Βόρεια Θάλασσα: Χακάρισμα “βλέπει” ο Λευκός Οίκος πίσω από τη σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο
Φόβοι για μεγάλη οικολογική καταστροφή

Πιθανό χακάρισμα βλέπει αξιωματούχος του Λευκού Οίκου πίσω από τη σύγκρουση του αμερικανικού δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο στη Βόρεια Θάλασσα, στα ανοικτά των ακτών του Γιορκσάιρ.
Συγκεκριμένα, ένας ανώτερος αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε στη ναυτιλιακή ιστοσελίδα gCaptain.com ότι δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο βρώμικου παιχνιδιού. Υπήρχαν εικασίες ότι το Solong θα μπορούσε να έχει χακαριστεί από εχθρικά κράτη και να μετατραπεί σε «δόρυ».
Την ίδια ώρα οι φόβοι για μία τεράστια οικολογική καταστροφή από τους τόνους καυσίμου και διαλύτη που έπεσαν στη θάλασσα είναι μεγάλοι.
Συνολικά 36 ναυτικοί διασώθηκαν αφού εγκατέλειψαν τα πλοία καθώς σημειώνοντας εκρήξεις.
Το πετρελαιοφόρο ήταν φορτωμένο με περίπου 18.000 τόνους καυσίμου αεριωθουμένων – περίπου 142.000 βαρέλια – όταν απέπλευσε από το ελληνικό λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Ο ιδιοκτήτης του Solong με έδρα το Αμβούργο, Ernst Russ, δήλωσε ότι ένα από τα 14 μέλη του πληρώματος του πλοίου εξακολουθεί να αγνοείται, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται με ασφάλεια στην ξηρά.
15 κιβώτια με κυανιούχο νάτριο
Το φορτηγό πλοίο μετέφερε 15 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με κυανιούχο νάτριο – μια εξαιρετικά τοξική και υδατοδιαλυτή ένωση – σύμφωνα με έκθεση του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd’s List Intelligence.
Το Solong έπλεε από το λιμάνι Grangemouth της Σκωτίας στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.
Καθώς έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων – περίπου 18 μίλια / ώρα – στην ανατολική ακτή της Αγγλίας, το πλήρωμά του φάνηκε να μην βλέπει το τεράστιο δεξαμενόπλοιο σταθμευμένο μπροστά, εμβολίζοντάς το δίπλα.
Το Stena Immaculate, το οποίο είχε ταξιδέψει από το ελληνικό λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων, είχε ναυλωθεί από τη Στρατιωτική Διοίκηση Θαλάσσιων Μεταφορών του Ναυτικού των ΗΠΑ ως μέρος του Προγράμματος Ασφάλειας Δεξαμενόπλοιων που «υποστηρίζει στρατιωτικές αποστολές των ΗΠΑ σε όλο τον κόσμο».
Ο Δρ Abdul Khalique, επικεφαλής του Ναυτιλιακού Κέντρου στο Πανεπιστήμιο John Moores του Λίβερπουλ, ο οποίος χρησιμοποιεί προσομοιωτές για την ανακατασκευή του περιστατικού, δήλωσε: «Μπορεί να υποτεθεί ότι οι φύλακες στο MV Solong δεν εκτελούσαν το καθήκον τους να διατηρήσουν μια σωστή επιφυλακή με όλα τα διαθέσιμα μέσα», όπως απαιτείται από τους Διεθνείς Κανονισμούς για την Πρόληψη Συγκρούσεων στη Θάλασσα.
Το Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων δήλωσε ότι είχε «αναπτύξει μια ομάδα» στο Grimsby. Αλλού, δύο πηγές θαλάσσιας ασφάλειας ανέφεραν ότι δεν υπήρχε ένδειξη «κακόβουλης δραστηριότητας».
Στην Ντάουνινγκ Στριτ, ο επίσημος εκπρόσωπος του πρωθυπουργού δήλωσε ότι η σύγκρουση ήταν μια «εξαιρετικά ανησυχητική κατάσταση».
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις