Παπαστεργίου για ΕΛΤΑ: “Το πραγματικό ζήτημα είναι αν θα κλείσουν ή όχι τα Ταχυδρομεία”
"Έχουν πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα βιωσιμότητας"

«Το ζητούμενο δεν είναι αν θα κλείσουν πέντε ή δέκα καταστήματα των ΕΛΤΑ, που κι αυτά είναι ζωή για κάποιους δήμους. Το πραγματικό ζήτημα είναι αν θα κλείσουν ή όχι τα Ταχυδρομεία»: με τη φράση αυτή, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σχολίασε σήμερα -από το βήμα του ετήσιου τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ στην Αλεξανδρούπολη- τις εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος γύρω από τα ΕΛΤΑ.
Πρόσθεσε ότι η διοίκηση των ΕΛΤΑ και το Υπερταμείο θα πρέπει να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα και τρόπο, ώστε να μη λείψει η ταχυδρομική υπηρεσία από κανένα σημείο της Ελλάδας και ειδικά από περιοχές στην άκρη της χώρας, όπως ο Έβρος.
«Τα ΕΛΤΑ έχουν πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα βιωσιμότητας -γιατί το πραγματικό ζήτημα αυτό είναι. Οι επικοινωνιακοί χειρισμοί της διοίκησης των ΕΛΤΑ και το πλάνο, πιθανώς, που επέλεξαν ήταν τραγικά. Οι κοινωνίες δεν ήταν έτοιμες και δεν γνώριζαν και δικαίως ανησύχησαν για το αν τελικά το κλείσιμο ενός καταστήματος συνεπάγεται και την παύση της υπηρεσίας. Δεν θα γίνει αυτό το πράγμα, αλλά θα πρέπει η διοίκηση των ΕΛΤΑ και το Υπερταμείο να εξαντλήσουν κάθε τρόπο (…).
Χρειάζεται χρόνος για να ξαναδούν το πλάνο» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι το υπουργείο του δεν έχει καμία επιχειρησιακή ή διοικητική σχέση με τα ΕΛΤΑ, παρά μόνο είναι αρμόδιο για την πληρωμή της καθολικής υπηρεσίας (σ.σ. που σε συγκεκριμένους χρόνους και με συγκεκριμένο κόστος πηγαίνει την αλληλογραφία σε όλη τη χώρα).
Για τις κλήσεις του ΚΟΚ
Πολλαπλάσια σε σχέση με τα σημερινά θα είναι τα έσοδα που θα αποκομίσουν οι δήμοι από την εφαρμογή του νέου συστήματος είσπραξης για τα πρόστιμα που αφορούν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου.
Ο κ. Παπαστεργίου υπενθύμισε τις μεγάλες καθυστερήσεις και τα θέματα εισπραξιμότητας που συνόδευαν το προηγούμενο σύστημα, υπενθυμίζοντας πως κάθε χρόνο κόβονται περίπου 100-110 εκατ. κλήσεων και από αυτές εισπράττονται κάτι λιγότερο από 40 εκατ. ευρώ.
«Η εισπραξιμότητα είναι τεράστιο αγκάθι. Δεν λέμε ότι θα πάρουμε έσοδα από τους δήμους, αλλά δημιουργούμε μια πλατφόρμα όπου θα “πέφτουν” οι κλήσεις όλης της χώρας, για να υπάρχει ενιαία διαχείριση. Η φιλοσοφία είναι ότι, την ώρα που βεβαιώνεται μια κλήση, έρχεται μήνυμα στην (ηλεκτρονική) θυρίδα του πολίτη ότι εξετάζεται παράβαση και σε κάποια 24ωρα έρχεται κανονικά η κλήση με κωδικό RF, πληρώνεται ή αν δεν πληρωθεί (…)εντός προθεσμίας, βεβαιώνεται στην ΑΑΔΕ, που διεκδικεί τα έσοδα και τα αποδίδει στους δήμους» εξήγησε ο υπουργός.
«Σκοπός (του νέου συστήματος) δεν είναι να πάρουμε οποιονδήποτε πόρο ή αρμοδιότητα από την αυτοδιοίκηση και τους δήμους. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι από το σύστημα αυτό οι δήμοι θα έχουν πολλαπλάσια έσοδα σε σχέση με σήμερα» είπε ο κ. Παπαστεργίου, αναφέροντας ενδεικτικά το παράδειγμα της Κύπρου: η Κύπρος τοποθέτησε προ διετίας μόλις 110 κάμερες -90 σταθερές και 20 κινητές- και ήδη εισπράττει περίπου 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Γίνεται εμφανές πόσο περισσότερα θα είναι τα έσοδα στην Ελλάδα, όπου σχεδιάζεται να τοποθετηθούν 2500 καμερες.
Για τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες και τα ενοικιαζόμενα
Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε και στο θέμα των αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες, που διαπράττουν παραβάσεις του ΚΟΚ, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, για τις οποίες δεν πληρώνουν ποτέ.
«Πολλοί δήμαρχοι της περιοχής μου λένε για τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες. Πλέον όμως, το σύστημα διασυνδέεται με τους τελωνειακούς σταθμούς και αν κάμερα βεβαιώσει παράβαση στην Εγνατία Οδό, αυτή θα έχει φτάσει στο τελωνείο όταν ο παραβάτης πάει να βγει από τη χώρα και δεν θα βγαίνει κανένα αυτοκίνητο αν δεν τακτοποιηθεί και αυτή η εκκρεμότητα» διευκρίνισε, προσθέτοντας ότι παρόμοια μέριμνα θα υπάρχει για αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες στους τουριστικούς προορισμούς, αλλά και για τα ενοικιαζόμενα οχήματα.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






