Νέα στοιχεία έρχονται καθημερινά στην επιφάνεια, όσον αφορά τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, που σκόρπισε το θάνατο σε 57 συνανθρώπους μας.

Μετά τους διαλόγους του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας, μόλις τρία ήταν τα κρίσιμα λεπτά μετά την αναχώρηση του Intercity 62 από τον σταθμό της Λάρισας, στις 11:04 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όπου θα μπορούσαν να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις για την αποτροπή του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Όπως αναφέρουν, με σημερινό τους δημοσίευμα, τα “Νέα”, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να είχε προχωρήσει στις διορθωτικές κινήσεις, που ίσως είχαν αποτρέψει τη μοιραία σύγκρουση, εάν παρακολουθούσε τον πίνακα χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του.

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο πίνακα αλλά ούτε και γνώριζε πως να αλλάζει τα δρομολόγια.

Μέσω του συγκεκριμένου πίνακα, στο διάστημα των 3 λεπτών, ο σταθμάρχης θα έβλεπε τη λάθος πορεία του τρένου σε απόσταση έως και 5,5 χιλιομέτρων μετά τον σταθμό της Λάρισας.

Διαπιστώνοντας το λάθος του, ότι, δηλαδή, το Intercity 62 είχε μπει στην τροχιά καθόδου από τη Θεσσαλονίκη, θα μπορούσε μέσω των ραδιοεπικοινωνιών να δώσει εντολή να σταματήσουν και τα δύο τρένα – επιβατικό και εμπορικό – που κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή, αποτρέποντας τη θανατηφόρα σύγκρουσή τους.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το τελευταίο τηλεφώνημα του σταθμάρχη

Όπως ανέφεραν πηγές της Hellenic Train στα Νέα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity 62 φαίνεται πως στα 12 λεπτά που χρειάστηκαν από τη Λάρισα μέχρι την τραγωδία στην περιοχή του Ευαγγελισμού, περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από τη Λάρισα, είχε καταλάβει πως κάτι δεν είναι σωστό, κάτι δεν γίνεται όπως τις προηγούμενες φορές.

Κι αυτό γιατί, όπως τόνιζαν πηγές Στα Νέα, ο μηχανοδηγός πήρε τηλέφωνο φίλο του μηχανοδηγό για να τον ρωτήσει εάν ήταν στο εμπορικό τρένο που κατέβαινε από τη Θεσσαλονίκη. Η απάντηση που πήρε ήταν αρνητική…

Ηδη, σύμφωνα με τα Νέα, ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει δώσει εντολή να “ανοίξουν” τα κινητά τηλέφωνα όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα, προκειμένου να διαπιστωθούν οι κλήσεις που έγιναν στο κρίσιμο διάστημα πριν και μετά την πολύνεκρη σύγκρουση.

Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου“, εξηγεί ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο πίνακας λειτουργεί, υπογράμμισε, συμπληρώνοντας πως τον έλεγξε ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα, προτού πάει στο σημείο ο ανακριτής.

Ειδήσεις σήμερα:

Σε απεργιακό κλοιό η χώρα – 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ, συνδικάτων και εργατικών κέντρων

Εορτολόγιο – Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, 8 Μαρτίου;

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις