Διαφορετική ήταν η φετινή τελετή των Όσκαρ 2021 μέσω πανδημίας. Στην εκδήλωση οι διάσημοι προσκεκλημένοι κλήθηκαν να μη φορούν μάσκες για όσο γράφουν οι κάμερες. Το κοινό αποτελούνταν από 170 άτομα.

Τα Οσκαρ 2021 διεξάγονται στο Union Station, έναν ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό στην καρδιά του Λος Άντζελες, περίπου 12 χιλιόμετρα από το Dolby Theater, όπου διεξάγονται παραδοσιακά οι τελετές.

Στο Nomadland το Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας


Το Nomadland κέρδισε όπως αναμενόταν το βραβείο καλύτερης ταινίας. Η βραδιά ανήκει στην Κλόι Ζάο η οποία κέρδισε και το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Η 39χρονη Κινέζα σκηνοθέτις είναι μόλις η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει στην κατηγορία σκηνοθεσίας (μετά την Κάθριν Μπίγκελοου με το “Hurt Locker’) και η πρώτη ασιατικής καταγωγής.

Η Ζάο ήδη απέσπασε με το “Nomadland’ Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, Indies και 55 ακόμα βραβεία σκηνοθεσίας στις κριτικές ενώσεις της Αμερικής.

Η ίδια δήλωσε παραλαμβάνοντας το Όσκαρ Σκηνοθεσίας: “Ευχαριστώ την Ακαδημία και τους συνυποψήφιους μου. Σκέφτομαι πολύ τελευταία τι να κάνω όταν τα πράγματα δεν θα είναι πια τόσο καλά. Όταν μεγάλωνα στην Κίνα, λέγαμε κάτι ποιηματάκια με τον πατέρα μου. Η πρώτη φράση που θυμάμαι έλεγε ‘οι άνθρωποι είναι εκ γενετής καλοί’. Αυτό έχει επίδραση σ’ εμένα μέχρι και σήμερα. Έβρισκα πάντα καλοσύνη στους ανθρώπους που συναντούσα. Αυτό το βραβείο ανήκει σε όποιον έχει την πίστη και το κουράγιο να παραμένει καλός προς τον εαυτό του και τους άλλους… Το αφιερώνω σε όσους με ενέπνευσαν”.

Συνολικά το Nomadland κατέκτησε τρία βραβεία στα Όσκαρ 2021 καθώς κέρδισε και αυτό του Α’ γυναικείου ρόλου με την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.

Στον Άντονι Χόπκινς το Όσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου

Το Όσκαρ Α’ Αντρικού ρόλου κέρδισε ο Άντονι Χόπκινς για την ερμηνεία του στον “Πατέρα” του Φλόριαν Ζέλερ. Πρόκειται για το δεύτερο βραβείο Όσκαρ που κερδίζει ο 84χρονος ηθοποιός, τριάντα χρόνια μετά την “Σιωπή των Αμνών”.

Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ (Όσκαρ 2021)

“Θα έπρεπε να κάνουμε… καραόκι με τόσες φωνές που έχουμε εδώ τριγύρω. Δεν έχω λόγια. Ξέρουμε ότι είναι σαν ξιφασκία η δουλειά μας, πρέπει να δώσουμε μάχη για αυτό”, δήλωσε η ΜακΝτόρμαντ, η οποία είναι πλέον κάτοχος 4 βραβείων Όσκαρ.

Η ΜακΝτόρμαντ έκλεψε τις εντυπώσεις με τον λόγο της. Συγκεκριμένα, είπε: Μια μέρα, πάρτε τους όλους όσους ξέρετε σε ένα θέατρο, ώμο με ώμο, σε αυτόν εδώ τον σκοτεινό χώρο και δείτε μαζί κάθε ταινία που παρουσιάζεται εδώ σήμερα”.

Όσκαρ σκηνοθεσίας στην Κλόι Ζάο

Η ταινία “Nomadland” της Κλόι Ζάο απέσπασε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Το εν λόγω βραβείο ήταν από τα πιο κλειδωμένα Όσκαρ της βραδιάς, σε μια χρονιά που για πρώτη φορά στην ιστορία της Ακαδημίας δύο γυναίκες προτείνονται για το βραβείο.

Η Κλόι Τζάο είναι η πρώτη σκηνοθέτης ασιατικής καταγωγής που ήταν υποψήφια, ενώ είναι η μόλις η δεύτερη γυναίκα που κερδίζει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας στην ιστορία του θεσμού.

Η Κλόι Τζάο (προσωπικά υποψήφια για 4 Όσκαρ φέτος) είναι μια δημιουργός που ερχόμενη από άλλη χώρα έχει ωστόσο αφιερώσει όλη της την καριέρα στην εξερεύνηση της Αμερικάνικης ταυτότητας με ένα εξαιρετικό σερί τριών φιλμ κι η οποία παράλληλα έχει αναλάβει το επόμενο μπλοκμπάστερ της Marvel δείχνοντας έτοιμη να δουλέψει και γύρω από το σύστημα αλλά και μέσα σε αυτό.

Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου στην Γιου-Τζουνγκ Γιουν

Η Γιου-Τζουνγκ Γιουν απέσπασε το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για τη συμμετοχή της στην ταινία “Minari”. Η Ακαδημία φαίνεται να την έχει λατρέψει, κέρδισε SAG και BAFTA και ήταν το μεγάλο φαβορί, αλλά και η καλύτερη ευκαιρία να τιμηθεί μια από τις ταινίες της χρονιάς.

Η Γιουν ήταν η πρώτη νοτιοκορεάτισα ηθοποιός που προτάθηκε για Όσκαρ, και ειδικά μάλιστα μια χρονιά μετά το “Parasite”, όταν η ταινία του Μπονγκ Τζουν-χο θριάμβευσε κερδίζοντας 4 Όσκαρ αλλά δίχως κανένας ηθοποιός του καστ να προτείνεται στις ερμηνευτικές κατηγορίες- κάτι για το οποίο η Ακαδημία κατακρίθηκε έντονα.

Εντελώς ταπεινή και πηγαία, χαιρέτησε τον Μπραντ Πιτ (που τον πήρε και αγκαζέ μετά πηγαίνοντας προς τα παρασκήνια), αφιέρωσε το βραβείο στον πρώτο της σκηνοθέτη, είπε στα παιδιά της δείχνοντας το Όσκαρ πως “αυτό είναι το αποτέλεσμα επειδή η μαμά δούλεψε σκληρά” και είπε στις συνυποψήφιές της πως είναι απλά πιο τυχερή από αυτές. “Πώς γίνεται να κερδίσω την Γκλεν Κλόουζ;”

Είναι η πρώτη φορά που ηθοποιός από τη Νότια Κορέα κερδίζει ερμηνευτικό Όσκαρ.

Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου στον Ντάνιελ Καλούγια – Όσκαρ 2021

Ο Ντάνιελ Καλούγια έλαβε το βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου στην 93η τελετή απονομής των Όσκαρ, για τη συμμετοχή του στην ταινία “Judas and the Black Messiah”. Ο ηθοποιός ήταν ένα από τα αδιαφιλονίκητα φαβορί της βραδιάς.

Αξίζει να σημειωθεί, πως ο Καλούγια είχε κερδίσει και τη Χρυσή Σφαίρα για την ταινία, ενώ στα Όσκαρ είχε ταυτόχρονη υποψηφιότητα με τον συμπρωταγωνιστή του, Λακίθ Στάνφιλντ.

Ο ηθοποιός στον λόγο του ευχαρίστησε τους γονείς του που έκαναν…σεξ, ενώ λίγο αργότερα δήλωσε πως δεν έχει μιλήσει με τη μητέρα του ακόμη, ωστόσο, η ίδια έχει αίσθηση του χιούμορ.

Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου στο “Promising Young Woman”

Στην ταινία “Promising Young Woman” της Έμεραλντ Φενέλ, που αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα φαβορί των φετινών Όσκαρ για τη συγκεκριμένη κατηγορία, πήγε το βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου.

Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου στο “The Father”

Το Σενάριο ήταν η πρώτη μικρή έκπληξη της βραδιάς, καθώς αν και ήταν αναμενόμενο το φιλμ της Έμεραλντ Φενέλ – η οποία έκανε και μια αναφορά στη σειρά “Πριν Χτυπήσει το Κουδούνι” – να κερδίσει το βραβείο του Πρωτότυπου Σεναρίου, στην κατηγορία του Διασκευασμένου Σεναρίου είχαμε την πρώτη μεγάλη μάχη της βραδιάς.

Συγκεκριμένα, το “Nomadland” ήταν για πολλούς το φαβορί, ωστόσο το Όσκαρ πήρε ο Φλόριαν Ζέλερ κι ο Κρίστοφερ Χάμπτον για την εξαιρετική διασκευή του θεατρικού του πρώτου, “The Father”.

Όσκαρ Ξένης Ταινίας στο “Another Round”

Ο Τόμας Βίντερμπεργκ του “Another Round” ήταν το μεγάλο φαβορί για το Όσκαρ Διεθνούς Φιλμ. Ανεβαίνοντας στη σκηνή είπε πως “ήταν κάτι που ποτέ δεν φανταζόμουν…. με τη διαφορά πως αυτό ήταν κάτι που πάντα φανταζόμουν!”.

Η συγκλονιστική του ευχαριστήρια ομιλία ήταν αφιερωμένη στην κόρη του, που σκοτώθηκε τραγικά λίγο αφού είχαν αρχίσει τα γυρίσματα. “Αυτό είναι για σένα”.

Δεν κέρδισαν στα Όσκαρ 2021 οι δύο Ελληνες υποψήφιοι


Η φετινή τελετή των Οσκαρ είχε και ελληνικό ενδιαφέρον. Αυτό γιατί ο πολυβραβευμένος Έλληνας μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός ήταν υποψήφιος για το μοντάζ της ταινίας “Ο Πατέρας” του Φλόριαν Ζέλερ. Επίσης, ο διακεκριμένος διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ ήταν ανάμεσα στους υποψήφιους για τη διεύθυνση φωτογραφίας της “Δίκης των 7 του Σικάγου” του Ααρον Σόρκιν. Πρόκειται για τη δεύτερη υποψηφιότητα στα Όσκαρ για τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, μετά με τη “Nebraska” του Αλεξάντερ Πέιν που ήταν υποψήφιος για Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας το 2014.

Αμφότεροι ωστόσο δεν κατάφεραν να αποσπάσουν το αγαλματίδιο καθώς αυτό του καλύτερου μοντάζ πήγε στην ταινία Sound of Metal, ενώ αυτό της φωτογραφίας στην ταινία Mank.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις