Πόλεμος στην Ουκρανία: Το θρυλικό αεροπλάνο Antonov An-225 Mriya το μεγαλύτερο αεροπλάνο που είχε κατασκευαστεί ποτέ καταστράφηκε κατά τη διάρκεια της ρωσικής εισβολής, όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας, Ντμίτρο Κούλεμπα.

Το αεροπλάνο είχε σχεδιαστεί κατά τα τελευταία χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν, ωστόσο τα τελευταία χρόνια δεν έκανε συχνά πτήσεις.

Το αεροπλάνο καταστράφηκε κατά τη διάρκεια μάχης στο αεροδρόμιο Χόστομελ κοντά στο Κίεβο.

Πόλεμος στην Ουκρανία: Το tweet του Ουκρανού ΥΠΕΞ

“Αυτό ήταν το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου, το AN-225 ‘Mriya’ (όνειρο στα ουκρανικά). Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας, ωστόσο δεν θα είναι ικανοί να καταστρέψουν το όνειρο μας για ένα δυνατό, ελεύθερο και δημοκρατικό κράτος. Πρέπει να νικήσουμε!”, έγραψε σε tweet του ο Ουκρανός ΥΠΕΞ.

Πόλεμος στην Ουκρανία: Τι ήταν το Antonov An-225

Το Antonov An-225 είχε σχεδιαστεί για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν και ήταν μεγέθυνση του An-124 Ruslan. (Mriya (Мрiя) στα ουκρανικά σημαίνει “Όνειρο”). Το Antonov An-225 ήταν διαθέσιμο για εμπορικές μεταφορές βαρέων φορτίων λόγω του μεγάλου εσωτερικού χώρου της ατράκτου του.

Το An-225 σχεδιάστηκε για να μεταφέρει εξωτερικά την δεξαμενή καυσίμων του πυραύλου Energia καθώς και το διαστημικό λεωφορείο Μπουράν, τα κύρια στοιχεία του σοβιετικού προγράμματος ανάπτυξης διαστημικού λεωφορείου. Αντικατέστησε σε αυτό τον ρόλο το Myasishchev VM-T. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 21 Δεκεμβρίου 1988. Παρουσιάστηκε στο αεροπορικό σαλόνι στο Παρίσι το 1989 και συμμετείχε στο αεροπορικό σαλόνι του Farnborough το επόμενο έτος. Σχεδιάζονταν να κατασκευαστούν δύο αεροσκάφη, όμως μόνο ένα (το CCCP-82060 αργότερα UR-82060) ολοκληρώθηκε πριν την πτώση της ΕΣΣΔ.

Βασιζόταν στο An-124, του οποίου αποτελεί επί της ουσίας μεγεθυσμένη έκδοση. Είχε μεγαλύτερες πτέρυγες και έξι κινητήρες Ivchenko Progress D-18T. Εντυπωσιακό ήταν και το σύστημα προσγείωσης του που αποτελούνταν από 32 τροχούς. Οι τροχοί του ρύγχους μπορούσαν να χαμηλώσουν προκειμένου να διευκολυνθεί η φόρτωση/εκφόρτωση που γίνεται από το εμπρόσθιο μέρος.

Το An-225 μπορούσε να μεταφέρει πολύ βαριά και ογκώδη φορτία της τάξεως των 250.000 kg εσωτερικά ή φορτία μέχρι 200.000 kg εξωτερικά, στη ράχη του. Μπορούσε να μεταφέρει εσωτερικά φορτία μήκους μέχρι και 70 m.

Ειδήσεις σήμερα:

Έχασαν τα πάντα μέσα σε μια στιγμή – Ο Γολγοθάς των προσφύγων στα σύνορα Πολωνίας με Ουκρανία (pics)

Μετά την αποχώρηση Αμπράμοβιτς η Τσέλσι καταδίκασε την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία

Καλάσνικοφ, αντιαρματικά και ρουκέτες – Τι περιλαμβάνει το αμυντικό πακέτο που στέλνει η Ελλάδα στην Ουκρανία (vid)

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις