Γκίκας: «Ενίσχυση ελληνοϊαπωνικής συνεργασίας στη ναυτιλία»

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας συναντήθηκε με πενταμελή ιαπωνική κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία

Γκίκας: «Ενίσχυση ελληνοϊαπωνικής συνεργασίας στη ναυτιλία»
Πηγή: ΥΝΑΝΠ

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, αναφέρθηκε στις ισχυρές οικονομικές σχέσεις και τους δεσμούς φιλίας που ενώνουν Ελλάδα και Ιαπωνία, στην συνάντηση που είχε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με πενταμελή ιαπωνική κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία.

Επικεφαλής της ιαπωνικής αντιπροσωπείας ήταν η βουλευτής και πρόεδρος της Επιτροπής Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας της Βουλής των Αντιπροσώπων Ryu Hirofumi, η οποία επισκέπτεται την χώρα μας. Την αντιπροσωπεία συνόδευε ο πρέσβης της Ιαπωνίας στην Αθήνα Koichi Ito.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πηγή: ΥΝΑΝΠ

Ο υφυπουργός απευθυνόμενος προς την Ιαπωνική αντιπροσωπεία αφού τους καλωσόρισε στην χώρα μας, ανέφερε: «Προσβλέπουμε στην ενίσχυση και στην περαιτέρω ενδυνάμωση των διμερών μας σχέσεων με βάση την Κοινή Δήλωση Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης που υπέγραψαν τον Ιανουάριο του 2023 οι ηγέτες των δύο χωρών μας και η οποία προσδίδει νέα δυναμική στις σχέσεις μας».

Τα ζητήματα του Ναυτιλιακού τομέα

Στα ζητήματα που άπτονται του Ναυτιλιακού τομέα ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και στην χρήση ΑΠΕ, καθώς και στην “πράσινη μετάβαση” της Ναυτιλίας, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, επισημαίνοντας: «Προσδοκούμε στην συνέχιση της αγαστής συνεργασίας Ελλάδος – Ιαπωνίας και στην αλληλοϋποστήριξη στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και ενόψει των διαδικασιών για την εκλογή του Συμβουλίου του ΙΜΟ, για την διετία 2026-2027, όπου Ελλάδα και Ιαπωνία έχουν υποβάλει υποψηφιότητα για Μέλη της “Κατηγορίας Α”. Και βεβαίως η συνεργασία μας θα επεκταθεί και στα λοιπά θέματα της κρίσιμης Συνόδου του Οργανισμού, το φθινόπωρο.».

Εξειδικεύοντας ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόνισε την επιλογή των ιαπωνικών ναυπηγείων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες για κατασκευή και εργασίες αναβάθμισης και σημείωσε ότι η Ιαπωνία, μετά την Κίνα και την Νότια Κορέα, αποτελεί την 3η προτίμηση των Ελλήνων πλοιοκτητών για την κατασκευή νέων πλοίων, κυρίως Bulk Carriers και LNG. Υπογράμμισε δε ότι τα τελευταία 60 χρόνια πάνω από 1.500 ποντοπόρα πλοία ελληνικών συμφερόντων έχουν κατασκευαστεί στην Ιαπωνία.

Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε επίσης στη δυνατότητα περαιτέρω συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα της ασφάλειας και της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, με βάση τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα, το οποίο έχει θέσει και στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Από την πλευρά της, η ιαπωνική αντιπροσωπεία εξέφρασε επίσης την βούληση για ενδυνάμωση της διμερούς συνεργασίας, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα, όπως και στα ζητήματα νέων τεχνολογιών, πράσινης μετάβασης και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Συμφώνησε δε απολύτως με την αναγκαιότητα διασφάλισης της ασφαλούς και ανεμπόδιστης ναυσιπλοΐας με βάση το Διεθνές Δίκαιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ