Στα “κάγκελα” οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων για το ψηφιακό πελατολόγιο – “Απειλεί με λουκέτο τα μαγαζιά μας”
Μιλούν για "μέθοδο εξόντωσης" και προειδοποιούν για απεργίες διαρκείας

Στα πρόθυρα απεργιών διαρκείας βρίσκεται ο κλάδος των συνεργείων αυτοκινήτων σε όλη την Ελλάδα, αντιδρώντας έντονα στην υποχρεωτική εφαρμογή του «Ψηφιακού Πελατολογίου» από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Οι επαγγελματίες του χώρου κάνουν λόγο για ένα μέτρο που όχι μόνο αυξάνει δραματικά τον όγκο γραφειοκρατίας, αλλά βάζει σε άμεσο κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρών συνεργείων.
«Να αποσυρθεί τώρα το “Ψηφιακό Πελατολόγιο” που απειλεί με λουκέτο τα μαγαζιά μας. Δεν θα ανεχθούμε να εργαζόμαστε μέρα-νύχτα μόνο για να τροφοδοτούμε μια πλατφόρμα που μας θεωρεί προκαταβολικά ύποπτους για φοροδιαφυγή» τόνισε, μιλώντας στο DEBATER, ο Γρηγόρης Μόφορης, Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Μηχανών Αυτοκινήτων Αθηνών, Πειραιώς & Περιχώρων.
Τα βασικά αιτήματα των συνεργείων
Ο κ. Μόφορης ανέλυσε στο DEBATER τα τρία βασικά προβλήματα που δημιουργεί το μέτρο:
- Ατελείωτες ώρες εργασίας σε μη παραγωγικές διαδικασίες
Η εισαγωγή κάθε αυτοκινήτου στο σύστημα απαιτεί κατά μέσο όρο 20 λεπτά ανά πελάτη, ακόμα και για απλές εργασίες όπως αλλαγή λαδιών ή αντικατάσταση λάμπας. Αν το όχημα αλλάξει χέρια συνεργείου, η διαδικασία επαναλαμβάνεται. «Θα δουλεύουμε μόνο για να συμπληρώνουμε τη βάση δεδομένων. Αν δεν προσλάβουμε προσωπικό – που δεν αντέχουμε οικονομικά – θα πρέπει να δουλεύουμε νύχτες για να καλύπτουμε τις καταχωρήσεις», σημειώνει.
- Αύξηση κόστους και επιβάρυνση των πελατών
Η προμήθεια εξοπλισμού, η συντήρηση λογισμικού, αλλά και οι απώλειες παραγωγικού χρόνου δημιουργούν ένα ανελαστικό κόστος, που είτε θα απορροφηθεί από τις μικρές επιχειρήσεις είτε θα μετακυληθεί στους καταναλωτές.
- Αυτοματοποιημένα πρόστιμα – Φόβος και ανασφάλεια
Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή λάθος στην καταχώρηση μπορεί να επιφέρει άμεσα πρόστιμα μέσω αυτοματοποιημένων ελέγχων. Ακόμα και δωρεάν εξυπηρετήσεις (όπως ένας έλεγχος στα λάδια ή μια μικροεπισκευή μπροστά στο πεζοδρόμιο) πρέπει να δηλώνονται επίσημα.
«Αυτό δεν είναι φορολογικός εκσυγχρονισμός. Είναι μέθοδος εξόντωσης. Αντί να πιάσει η Πολιτεία όσους λειτουργούν παράνομα, βάζει στο στόχαστρο τους νόμιμους», λέει ο κ. Μόφορης.
Τι αλλάζει για τους πελάτες των συνεργείων
Οι αλλαγές που φέρνει το «Ψηφιακό Πελατολόγιο» επηρεάζουν άμεσα και τους οδηγούς. Κάθε επίσκεψη στο συνεργείο, ακόμα και για απλές ή μη χρεώσιμες υπηρεσίες, θα πρέπει να δηλώνεται υποχρεωτικά στο σύστημα.
Αυτό σημαίνει:
-Καταγραφή και ταυτοποίηση του πελάτη και του οχήματος
-Καταχώρηση της κάθε υπηρεσίας
-Έκδοση απόδειξης ακόμα και για εργασίες χωρίς αμοιβή
Οποιοδήποτε λάθος ή «παράλειψη» θεωρείται παράβαση και επισύρει κυρώσεις για τον επαγγελματία.
Το διακύβευμα: Μικρά συνεργεία εναντίον μεγάλων αλυσίδων
Ο κλάδος υποστηρίζει ότι πίσω από τη νέα αυτή ψηφιακή απαίτηση υποβόσκει η πρόθεση απορρύθμισης της αγοράς, ώστε να επιβιώσουν μόνο τα μεγάλα, πολυμετοχικά συνεργεία.
«Η κυβέρνηση κρύβει σκόπιμα τον πραγματικό στόχο: Να μειώσει τους μικρούς, ανεξάρτητους επαγγελματίες και να ενισχύσει τους λίγους μεγάλους παίκτες. Δεν θα το επιτρέψουμε», ξεκαθαρίζει ο Γρηγόρης Μόφορης.
Οι κινητοποιήσεις ξεκινούν άμεσα
Οι επαγγελματίες του κλάδου προειδοποιούν με απεργίες διαρκείας από την 1η Ιουλίου και ήδη βρίσκονται σε συντονισμό με συνδικαλιστικά όργανα σε όλη την Ελλάδα. Το αίτημα είναι σαφές και αδιαπραγμάτευτο: Άμεση απόσυρση του Ψηφιακού Πελατολογίου.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις