Η Black Friday πέφτει φέτος στις 24 Νοεμβρίου και όλες οι μεγάλες αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας αναμένεται να ανακοινώσουν δελεαστικές προσφορές. Φυσικά, η συγκεκριμένη ημέρα δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη των Η.Π.Α., όπου κάποιες προσφορές είναι πραγματικά… εξωπραγματικές και αυτός είναι ο λόγος που κάθε χρόνο μας έρχονται εικόνες απόλυτου χάους, με καταναλωτές να τρέχουν και να σπρώχνονται για να προλάβουν να αγοράσουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους. 

Ωστόσο, το καταναλωτικό έθιμο της Black Friday έχει πλέον καθιερωθεί και στη χώρα μας. Στην πρώτη θέση προτίμησης έρχονται φυσικά τα προϊόντα τεχνολογίας, όπως προτάσσει το έθιμο. Αυτό και άλλα πολλά έρχεται να μας δείξει η έρευνα του Σ.Ε.Π.Ε. (Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας) η οποία έχει ως έτος αναφοράς το 2022. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, το 43% των Ελλήνων καταναλωτών προμηθεύτηκαν στην Black Friday του 2022 προϊόντα τεχνολογίας. Ακολουθούν οι συσκευές σπιτιού με ποσοστό 16% και τα προϊόντα ψυχαγωγίας με 9%. Αυτό που προκαλεί, όμως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 32%, αγόρασε οποιοδήποτε προϊόν θεώρησε πως μπήκε σε καλή τιμή.

Όσον αφορά το ποια προϊόντα τεχνολογίας βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών κατά την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Public, το 2022 σε αγαπημένες προϊοντικές κατηγορίες των αγοραστών αναδείχθηκαν οι τηλεοράσεις (34%), τα κινητά (25%) και τα laptops (11%). Ακολουθούν τα bluetooth, τα smartwatches και τα πολυμηχανήματα, τα tablets, τα PS5 και τα desktops.

Αγορές οικιακών συσκευών 

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας – και την περασμένη χρονιά – ο πρωταγωνιστής της “Μαύρης Παρασκευής”, εκτός από τα είδη τεχνολογίας, ήταν οι οικιακές συσκευές. Όσον αφορά την αγορά των οικιακών συσκευών, όπως αποδεικνύεται, οι καταναλωτές αγαπούν να …σκουπίζουν, μιας και το 58% προμηθεύτηκε το 2022 μια ηλεκτρική σκούπα. Τα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%) είχαν, επίσης, την τιμητική τους στην περσινή Black Friday, καθώς αρκετοί καταναλωτές πραγματοποίησαν μία τέτοια αγορά.

Black Friday

Το προφίλ των αγοραστών

Από την έρευνα του Public Group σχετικά με τις αγοραστικές προτιμήσεις του κοινού κατά την προηγούμενη Black Friday (25 Νοεμβρίου 2022), προκύπτει ότι γυναίκες και άνδρες ψώνισαν εξίσου: το 53% των καταναλωτών, που πραγματοποίησαν αγορές την ημέρα αυτή, ήταν γυναίκες και το 47% άνδρες, αυξάνοντας ελαφρώς το ποσοστό των γυναικών, σε σχέση με το 2021.

Στο μεταξύ, πρωτεύουσα και στις Black Friday αγορές η Αθήνα: Με ποσοστό 75%, οι Αθηναίοι φάνηκε πως αξιοποίησαν στο έπακρο τα οικονομικά deals, που δημιουργήθηκαν. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και η Λάρισα.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το εύρημα της έρευνας σύμφωνα με το οποίο, οι καταναλωτές χτύπησαν τα deals on the go: Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας φορητής συσκευής (33% μέσω mobile και 33% μέσω tablet), ενώ το 34% των αγοραστών προτίμησε το πιο παραδοσιακό μέσο του desktop υπολογιστή για τις αγορές τους.

Πόσα δαπανούν 

Όσον αφορά στο διαθέσιμο budget, τα τρία τέταρτα των χρηστών δήλωσαν πως οι αγορές τους ξεπέρασαν τα 100€, ενώ μόλις το 27% απάντησε πως διέθεσε λιγότερα από 100€. Όσον αφορά στον τελικό παραλήπτη των αγορών, το 39% των χρηστών έκανε αγορές για προσωπική χρήση, το 55% για προσωπική χρήση, αλλά και για να κάνει κάποιο δώρο, ενώ μόλις το 6% αγόρασε προϊόντα για κάποιον άλλο.

Αναλύοντας τα κριτήρια των αγοραστών την ημέρα της Black Friday, η συντριπτική πλειοψηφία (86%) απάντησε πως χρειάζεται τις μεγάλες εκπτώσεις, ενώ σημαντικά λιγότεροι χρήστες θα αγοράζουν λόγω των δωρεάν μεταφορικών, του εύχρηστου website και των smart υπηρεσιών.

Ειδήσεις σήμερα:

Συγκλονιστικά τα στοιχεία της Eurostat: Στην Ελλάδα το χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα από όλη την Ευρώπη

Καρέ-καρέ η στιγμή που η μηχανή “χτυπά” τον παππού με το βρέφος – Νέο βίντεο ντοκουμέντο από την τραγωδία στον Βόλο

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις