Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών χρόνων υποχώρησε ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή στα τρόφιμα διαμορφώθηκε στο 1%, όπως αναφέρει η Eurostat, επίδοση που είναι η χαμηλότερη από τον Μάιο του 2021, όταν η οικονομία κινούταν ακόμη σε περιβάλλον αποπληθωρισμού υπό την επίδραση της πανδημικής κρίσης.
Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα κυμαίνεται πλέον στην Ελλάδα σε χαμηλότερα επίπεδα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1,3%) και της Ευρωζώνης (1,6%) καθώς και από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, πλην της Γαλλίας (0,8%), όπου η ζήτηση είναι αυξημένη αυτήν την περίοδο λόγω του τουρισμού: Ισπανία 4,2%, Πορτογαλία 3,1%, Κύπρος 2,7%, Μάλτα 2,4%, Ιταλία 1,5%.
Για θετική ένδειξη μιλά το Υπουργείο Ανάπτυξης
«Η ανακοίνωση της Eurostat για τον πληθωρισμό τροφίμων στη χώρα μας τον Ιούνιo στο 1% είναι άλλη μια θετική ένδειξη κάμψης των τιμών. Η προσπάθεια για την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και στα τρόφιμα και στις υπηρεσίες θα είναι συνεχής, καθώς βασική προτεραιότητά μας είναι η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών».
Αυτό επισημαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης σε σχετική ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι σε αυτή την κατεύθυνση στρέφονται:
- Η συνεχής στήριξη από την Κυβέρνηση του έργου και του ρόλου της Ανεξάρτητης Αρχής Ανταγωνισμού ως εγγύηση για να είναι πραγματικά ελεύθερος ο ανταγωνισμός προς όφελος των καταναλωτών.
- Η ενδυνάμωση των ελεγκτικών μηχανισμών με την ενίσχυση της ΔΙΜΕΑ και την συνεργασία του Υπουργείου Ανάπτυξης με τους Περιφερειάρχες και τις υπηρεσίες των Περιφερειών, ώστε οι έλεγχοι για την εφαρμογή των μέτρων ενάντια στην κερδοσκοπία να ενταθούν και να επεκταθούν σε ολόκληρη τη χώρα.
- H αύξηση των ανώτερων ορίων στα πρόστιμα, από 1 εκατ. ευρώ σε 5 εκατ. ευρώ για την παράβαση των διατάξεων του πλαφόν και από 2 εκατ. ευρώ σε 6 εκατ. ευρώ για παράβαση των διατάξεων περί απαγόρευσης προωθητικών ενεργειών όταν έχει προηγηθεί ανατίμηση
- H ενίσχυση των καταναλωτών, καθώς η αναβάθμιση της πλατφόρμας e-katanalotis δίνει την δυνατότητα στον κάθε πολίτη να δημιουργεί το προσωπικό του καλάθι με προϊόντα και να βλέπει μέσω χάρτη σε ποια καταστήματα κοντά στο σπίτι του μπορεί να τα αγοράσει φθηνότερα.
«Συνεχίζουμε, καταλήγει, με όλες μας τις δυνάμεις για να στηριχθεί η μέση ελληνική οικογένεια και όλα τα νοικοκυριά για την κάλυψη των αναγκών τους».
Η «ανάγνωση» της συνέντευξης Μητσοτάκη και τα μηνύματα που φρόντισε να στείλει
Κίνδυνος πυρκαγιάς: Οι 14 περιοχές που βρίσκονται σήμερα σε “πορτοκαλί” συναγερμό
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"