Από μια σειρά κρίσιμων λαθών προκλήθηκε, όπως προκύπτει, η φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, που έχει κοστίσει τη ζωή σε περισσότερους από 40 ανθρώπους.

Ο σταθμάρχης Λάρισας, που δεν είχε αντιληφθεί ότι έστελνε την επιβατική αμαξοστοιχία απευθείας στον θάνατο, έχει συλληφθεί και σήμερα Πέμπτη (2/3) θα οδηγηθεί ενώπιον του εισαγγελέα.

Μάλιστα, ενώ φέρεται να παραδέχτηκε το λάθος του που έφερε την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, ωστόσο επιμένει ότι έκανε την κίνηση που έπρεπε αλλά το σύστημα δεν πήρε την αλλαγή.

Σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ενώ εξετάζεται και η κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Οι μοιραίοι διάλογοι μηχανοδηγού – σταθμάρχη

Η τελευταία συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου προκαλεί ανατριχίλα:

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;

Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

Υπάλληλος: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Στη συνέχεια, μιλώντας με τον μηχανοδηγό της μίας εκ των δύο αμαξοστοιχιών, ο σταθμάρχης, που “ξέχασε” να γυρίσει το κλειδί για την αλλαγή στις ράγες, έδωσε έγκριση στο τρένο να προχωρήσει.

Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.

Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.

Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα τρία λάθη του σταθμάρχη

Ο πραγματογνώμονας Αναστάσιος Δέδες, μιλώντας στο Mega εξήγησε πως ο σταθμάρχης Λάρισας δεν έκανε ένα, αλλά τρία λάθη.

Από όλα τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, θα υποβάλλω δύο ρητορικά ερωτήματα τα οποία εάν απαντηθούνε θα οδηγήσουν εκεί που πρέπει. Το πρώτο είναι εάν γνώριζε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πως το σύστημα που έπρεπε να κάνει επιτήρηση σωστής λειτουργίας του τρένου, δεν υπήρχε. Εάν το γνώριζε έθεσε σε κίνδυνο όλους τις επιβαίνοντες” είπε αρχικά και συνέχισε:

“Το μόνο που προκύπτει αρχικά, είναι πως ο σταθμάρχης έκανε τρία λάθη. Το πρώτο ήταν πως άφησε την αριστερή παράκαμψη ενώ έπρεπε να τη μεταφέρει στη ευθεία. Το δεύτερο είναι πως αφού έφυγε το τρένο έπρεπε να κατέβει ο ίδιος να ελέγξει προς τα που πηγαίνει το τρένο, όπως λέει ο κανονισμός. Και το τρίτο είναι πως αφού είχε μπροστά του το πάνελ και ακολουθεί την λοξή πορεία, έπρεπε να δει πως είναι αναμμένα τα λαμπάκια και θα καταλάβαινε πως πήγαινε λάθος”.

Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, ο σταθμάρχης έπρεπε να έχει έναν επιπλέον, άνθρωπο δίπλα του ανεξάρτητα με την εκπαίδευσή του.

Ειδήσεις σήμερα:

Βίντεο – ντοκουμέντο από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη – Η στιγμή που γίνεται η έκρηξη

Συγκινεί το δημιούργημα των Beetroot design group για τη σύγκρουση στα Τέμπη – Η σημαία της Ελλάδας “σπάει” σε βαγόνια (pic)

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις