Στις 4 Μαίου παρουσιάστηκε μια βλάβη σε συρμό του ΜΕΤΡΟ στη γραμμή 2 στο Μεταξουργείο. Ο συρμός χρειάστηκε να παραμείνει ακινητοποιημένος για δέκα ώρες μέσα στην τροχιά για να μεταβούν συνεργεία των εργαζομένων ώστε να τον σηκώσουν και να τον απομακρύνουν.

Ακούστηκε σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών στο DEBATER ένας δυνατός θόρυβος και ο συρμός ακινητοποιήθηκε απότομα. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες που μας έστειλε επιβάτης, οι ρόδες του συρμού έχουν βγει από την τροχιά και έχουν πάθει καθίζηση ! Αν εκείνη τη στιγμή περνούσε άλλος συρμός στο αντίθετο ρεύμα ίσως τα πράγματα να ήταν χειρότερα. Ευτυχώς δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός.

Σε επικοινωνία του DEBATER με τον εκπρόσωπο εργαζομένων ΣΤΑΣΥ & Πρ σωματείου εργαζομένων ΣΕΛΜΑ, Σπύρο Ρεβύθη, μας επιβεβαίωσε το περιστατικό και μας τόνισε ότι:

«Για την βλάβη αυτή που έχει συμβεί δεν μας έχει ενημερώσει επισήμως η εταιρεία. Έχει συμβεί και δεύτερη φορά, τον Σεπτέμβριο! Αφορούσε κάποιο μηχανικό μέρος της κίνησης των τροχών. Συγκεκριμένα έσπασαν κάποια ρουλεμάν των αξόνων, που κρατούν τους τροχούς. Ουσιαστικά είναι σαν να βγάλεις από ένα αυτοκίνητο τις ρόδες και να πέσει πάνω στο δρόμο», ενώ κλείνοντας καταγγέλει ότι: «Υπάρχει Τεράστια έλλειψη σε αυτό το συγκεκριμένο υλικό και η νέα διοίκηση δεν έχει πράξει τα δέοντα ώστε να εξασφαλίσει τα συγκεκριμένα ανταλλακτικά».

Μάλιστα το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό μέχρι να τους δοθεί σαφής απάντηση για το συγκεκριμένο περιστατικό ζητούν από τους οδηγούς του ΜΕΤΡΟ να κινούνται με μέγιστη ταχύτητα τα 60 km/h.

Σύμφωνα με κύκλους της ΣΤΑΣΥ ήταν μια βλάβη σε έναν τροχό από τα 6 βαγόνια που είχε ο συρμός.

Για τις καταγγελίες περί έλλειψης ανταλλακτικών…

Εδώ και 5 χρόνια οι διαγωνισμοί για τα ανταλλακτικά των τρένων είναι διεθνής διαγωνισμοί. Στην Ελλάδα δεν παράγονται ανταλλακτικά και υπάρχουν μερικές εκατοντάδες κωδικοί ανταλλακτικών για κάθε συρμό.

Το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας έχει τρεις γενιές συρμών, άρα οι κωδικοί των ανταλλακτικών είναι μερικές εκατοντάδες. Κάθε εξάρτημα είναι και ένας διαγωνισμός. Παλιότερα πριν 5-6 χρόνια είχε αλλάξει – επί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – το καθεστώς και ο τρόπος διενέργειας διαγωνισμών.

Έγιναν αυστηρότεροι οι όροι και οι προϋποθέσεις ώστε να υπάρχει μια μεγαλύτερη διαφάνεια στους διαγωνισμούς. Αυτό το καινούργιο πλαίσιο έδινε περισσότερες δυνατότητες να ελεγχθεί ένας διαγωνισμός, αλλά αυτός όμως δημιούργησε μία χρονοκαθυστέρηση στους διαγωνισμούς.

Αυτό μέχρι πριν δύο χρόνια. Εδώ και δύο χρόνια έχει εξομαλυνθεί πλήρως η διαδικασία των διαγωνισμών και πλέον οι διαγωνισμοί γίνονται κανονικά και η ροή των ανταλλακτικών είναι κανονική. Από τη στιγμή που προκηρύσσεται ο διαγωνισμός, μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσουν να έρχονται τα ανταλλακτικά περνάει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί είναι η διαδικασία αυτή που προβλέπεται σε κάθε διαγωνισμό.

Για τα τρένα σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει στοκ ανταλλακτικών, παράγονται ανάλογα με κάθε παραγγελία, αυτό χρειάζεται ένα χρόνο. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε εδώ και έναν χρόνο έχει αντικατασταθεί η ροή των ανταλλακτικών.

Δεν υπάρχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή, υπήρχε παλιότερα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ανταλλακτικά στις αποθήκες τις δικές μας.

Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είχε να κάνει με την έλλειψη κάποιου ανταλλακτικού.

Ήταν ένα ρουλεμάν το οποίο έσπασε πάνω στο φρενάρισμα και έπρεπε να γίνει η αντικατάσταση του ρουλεμάν εκείνη την ώρα, γιατί δεν μπορούσε να μεταφερθεί το τρένο στο αμαξοστάσιο.

Ρεπορτάζ: Λάζος Μαντικός

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις