Μητσοτάκης για Κτηματολόγιο: “Ένα έργο που έμοιαζε ακατόρθωτο ολοκληρώνεται – Μια εκκρεμότητα 200 ετών έχει επιλυθεί”
"Στόχος να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες μέχρι το 2030"
Το παρών στη συζήτηση στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια», που διοργανώνουν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο, στο Ωδείο Αθηνών δίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σημειώνεται ότι, η συζήτηση γίνεται καθώς βρίσκεται στο 99% η κτηματογράφηση της ελληνικής επικράτειας. Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση αναπτυξιακού χαρακτήρα και διαφάνειας που συνδέσαμε ήδη ως συμβατική υποχρέωση της χώρας από το 2021 με το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.
Όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη, η μεταρρύθμιση του Κτηματολογίου δεν είναι ανεξάρτητη από τη μεταρρύθμιση των πολεοδομιών.
Το μοντέλο της κεντρικοποίησης, της ψηφιακής ιχνηλασιμότητας, των ενιαίων κανόνων και της υπερτοπικής διαχείρισης που εφαρμόστηκε στο Κτηματολόγιο αποτελεί σήμερα τον οδηγό για τον μετασχηματισμό και του συστήματος ελέγχου της δόμησης.
“Στόχος να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες μέχρι το 2030”
«Για μια μεταρρύθμιση που συμβολίζει την προσπάθεια της κυβέρνησης να ξεπεράσουμε παθογένειες διαφθοράς και αδιαφάνειας από το παρελθόν», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Στόχος, τόνισε, είναι να τις αντιμετωπίσουμε όλες μέχρι το 2030.
«Ένα έργο που έμοιαζε ακατόρθωτο επιτέλους ολοκληρώνεται και οφείλεται πάνω απ’ όλα στη διοίκηση και τους εργαζόμενους του Ελληνικού Κτηματολογίου», είπε ακόμα.
Θυμίζοντας την κατάσταση είπε ότι «στην αρχή η κτηματογράφηση ήταν στο 37% και επιτέλους μια εκκρεμότητα 200 ετών έχει επιτέλους επιλυθεί και είναι η πιο εμβληματική μεταρρύθμιση για να ξεπεράσουμε παθογένειες.
«Οι πολίτες γνωρίζουν ότι έχουν ένα νέο πλαίσιο προστασίας της ιδιοκτησίας τους που τους επιτρέπει να αντιμετωπίσουν χρόνιες παθογένειες διαφθοράς και αδιαφάνειας».
Για την σημασία του Κτηματολογίου, ο πρωθυπουργός είπε ότι «για να μπορεί κανείς να ασκήσει σοβαρή πολιτική με αναπτυξιακό πρόσημο πρέπει να γνωρίζει ποιος έχει και τι. Η κυβέρνηση με μεγάλη μεθοδικότητα προχωρά στην σιωπηλή μεταρρύθμιση για την οργάνωση του χώρου για το τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να κάνει κανείς με ξεκάθαρους κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας».
Τέλος, αναφέρθηκε και στις πολεοδομίες, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όταν οι κανόνες είναι ξεκάθαροι εκλείπει ο λόγος μια υπηρεσία να είναι αντικείμενο μικροπιέσεων. Η απόφαση για τη μεταφορά τους στο κτηματολόγιο είχε ληφθεί πολύ πριν έρθουν οι υποθέσεις στη δημοσιότητα. Διαλευκάνθηκαν από τις υπηρεσίες της ελληνικής αστυνομίας με απόλυτη μυστικότητα. Η επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση είναι η μεταφορά των υπηρεσιών δόμησης από την αυτοδιοίκηση στο Κτηματολόγιο. Γυρίζοντας το χρόνο πίσω είπε ότι το ζήτημα της οργάνωσης του χώρου στην Ελλάδα ήταν προτεραιότητα για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Έχουμε προτάξει ένα πλαίσιο σημαντικών μεταρρυθμίσεων για την Ελλάδα του 2030 που θα αποτελέσει και τον πολιορκητικό κριό για τις εκλογές. Η κυβέρνηση έχει επιδείξει σημαντικές επιτυχίες αλλά υπάρχουν και μάχες που χάθηκαν. Η άλλη μεγάλη μάχη είναι η μετάπτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ. Φιλοδοξούμε η Ελλάδα να είναι γαλάζια και το 2027 για να ολοκληρώσουμε τις μεταρρυθμίσεις».
πηγή στην Google
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις