Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα αξιολόγησης του Δημοσίου από πολίτες – Σήμερα τα αποκαλυπτήρια
Ποιες υπηρεσίες θα βαθμολογούνται

Σήμερα Τρίτη 6/5 στις 10:00 θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μαξίμου από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους αρμόδιους υπουργούς το νέο σύστημα αξιολόγησης του Δημοσίου από πολίτες.
Οι πολίτες, για πρώτη φορά, θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ηλεκτρονικά τις δημόσιες υπηρεσίες που λαμβάνουν από την κεντρική κυβέρνηση και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες θα περιλαμβάνει κομβικές υπηρεσίες.
Στον κατάλογο των υπηρεσιών και υποδομών προς αξιολόγηση περιλαμβάνονται η ΑΑΔΕ, ο e-ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, τα ΚΑΠΗ, οι αστικές συγκοινωνίες, το μετρό οι Πολεοδομίες, η ανακύκλωση, οι χώροι πρασίνου, τα πάρκα, η δημοτική αστυνομία, οι υποδομές για ΑμεΑ, οι πρόνοιες για τα ζώα συντροφιάς, η κάλυψη των αναγκών ατόμων με αναπηρία, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα δημοτικά ιατρεία.
Στη λίστα θα υπάρχουν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, αλλά και υπηρεσίες που πλέον παρέχονται μέσω του gov.gr.
Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες
Η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου που θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι πολίτες ενδιαφέρονται.
Περίπου 5 εκατομμύρια χρήστες της πλατφόρμας που έχουν καταχωρίσει τα στοιχεία τους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας θα κληθούν να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση της διαδικασίας, απαντώντας σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με αξιολογική κλίμακα από το 1 (πολύ αρνητικό) έως το 10 (πολύ θετικό).
Το ερωτηματολόγιο θα φτάνει στην ηλεκτρονική θυρίδα του gov.gr και η συμπλήρωσή του δεν θα ξεπερνά τα 7 λεπτά.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Εσωτερικών, η διαδικασία της αξιολόγησης θα διεξαχθεί σε δύο άξονες. Με ερωτηματολόγιο 40-50 ερωτήσεων και με αναζήτηση της ικανοποίησης του πολίτη όταν αυτός έρθει σε άμεση επικοινωνία με κάποια δημόσια υπηρεσία.
Το χρονικό διάστημα που θα δίνεται στον πολίτη για να συμμετάσχει στη διαδικασία είναι δύο εβδομάδες, ενώ κάθε έξι μήνες θα τίθεται σε εφαρμογή εκ νέου το ερωτηματολόγιο. Η πλατφόρμα θα ανοίγει δύο φορές τον χρόνο: Άνοιξη (Απρίλιος-Μάιος) και Φθινόπωρο (Οκτώβριος-Νοέμβριος).
Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα δηλώνουν ποιες υπηρεσίες χρησιμοποίησαν πρόσφατα και θα μπορούν να προτείνουν βελτιώσεις ή νέες υπηρεσίες που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν.
Η ανάλυση των στοιχείων θα γίνεται ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά Περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα, ενώ οι απαντήσεις θα εξετάζονται επίσης με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων.
Στόχος του νέου συστήματος αξιολόγησης είναι μέσω της μελέτης των απαντήσεων να εντοπίζονται οι δυσλειτουργίες στις διάφορες υπηρεσίες.
Επίσης, σε βάθος χρόνου θα δημιουργηθεί μια τράπεζα δεδομένων, που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση των όποιων αδυναμιών και αποτυχημένων πρακτικών, καθώς και ο εντοπισμός των επιτυχημένων.
Όσον αφορά στις υπηρεσίες όπου οι πολίτες συνήθως έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με τους υπαλλήλους (π.χ. τα ΚΕΠ) σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Σε αυτή την περίπτωση, ο πολίτης με το που αποχωρεί από τον γκισέ θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις