαινε μέσα εκείνη την ώρα πριν σταματήσει και ξαναμπήκα μέσα για να ενημερώσω τον σταθμάρχη Παλαιοφάρσαλων ότι αμαξοστοιχία 62 αφίκετο και αφικνομένη γραμμή ελεύθερη.

Είμαι μέσα στο σταθμαρχείο και μιλάω στο τηλέφωνο με το σταθμάρχη Βόλου ότι έφυγε αμαξοστοιχία 2576 στις 23:10 και κόβω το υπόδειγμα 1001 για την 2598, ενώ ταυτόχρονα με το GSMR η σταθμάρχης Νέων Πόρων μου έδωσε τηλεγράφημα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 αναχώρησε στις 23:05 από το σταθμό των Νέων Πόρων για Λάρισα, κινούμενη στη γραμμή καθόδου.

Γύρω στις 23:15 με 23:20 ο μηχανοδηγός της 1564 με κατεύθυνση από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα με κάλεσε στο ράδιοτηλέφωνο και μου είπε ότι φτάνει και του απάντησα ότι μπαίνεις από την γραμμή καθόδου την 1η γραμμή μέσω διαγωνίου στη γραμμή ανόδου την 2η και σταματάς. Ενημέρωσα τον κλειδούχο για να γυρίσει τα κλειδιά στην αιχμή 101 σε ευθεία γραμμή και να έρθει στο κλειδί 102 ή 105 δεν θυμάμαι ακριβώς και να το γυρίσει από κυρία σε παρακαμπτήρια γραμμή ώστε η αμαξοστοιχία 1564 να κατευθυνθεί στο μηχανοστάσιο.

Ο λόγος που δεν απευθύνθηκα στον κλειδούχο, ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινο κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα. Μόλις τελείωσα αυτή την εργασία με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από Θεσσαλονίκη και με ενημέρωσε ότι στον πίνακα του στην Θεσσαλονίκη βλέπει κόκκινο κύκλωμα στην Ραψάνη πράγμα που σημαίνει ότι είχε γίνει διακοπή ρεύματος“.

Σταθμάρχης – “Δεν διαπίστωσα βλάβη στον πίνακα”

“Αμέσως μετά κοίταξα το ηλεκτρικό πίνακα για να δω μήπως είχε βλάβη και δε διαπίστωσα βλάβη πουθενά. Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2598 μου ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχιάση.

Όταν έκλεισα το τηλέφωνο με την αστυνομία με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πως έχει γίνει το συμβάν. Δε θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα”.

Σταθμάρχης – Η εκπαίδευση και η πρόσληψή του στον ΟΣΕ

Ο 59χρονος κατηγορούμενος μίλησε για την πρόσληψή του από τον ΟΣΕ που έλαβε χώρα στις 07/02/1989 σαν εργάτης σε τρένο του Πηλίου και μετά το 1990 μετατέθηκε στον ΟΣΕ Λάρισας στο τμήμα αποσκευών, όπου και δούλεψε μέχρι τις 30/04/2011 όταν και καταργήθηκε το τμήμα. Το 2011 πήρε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας.

“Στις 6/7/2022 με κινητικότητα του 1ου κύκλου του έτους 2022, επέστρεψα στον ΟΣΕ προκειμένου να εργαστώ ως σταθμάρχης με βάση τις θέσεις της κινητικότητας που υπήρχαν στη Λάρισα”.

Σχετικά με τα κριτήρια για να προσληφθεί κανείς ως σταθμάρχης, ο ίδιος λέει “Να έχει απολυτήριο λυκείου και δεν θυμάμαι αν υφίσταται και κάποιο ηλικιακό κριτήριο”.

“Μέχρι να ξεκινήσει η θεωρητική μου εκπαίδευση, τον 1/2022, πήγαινα υποχρεωτικά σε διάφορους σταθμούς για να βλέπω. Στους σταθμούς αυτούς με έστελνε ο προϊστάμενος μου Δ.Ν.. Στις 1/8/2022, ξεκίνησε η θεωρητική μου εκπαίδευση, η οποία είχε διάρκεια έως και 21/10/2022. Στη θεωρητική αυτή εκπαίδευση ήμασταν 38 άτομα στη Θεσσαλονίκη κι άλλα 40 άτομα στην Αθήνα. Τέλος Ιουλίου, ο ΟΣΕ προσέλαβε για να καλύψει υπηρεσιακές ανάγκες στη Λάρισα άλλους 13 σταθμάρχες, οι οποίοι θα αμείβονταν με μπλοκάκι. Από 22/10/2022 μέχρι και 21/1/2023 κάναμε πρακτική εκπαίδευση σε διάφορους σταθμούς, με βάση το πρόγραμμα που εξέδιδε η Επιθεώρηση. Στα πλαίσια της πρακτικής μου εκπαίδευσης, έκανα προϋπηρεσία στη Λάρισα, στον Παλαιοφάρσαλο, στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο. Μετά το τέλος της τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης, στις 23/1/ 2023, εξετάστηκα γραπτώς και στις 24/1/2023 προφορικώς στη Θεσσαλονίκη, ενώπιον της επιτροπής που έχει ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ”, ήταν το σημείο της απολογίας του σταθμάρχη Λάρισας στο οποίο αναφέρθηκε στην εκπαίδευσή του.

Σταθμάρχης – Τι είπε για τα περιβόητα κλειδιά

Στη χρήση των κλειδιών αναφέρθηκε ο 59χρονος, λέγοντας κατά την απολογία του ότι χρησιμοποίησε εκείνα που βρίσκονταν στην πάνω πλευρά του πίνακα κίνησης.

“Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και δεν πάλλεται αυτό σημαίνει ότι είναι κλειδωμένο το κλειδί, δηλαδή είναι ασφαλισμένο, είτε σε ευθεία είτε σε διαγώνιο και μπορεί να περάσει το τρένο κανονικά. Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και αναβοσβήνει, σημαίνει ότι το κλειδί δεν έχει ασφαλίσει και πρέπει ο σταθμάρχης να στείλει τον κλειδούχο για να το ασφαλίσει χειροκίνητα. Αν η λυχνία ανάψει κόκκινο σημαίνει βλάβη. Οι γνώσεις που έχω όσον αφορά στον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου, είναι στο να γυρίζω χειροκίνητα το κλειδί και να προβαίνω σε χάραξη πορείας. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης παρακολουθούσα με τους παλαιούς σταθμάρχες που έκαναν τους χειρισμούς στον πίνακα. Όταν η αμαξοστοιχία 2597 εισήλθε από το κλειδί 118 στη γραμμή ανόδου και κατευθύνθηκε προς το κλειδί 117 για να πάει στην 3η γραμμή, ο μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού”.

Ειδήσεις σήμερα:

Εντολή Θεοδωρικάκου για έρευνα για την αστυνομική βία στο συλλαλητήριο για τα Τέμπη

Αποκάλυψη που σοκάρει για τον δεύτερο σταθμάρχη στη Λάρισα – Έφυγε από τη βάρδια του γιατί ο γιος του ήθελε σουβλάκια

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις