Ο νέος κατάλογος με τα 50 + 1 προϊόντα που θα περιλαμβάνει το “καλάθι του νοικοκυριούαναρτήθηκε την Τετάρτη 16/11 και σύμφωνα με τη νέα λίστα, τρία προϊόντα διατίθενται με χαμηλότερη τιμή.

Παράλληλα δημοσιεύθηκε και το ΦΕΚ στο οποίο αναφέρεται αναλυτικά η απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τη σήμανση των προϊόντων και τις υποχρεώσεις των σούπερ μάρκετ.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Πάνος Σκουρλέτης συναντήθηκαν στο πλατό πρωινής εκπομπής στο OPEN και, με αφορμή το “καλάθι του νοικοκυριού” επικράτησε ένταση.

Τι δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Είμαι πολύ περήφανος, που για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις – σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών” δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα, που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού, μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις – σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών”, ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του σήμερα, στο τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

Συγκεκριμένα δήλωσε:

Το καλάθι το λοιδόρησε πάρα πολύς κόσμος και ακόμα πολύς κόσμος το αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό, παρόλο που τα στοιχεία του ΙΝΚΑ ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Είμαι πολύ περήφανος, τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις – σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών”.

“Το κυριότερο, στο σύνολο της αξίας του καλαθιού, όλες οι αλυσίδες έχουν καλάθι μικρότερης αξίας αυτή την εβδομάδα, δηλαδή μείωση τιμών. Αυτό συμβαίνει για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. Άρα, το καλάθι, το οποίο κάποιοι το χαρακτήρισαν ως ένα επικοινωνιακό σόου Γεωργιάδη, όπως έδειξε και η έρευνα του ΙΝΚΑ γλιτώνει 12% την εβδομάδα σε όποιον επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι. Είναι αστείο που λένε “μα οι 6 στους 10 δεν έχουν αγοράσει“. Μα οι 4 στους 10 είναι τεράστιο νούμερο καταναλωτών”.

Για το αν λειτουργεί ο ανταγωνισμός ο υπουργός σημείωσε ότι “Έχει αρχίσει να δουλεύει ο ανταγωνισμός στα αλήθεια. Πλέον, οι αλυσίδες ενδιαφέρονται να μάθουν ποια αλυσίδα θα ανακοινώσω σήμερα το απόγευμα ότι έχει το φθηνότερο καλάθι και σε ποια θα είμαι αύριο το πρωί. Αύριο θα είμαι σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας με το φθηνότερο καλάθι”.

O κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι: “Όχι μόνο όλες οι υπόλοιπες προσφορές συνεχίζονται κανονικά στα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτή την εβδομάδα έχουν ενταθεί οι προσφορές. Γιατί το καλάθι έχει δημιουργήσει το εξής “πρόβλημα”: επειδή μειώθηκαν οι τιμές στο καλάθι και ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού πήγε προς στο καλάθι, οι “εκτός καλαθιού” για να κρατήσουν τους πελάτες τους και να μη τους φύγουν κάνουν καλύτερες τιμές. Άρα, το καλάθι δε μείωσε τις προσφορές αλλά αύξησε τις προσφορές”.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι “Και η βιομηχανία με την οποία έχω διαρκείς συναντήσεις και θα έχω και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, απ’ ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη. Γιατί για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη”.

Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δυο νέα εργαλεία που υιοθετήθηκαν για τη σύγκριση των τιμών: “Στον δείκτη αυτή την εβδομάδα, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει και έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με private label. Άρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μη βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού”.

Τι απαντά ο Πάνος Σκουρλέτης

Οι δηλώσεις του κ. Γεωργιάδη πυροδότησαν την αντίδραση του, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνου Σκουρλέτη, ο οποίος παρομοίασε το “καλάθι του νοικοκυριού” με τις εβδομαδιαίες προσφορές που είχαν ανέκαθεν τα σούπερ μάρκετ.

Ο μόνος τελικά στη χώρα που χαίρεται  με το καλάθι του νοικοκυριού είναι ο κ. Γεωργιάδης διότι η πραγματικότητα στα σούπερ μάρκετ εδώ και ενάμιση χρόνο είναι πως ζούμε σε συνθήκες πραγματικής ακρίβειας. Η κυβέρνηση πανηγύρισε γιατί έπεσε λέει ο πληθωρισμός σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Ωστόσο, ο πληθωρισμός στα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ ήταν στα 14,8%“, είπε ο κ. Σκουρλέτης. 

Οι προσφορές, δηλαδή ήταν η μεγάλη σύλληψη στο γραφείο του κ. Γεωργιάδη που ήρθε να χτυπήσει στο θέμα της ακρίβειας. Αυτά δεν τα λέμε εμείς στο ΣΥΡΙΖΑ, τα βιώνει ο καταναλωτής“.

Στη συνέχεια, ο κ. Σκουρλέτης αναφέρθηκε και στις μεγάλες αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα.

Είμαστε από τις πιο ακριβές χώρες με τους χαμηλότερους μισθούς στην Ευρώπη“, όσον φορά τα τρόφιμα, τόνισε. Μεταξύ άλλων, πρότεινε παρέμβαση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ.

Ο κ. Σκουρλέτης έκανε λόγο για κλείσιμο μικρών επιχειρήσεων στην αγορά, όπως μικρών σούπερ μάρκετ, με τον κ. Γεωργιάδη να απαντάει “πείτε μου μια αλυσίδα που έχει κλείσει“.

Φτιάξαμε τον e-katanaloti που και αυτό κοροϊδέψανε στον ΣΥΡΙΖΑ και τώρα τον χρησιμοποιούν 50.000 κάθε μέρα“, είπε ο υπουργός και τόνισε πως το καλάθι του νοικοκυριού και οι προσφορές που είχαν τα σούπερ μάρκετ είναι διαφορετικά πράγματα. “Το καλάθι αύξησε τις προσφορές“, τόνισε.

Ειδήσεις σήμερα:

Μελετημένες οι κινήσεις της βομβίστριας της Κωνσταντινούπολης – Βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή που ελέγχει το χώρο (pic)

Οι επτά “πυλώνες” του νομοσχεδίου για τις παρακολουθήσεις – Τι αλλάζει στην ΕΥΠ και στον διοικητή της

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις