Θέση για την υπόθεση της Ιεράς Μονής της Αγίας Αικατερίνης Σινά πήρε ο εκπρόσωπος Τύπου της Μονής, Αρχιμανδρίτης Πορφύριος Φραγκάκος.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ τόνισε: «Κεραυνός εν αιθρία και για τη Μονή Σινά και για την ελληνική κυβέρνηση και για όσους ήξεραν το θέμα. Δηλαδή η Ιερά Μονή σύρθηκε σε μία δικαστική διαμάχη, με την όποια φονταμενταλιστικοί κύκλοι των Αδελφών Μουσουλμάνων, μήνυσαν την Ιερά Μονή για 71 καταπατήσεις ακινήτων, τα οποία κατά τη γνώμη τους ήταν περιουσία κρατική της Αιγύπτου.

Η πρωτόδικη δίκη ατυχώς καταδίκασε το μοναστήρι, αλλά στην Εφετειακή δίκη το μοναστήρι, με τη βοήθεια της ελληνικής κυβερνήσεως προέβη σε μια συμφωνία ώστε το θέμα να λυθεί εξωδικαστικά, ώστε εξωδικαστικά δηλαδή να συμφωνήσουμε σε ένα κοινό κείμενο και να μην προχωρήσει η δίκη.

Και ενώ το Δεκέμβριο δυο επιτροπές, μια από την Αίγυπτο και μια από την Ελλάδα, ειδικά εξουσιοδοτημένες, η μια από το Μοναστήρι και η άλλη από την Αίγυπτο του μοναστηριού ήταν από την ελληνική κυβέρνηση, απαρτιζόταν από ανθρώπους της ελληνικής κυβέρνησης και επαΐοντες κατέληξαν σε ένα κείμενο τέλος πάντων, τον Δεκέμβριο, το οποίο από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα μας έλεγαν ότι μας έλεγαν από την Αίγυπτο ότι προχωρούν στην υπογραφή του κειμένου αυτού και περιμέναμε μέχρι τον Μάιο.

Δέχτηκε τρεις αναβολές για να μη βγει η δίκη, τέσσερις και φτάσαμε στις 28 Μαΐου αναίτια, απρόκλητα και χωρίς λόγο να ακυρωθεί εν τοις πράγμασι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός και τελικά να εκδοθεί μια δικαστική απόφαση λεόντειος για την Αίγυπτο, η οποία δικαστική απόφαση καταδικάζει με δικαστικό τρόπο, δημεύει την περιουσία της Μονής, την μετατρέπει σε κρατική περιουσία και την υπαγάγει στην Αρχαιολογική Υπηρεσία της Αιγύπτου.

Οι δε μοναχοί από ιδιοκτήτες της Μονής από τον 5ο αιώνα, γιατί σημειωτέον, στις 71 αυτές δίκαιες περιλαμβάνεται και το κτίριο της Μονής, οι μοναχοί γίνονται φιλοξενούμενοι στο σπίτι τους και η πρώτη μονή σε σε διάρκεια, ιστορική διάρκεια και συνεχούς λειτουργίας από τον 5ο αιώνα, μετατρέπεται ξαφνικά σε ένα οιονεί μουσείο, διότι οι μοναχοί το μόνο που θα μπορούν να κάνουν είναι να λειτουργούν, τα υπόλοιπα ανήκουν στην αρχαιολογική υπηρεσία».

Για την έφεση απάντησε: «Έχει τρίτο βαθμό παρόμοιο με αυτό που έχουμε εμείς στον Άρειο Πάγο, δηλαδή αναίρεση κατ’ ουσίαν για λόγους κακοδικίας.

Όταν βαδίζεις σε έναν δρόμο στον οποίο συμπορεύεσαι και με την ελληνική και με την αιγυπτιακή κυβέρνηση, με μια βεβαιότητα ότι αφού συμφωνήσαμε θα πάνε προς τα εκεί τα πράγματα και ξαφνικά ανατρέπονται όλα, τα βάζεις όλα σε καινούργια προοπτική.

Δηλαδή θέλω να πω, οι μοναχοί εκεί είναι με βίζα, με άδεια παραμονής ενός έτους. Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι αυτή θα ανανεώνεται; Είναι γύρω στους 20 πατέρες. Ύστερα από αυτό και ύστερα από αυτό θα μπορεί να ζει κάποιος με βεβαιότητες;

Σημειωτέον ότι το μοναστήρι είναι το σταυροδρόμι των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών. Είναι παγκόσμιας σημασίας και πολιτιστικής κληρονομιάς. Το μοναστήρι είναι κειμηλιοφυλακείο, όχι του Βυζαντίου, της ανθρωπότητας, γι’ αυτό και είναι και υιοθετημένο από την UNESCO.

Η προσπάθεια μετατροπής ενός ζωντανού χώρου σε μουσείο, είναι εγκληματική. Αν δηλαδή είναι άσχημο το ότι η Αγία Σοφία και η Μονή της Χώρας έγιναν τζαμιά, εμείς έχουμε το αντίθετο. Μετατρέπουμε ένα ζωντανό χώρο λατρείας σε μουσείο.

Είναι καθήκον κάθε ανθρώπου, πρόκειται για για καταπάτηση ανθρωπίνων και θρησκευτικών δικαιωμάτων. Διότι η δήμευση δεν είναι θρησκευτικό δικαίωμα, η ιδιοκτησία δεν είναι θρησκευτικό δικαίωμα. Είναι καταπάτηση ανθρωπίνων και θρησκευτικών δικαιωμάτων που πρέπει κάθε πολιτισμένος άνθρωπος να σταθεί απέναντι.

Είμαστε στην περίοδο της ενημέρωσης, περιμένουμε να δούμε τι αποτέλεσμα θα έχουν οι διαβουλεύσεις της κυβέρνησης, της ελληνικής κυβέρνησης και είναι όλα ανοιχτά».

Ειδήσεις σήμερα:

Δίκη Πέτρου Φιλιππίδη: Επιτέθηκε κατά της προέδρου του Αρείου Πάγου ο εισαγγελέας – “Αυτά τα πράγματα είναι πρωτοφανή”

Το παρασκήνιο του “διαζυγίου” Τραμπ με Μασκ – Φεύγει “απογοητευμένος” από τον Λευκό Οίκο ο μεγιστάνας

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις