Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα μοιραία λάθη που έγιναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και οδήγησαν στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

Εκτός από την απειρία του σταθμάρχη Λάρισας, τις βάρδιες που σβήστηκαν με… μπλάνκο και τους σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα, νεότερα στοιχεία αποκαλύπτουν το χάος που επικρατούσε.

Όπως ανέφερε στο Mega ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος, το μοιραίο βράδυ το πρώτο και πιο σημαντικό λάθος ήταν η αδυναμία του 59χρονου σταθμάρχη να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη πορείας του Intercity 62.

Το σύστημα ηλεκτρονικής κατεύθυνσης που λειτουργούσε μόνο στα όρια του σταθμού του επέτρεπε να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη της πορείας του Intercity αυτόματα και έτσι θα εντοπιζόταν και διορθωνόταν το πρόβλημα με το κλειδί που έστειλε την αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου.

Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, όχι μόνο βρισκόταν σε μόνιμη σύγχυση με τα κλειδιά αλλά δεν είχε μάθει να κάνει και την ηλεκτρονική χάραξη.

Δεύτερο λάθος ήταν το ότι δεν επικοινώνησε με συντονιστή της Hellenic Train όπου θα μπορούσε να ενημερωθεί μέσω συστήματος GPS και κατέγραψε σε χάρτη τα ίχνη των τρένων, αν υπάρχει αμαξοστοιχία που ξεκινήσει από τους Νέους Πόρους και έρχεται αντίθετα στην πορεία του.

Το τρίτο λάθος ήταν η μη πρόβλεψη ψυχομετρικών σταθμαρχών από το ΓΝ Αεροπορίας, όπως συμβαίνει με τους μηχανοδηγούς, τους πιλότους.

Μάλιστα, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπάρχει μόνο μια ασφαλιστική δικλείδα, ο έλεγχος της ευστροφίας, της συγκέντρωσης του υποψηφίου, που προσδιορίζεται από μια… σκληρή διαδικασία, την καταμέτρηση βαγονιών σε μια αμαξοστοιχία.

Τέμπη: Δύο νέα πρόσωπα στο “κάδρο”

Εν τω μεταξύ, δύο νέα πρόσωπα μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ερευνών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, τα οποία είναι ανώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ.

Τα δύο αυτά πρόσωπα, είναι αρμόδια για το πρόγραμμα των βαρδιών και φέρεται να είναι εκείνοι που ενέκριναν να εργασθεί ο άπειρος σταθμάρχης εκείνη την ημέρα χωρίς επίβλεψη.

Πρόκειται για άτομα που ιεραρχικά είναι πάνω από τον επιθεωρητή, ο οποίος προτείνει ένα πρόγραμμα και στη συνέχεια τα υπηρεσιακά στελέχη είναι αυτά που έχουν τον τελευταίο λόγο.

Παρ’ όλα αυτά σύμφωνα με το ρεπορτάζ που επικαλείται πηγή του ΟΣΕ, οι δύο προϊστάμενοι του επιθεωρητή φέρεται να μην έλεγχαν το πρόγραμμα και απλώς να έβαζαν μία υπογραφή.

Η πηγή, ανέφερε πως όλο αυτό γίνονταν καθώς το σύστημα λειτουργεί με μία νοοτροπία χαλαρότητας σχετικά με τους κανονισμούς.

Ένας από τους προϊστάμενους του επιθεωρητή δήλωσε χαρακτηριστικά στον ΣΚΑΪ ότι:

“Οι κανονισμοί ήταν λάσκα. Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα”.

Ειδήσεις σήμερα:

Επίσημη ανακοίνωση από την ΑΔΕΔΥ – Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 16 Μαρτίου

Κώστας Καραμανλής για Τέμπη – “Γιατί να χρεωθώ τα εγκληματικά λάθη των προηγουμένων;”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις