Η θερμοκρασία ανεβαίνει και η αγανάκτηση των επιβατών λεωφορείων είναι διάχυτη στην κάμερα του DEBATER. Όπως καταγγέλλουν δεν είναι μόνο τα κλιματιστικά που δεν λειτουργούν σωστά, είναι και τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίζουν τα λεωφορεία, αλλά και η αργοπορία τους σε πολλές περιπτώσεις.

Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες που εξασφάλισε το DEBATER βλέπετε κουμπιά των στάσεων να είναι κολλημένα με ταινίες. Χερούλια που στηρίζονται οι επιβάτες σπασμένα, αλλά και τρύπες από τις οποίες βγαίνει ο θεωρητικά δροσερός αέρας του κλιματιστικού. Φαγωμένα πατώματα, αλλά και οθόνες των στάσεων εκτός λειτουργίας.

Μια επιβάτιδα μέσα στο 040 περιγράφει στην κάμερα του DEBATER ότι:

«Τα παλιά λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι σάπια. Αυτό που είμαστε τώρα δεν είναι εντελώς χαλασμένο. Είναι λίγο φτιαγμένο. Πρέπει να είναι καθαρά, να μην μπαίνεις και κάνεις εμετό από την βρώμα. Το καλοκαίρι στον χρόνο τους που έρχονται είναι ας τα να πάνε. Ειδικά τον Αύγουστο μην το συζητάς καθόλου», καταλήγει.

Άλλος επιβάτης που κυκλοφορεί μόνο με μέσα μαζικής μεταφοράς αναφέρει στο DEBATER ότι:

«Αρκετές φορές έχω νιώσει δυσφορία με τα λεωφορεία τώρα με τον καύσωνα όταν έχουν αρκετή συμφόρηση. Πάντα υπάρχει συμφόρηση σε κάποιες γραμμές. Αν πάρεις γραμμή που δεν έχει κόσμο, ο κλιματισμός λειτουργεί καλά. Αν πάρεις πχ το 608 που περνάει την Πατησίων και γεμίζει. Άνοιξε – κλείσε, πόρτες παράθυρα. Εκεί είναι να λιποθυμήσεις. Ο κλιματισμός λειτουργεί, αλλά δεν νιώθεις τίποτα», τονίζει.

Άλλη επιβάτιδα διαμαρτύρεται ότι: «δεν έχουν όλες οι στάσεις ενημέρωση για τον χρόνο άφιξης των λεωφορείων και οι μεγάλοι άνθρωποι δεν μπορούν να μπουν στις εφαρμογές. Εκτός ότι αργούν, τα περισσότερα δεν έχουν και κλιματισμό με τέτοια ζέστη», καταλήγει.

Μια νεαρή επιβάτιδα αναφέρει ότι: «τώρα με τον καύσωνα το 619 που χρησιμοποιώ αργεί κάποιες φορές, όπως και το τρόλεϊ 6. Έχει τύχει να κάνει και 30-40 λεπτά. Έχω νιώσει ζαλάδα και δυσφορία. Δεν μπορούσα να πάρω ανάσα. Αν και λειτουργούσε το κλιματιστικό μέσα έσκασες», διευκρινίζει.

Τι απαντούν οι αρμόδιοι φορείς στο DEBATER:

Πηγές του Υπουργείου Μεταφορών ξεκαθαρίζουν ότι Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λεωφορείο έξω χωρίς κλιματισμό. Αν είναι παλιό λεωφορείο και χαλάσει το κλιματιστικό αυτό μπορεί να συμβεί, Το λεωφορείο όμως κάνει και στάσεις κάθε 200 m. Με το που ανοίξει η πόρτα χάνει την δροσιά. Από τον Μάιο κυκλοφορούν τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 250 συνολικά από τα οποία τα 140 στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη.

Έχει γίνει και διαγωνισμός με τον οποίο προγραμματίζονται άλλα 200 λεωφορεία να έρθουν με φυσικό αέριο.

Από τη μεριά τους οι εργαζόμενοι τονίζουν στο DEBATER μέσω του Γενικού Γραμματέα Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Φώτη Νικολακόπουλου, ότι:

«Όσον αφορά τα κλιματιστικά όλα τα λεωφορεία έχουν κλιματισμό. Το 10% των λεωφορείων που κυκλοφορούν είναι καινούργια ηλεκτρικά, επομένως διαθέτουν ακόμα πιο καλό κλιματισμό. Σιγουρα όμως σε συνθήκες καύσωνα και λόγω ότι σταματούν στις στάσεις ανοιγοκλείνοντας τις πόρτες και πολλοί επιβάτες έχουμε παρατηρήσει ότι ανοίγουν παράθυρα, υπάρχει απώλεια στον κλιματισμό. Όμως ακόμα και αν κάποιο όχημα παρουσιάσει βλάβη στον κλιματισμό, εμείς οι ίδιοι το αποσύρουμε. Έχουμε βγάλει και ανακοινωση από τις 29/05/2024 γιατί μέλημα μας είναι η προστασία των επιβατών και των εργαζομένων», διευκρινίζει.

Ειδήσεις σήμερα:

Συνεδριάζει το υπουργικό υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Αυτή είναι η ατζέντα

Ανάσα δροσιάς μέχρι το Σαββατοκύριακο – Υποχωρεί ο καύσωνας από σήμερα, Παρασκευή 14/6

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις