Η Νότια Κορέα έζησε την Κυριακή (29/12) την μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία της ιστορίας της στο αεροδρόμιο Μουάν με 179 ανθρώπους να βρίσκουν τραγικό τέλος.
Ανείπωτη τραγωδία σημειώθηκε στη Νότια Κορέα με τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του με σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν να σκοτώνονται. Από τους 181 επιβαίνοντες μόνο δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.
Η Νότια Κορέα κήρυξε επταήμερο πένθος. Οι σημαίες σήμερα, μία ημέρα μετά την τραγωδία κυματίζουν μεσίστιες στη χώρα, ενώ στήνονται βωμοί στη μνήμη των θυμάτων.
Τα ερωτήματα για το τι προκάλεσε το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα παραμένουν αναπάντητα, όμως το Reuters έφερε σήμερα στο φως της δημοσιότητας το χρονικό της τραγικού συμβάντος παρουσιάζοντας λεπτομέρειες λίγα λεπτά πριν το αεροπλάνο συγκρουστεί.
Τα στοιχεία προέρχονται από πληροφορίες που έγιναν διαθέσιμες από το υπουργείο Μεταφορών και την Πυροσβεστική της Νότιας Κορέας.
BREAKING: Video shows crash of Jeju Air Flight 2216 in South Korea. 181 people on board pic.twitter.com/9rQUC0Yxt8
— BNO News (@BNONews) December 29, 2024
Τα τραγικά τελευταία λεπτά της πτήσης JJA-2216
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.
8:57 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δίνει το σήμα «προσοχή – πουλί, δραστηριότητα».
8:59 π.μ. – Ο πιλότος της πτήσης 7C2216 αναφέρει χτύπημα πουλιού, κηρύσσει έκτακτη ανάγκη «Mayday Mayday Mayday Mayday» και «Bird strike, bird strike, go-around» (χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή).
9:00 π.μ. – Η πτήση 7C2216 ξεκινάει αναστροφή και ζητάει άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19, ο οποίος είναι με προσέγγιση από το αντίθετο άκρο του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου.
9:01 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπει την προσγείωση στον διάδρομο προσγείωσης 19.
9:02 π.μ. – Η πτήση 7C2216 έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης σε περίπου 1.200 μέτρα (1.312 γιάρδες) του διαδρόμου των 2.800 μέτρων (3.062 γιάρδες).
9:02:34 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ειδοποιεί τη μονάδα διάσωσης της πυροσβεστικής του αεροδρομίου για περιστατικό ενδεχόμενης συντριβής.
9:02:55 π.μ. – Η πυροσβεστική μονάδα διάσωσης του αεροδρομίου ολοκληρώνει την ανάπτυξη του εξοπλισμού διάσωσης.
9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται σε ανάχωμα μετά από υπέρβαση του διαδρόμου προσγείωσης.
9:10 π.μ. – Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει μία αναφορά για το περιστατικό από τις αρχές του αεροδρομίου.
9:23 π.μ. – Ένας άνδρας διασώθηκε και μεταφέρθηκε σε προσωρινές ιατρικές εγκαταστάσεις.
9:38 π.μ. – Το αεροδρόμιο Muan είναι κλειστό.
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.
Το σχόλιο ειδικών για την συντριβή του αεροσκάφους
«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» ανέφερε στο Skynews ο ειδικός της αεροπορίας Ντέιβιντ Λίαρμαουντ για να προσθέσει:
«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα».
Παράλληλα, όπως τόνισε κλειδί θα αποτελέσει και τα αίτια που ο πιλότος δεν άνοιξε τον μηχανισμό προσγείωσης του αεροσκάφους που θα μπορούσε να το επιβραδύνει.
Οι ΗΠΑ θα βοηθήσουν τη Σεούλ στις έρευνες για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας
Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Αερομεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ θα στείλει μια ομάδα Αμερικανών εμπειρογνωμόνων για να βοηθήσουν τις αρχές της Νότιας Κορέας στις έρευνες που διεξάγουν για τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στην πόλη Μουάν.
Η NTSB ανέφερε στην ανακοίνωσή της ότι στην έρευνα θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι της εταιρείας αεροναυπηγικής Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).
Ρήγμα Χαλανδρίου: Τι λένε οι ειδικοί για τους σεισμούς που έδωσε σήμερα
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"