Δείτε που έχουν τοποθετηθεί ραντάρ ταχύτητας στην εθνική οδό (Βίντεο)
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί

Ένα νέο βίντεο που ανέβηκε στο YouTube αποκαλύπτει τις ακριβείς τοποθεσίες όπου έχουν εγκατασταθεί σταθερά ραντάρ μέτρησης ταχύτητας στην εθνική οδό από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, και αντίστροφα. Τα σύγχρονα αυτά συστήματα παρακολούθησης δεν έχουν σκοπό να λειτουργούν ως “παγίδες”, αλλά να υπενθυμίζουν σε όλους τους οδηγούς τη σημασία της υπεύθυνης και ασφαλούς οδήγησης.
Πού βρίσκονται τα ραντάρ;
Τα νέα υπερσύγχρονα ραντάρ τύπου TraffiStar S290M έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία του βασικού οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Αθήνα–Θεσσαλονίκη), σε ένα μήκος περίπου 230 χιλιομέτρων, από τις Ράχες Φθιώτιδας έως το Κλειδί Ημαθίας.
Οι πιο γνωστές τοποθεσίες που αναφέρονται είναι:
- 373ο χλμ – Μακρυχώρι (προς Θεσσαλονίκη)
- 379ο χλμ – Ευαγγελισμός
- 392ο χλμ – Ραψάνη
- 394ο χλμ – Πυργετός
- Παρόμοια σημεία ισχύουν και στην κατεύθυνση προς Αθήνα
Τα συγκεκριμένα ραντάρ καλύπτουν όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας και μπορούν να καταγράφουν παραβάσεις σε πραγματικό χρόνο, μέρα και νύχτα.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί
Ο στόχος της ύπαρξης αυτών των ραντάρ δεν είναι να “πιάνουν” απρόσεκτους οδηγούς, αλλά να προωθούν τη διαρκή τήρηση των ορίων ταχύτητας, ανεξάρτητα από την παρουσία ή μη συσκευών καταγραφής. Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τα όρια ταχύτητας είναι:
- 130 km/h (στις περισσότερες περιοχές του αυτοκινητοδρόμου)
- 100–110 km/h σε ορεινές, ημικυκλικές ή επικίνδυνες περιοχές
- 80 km/h σε σήραγγες ή κοντά σε κόμβους
Οι κυρώσεις για υπέρβαση ταχύτητας περιλαμβάνουν:
- +1 έως +20 km/h: 40 €
- • +21 έως +30 km/h: 100 €
- • Πάνω από +30 km/h: 350 € + αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες
Δείτε το σχετικό βίντεο:
Το YouTube φιλοξενεί πλέον ένα βίντεο που δείχνει όλες τις τοποθεσίες ραντάρ κατά μήκος της διαδρομής, ενημερώνοντας τους οδηγούς για την ακριβή θέση και λειτουργία τους. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ.
Οδηγείτε υπεύθυνα – Όχι για να αποφύγετε το πρόστιμο, αλλά για να φτάσετε με ασφάλεια
Η παρουσία των ραντάρ δεν είναι απειλή, αλλά μια υπενθύμιση ότι η υπερβολική ταχύτητα παραμένει ένας από τους κυριότερους παράγοντες τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα. Το ζητούμενο δεν είναι να “κόβουμε ταχύτητα” μπροστά από κάμερες, αλλά να έχουμε σταθερά υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά, προστατεύοντας τη ζωή μας και των άλλων.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις