Με το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ασχολήθηκε το βράδυ της Παρασκευής (10/3) η εκπομπή “Φως στο Τούνελ” στο Mega με την Αγγελική Νικολούλη.

Η εκπομπή έφερε στο “φως” τα σφάλματα και τους λάθος χειρισμούς που οδήγησαν στη σφοδρή μετωπική συγκρουση των δύο τρένων το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και στον τραγικό θάνατο 57 ανθρώπων.

Στο “Φως στο Τούνελ” μίλησε ο πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, ο οποίος εξήγησε πως όταν τηρούνται οι όροι ασφαλείας που προβλέπονται από τον κανονισμό τότε η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών είναι ασφαλής.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο σφάλμα, στο οποίο κατά τη γνώμη του υπέπεσε ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας: “Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος μου, δυστυχώς όμως υπέπεσε σε σφάλμα. Από τη στιγμή που δεν είχε σαφείς οδηγίες από τον σταθμάρχη, δεν θα έπρεπε καν να ξεκινήσει την αμαξοστοιχία“.

Ο ίδιος σημείωσε ότι “όταν άκουσα τη συνομιλία μεταξύ του συγχωρεμένου του Γιώργου και του σταθμάρχη μίλησα για ένα ένοχο μυστικό. Γιατί ενώ στην αρχή αρχίζουμε να μιλάμε υπηρεσιακά, μετά το ρίχνουμε στο φιλικό. «Βασίλη, να φύγω;». Αυτό εμένα δεν μου άρεσε. Το ερώτημά μου είναι ο μηχανοδηγός με τον Βασίλη ήταν φίλοι, γνωρίζονταν; Γιατί του έδωσε τόση απεριόριστη εμπιστοσύνη; Του έδωσε εμπιστοσύνη 1.000% και δεν μου άρεσε αυτό, είναι επιλήψιμο για εμένα”.

Σχετικά με τον προφυλακισμένο 59χρονο σταθμάρχη ο κ. Τσουρίδης ανέφερε πως “όταν είσαι σωματικά εκεί και πνευματικά είσαι κάπου αλλού, ότι και να κάνεις νομίζεις ότι το έχεις κάνει σωστά. Εδώ τον ρώταγαν 100 φορές από που έστειλε την αμαξοστοιχία κι έλεγε από την άνοδο. Ποια άνοδο;”.

Τέμπη: Έρχονται νέες διώξεις

Ο κύκλος των υπόπτων σχετικά με την εθνική τραγωδία στα Τέμπη συνεχώς διευρύνεται και δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες να ασκηθούν νέες ποινικές διώξεις.

Μετά τον μοιραίο σταθμάρχη Λάρισας, στο μικροσκόπιο των Αρχών έχουν μπει τουλάχιστον ακόμα τρία άτομα για τα όποια λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στο δυστύχημα.

Το πρώτο πρόσωπο είναι οι έμπειρος σταθμάρχης, που σύμφωνα με τον κατηγορούμενο σταθμάρχη έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20. Το δεύτερο άτομο είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε από το σταθμαρχείο στις 22.10, ενώ το τρίτο είναι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν και υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών την μοιραία νύχτα.

Στο επίκεντρο των ερευνών μπαίνει επίσης και η διόρθωση με μπλάνκο των ωρών αναχώρησης σταθμαρχών, στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας.

Και οι τρεις αναμένεται να κληθούν σύντομα να δώσουν εξηγήσει καθώς τους έχει ασκηθεί ήδη ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Στις έρευνες θα συμβάλουν και οι δυο Εφέτες Ανακριτές που ορίστηκαν την Παρασκευή (10/3) και οι οποίοι θα αναλάβουν από εδώ και πέρα τις ανακρίσεις για την τραγωδία στα Τέμπη.

Επίσης, η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος θα ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις της τελευταίας 15ετίας για το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την Παρασκευή 11 μέτρα στήριξης στις οικογένειες των θυμάτων και στους τραυματίες από την τραγωδία στα Τέμπη.

Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν διαγραφή δανείων και οφειλών στο Δημόσιο, ειδική σύνταξη στους συγγενείς των νεκρών και στους τραυματίες που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία άνω του 50% εξαιτίας του δυστυχήματος, καθώς και δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο.

Ειδήσεις σήμερα:

Έτσι έγινε η επίθεση σε βάρος του Γιάνη Βαρουφάκη στα Εξάρχεια – Είχε διώξει την αστυνομική φρουρά του

“Ξεψαχνίζουν” το σβήσιμο των ωρών της βάρδιας πριν την τραγωδία στα Τέμπη οι Αρχές

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις