Στη φυλακή οδηγήθηκε το βράδυ της Κυριακής (5/3), ύστερα από μια μαραθώνια απολογία, ο σταθμάρχης Λάρισας για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης που έδινε απαντήσεις για όσα συνέβησαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου για πάνω από 7 ώρες, κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα.

Σύμφωνα με τη γραμμή υπεράσπισής του, ο κατηγορούμενος από τη πρώτη στιγμή αισθάνεται συντετριμμένος για το μοιραίο λάθος του να τοποθετήσει τα δύο τρένα στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας και αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε στην απολογία του ότι δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στα ηχητικά που έχουν διαρρεύσει, κάτι που δημιουργεί ερωτήματα για το ποιος είναι στα ηχητικά, αν όντως δεν μιλά ο ίδιος ο 59χρονος.

Ο δικηγόρος του Στέφανος Παντζαρτζίδης αμέσως μετά την προφυλάκιση του 59χρονου δήλωσε πως “ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών“.

Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα. Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι” σημείωσε ο δικηγόρος του 59χρονου, ξεκαθαρίζοντας ότι ο εντολέας του ούτε “έπινε”, ούτε “γλένταγε” την ώρα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Με την ίδια αγωνία περιμένουμε κι εμείς, για αυτά που ακούγονται, να πάρουμε επιτέλους την ηχογραφημένη συνομιλία γιατί δεν αναγνωρίζουμε τη φωνή μας. Ποτέ δεν εγκατέλειψε τη θέση του. Ο άνθρωπος ήταν εκεί συνεχώς και μέσα σε ένα σατανικό χρονικό διάστημα, περίπου 20 λεπτών, ήταν επιφορτισμένος με την ασφάλεια όλης της κεντρικής Ελλάδας” πρόσθεσε.

Αν προκύψει από τα στοιχεία που κατέθεσε και από αυτά που συλλέγει η ανάκριση ότι τη συγκεκριμένη μέρα θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλα άτομα πιστεύω ότι η δικαιοσύνη θα κάνει τη δουλειά της πάρα πολύ καλά” επισήμανε ακόμα.

Υπενθυμίζεται ότι η κατηγορία που αντιμετωπίζει ο 59χρονος αφορά στη διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων και είναι κακουργηματικού χαρακτήρα.

Είχε ξανακάνει το ίδιο λάθος ο σταθμάρχης – Στην αντεπίθεση ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του σταθμάρχη του Βόλου, Γιώργου Αποστολέρη, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε κάνει το ίδιο λάθος ξανά μέσα στην ίδια ημέρα. Συγκεκριμένα, λίγη ώρα πριν σημειωθεί η ανείπωτη τραγωδία, είχε βάλει και άλλο τρένο σε λάθος γραμμή. Ωστόσο, σε εκείνη την περίπτωση το αντελήφθη εγκαίρως ο μηχανοδηγός του τρένου και πρόλαβαν το κακό.

Επιπλέον, νέα δεδομένα για τη βάρδια στο σταθμαρχείο της Λάρισας έβαλε στο τραπέζι ο επιθεωρητής-προϊστάμενος του 59χρονου σταθμάρχη.

Σύμφωνα με όσα λέει ο επιθεωρητής, το φύλλο μηνιαίων παρουσιών που έχει καταθέσει, προβλέπει ότι στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται 3 σταθμάρχες.

Ένας θα σχολάει κανονικά στις 11 το βράδυ και οι άλλοι δύο να έχουν βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι και τις 7 το πρωί. Ο εμπειρότερος όμως εκ των όπως καταγγέλει ο επιθεωρητής δεν έμεινε στη θέση του, με αποτέλεσμα ο άπειρος 59χρονος να μείνει μόνος στη βάρδια.

Επίσης, ο επιθεωρητής επιρρίπτει ευθύνες και στον σταθμάρχη των Νέων Πόρων, ο οποίος όπως σημειώνει είδε τις δύο αμαξοστοιχίες να κινούνται στην ίδια γραμμή στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας, το ανέφερε, αλλά δεν σήμανε συναγερμό όπως όφειλε, ώστε να αντιληφθεί ο 59χρονος το μοιραίο του λάθος.

Λεπτό προς λεπτό το τραγικό δυστύχημα

Τα λάθη ήταν πολλά… Το τελικό λάθος που έγινε ήταν ότι δεν γύρισε το κλειδί και ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έδωσε ένα τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό να υπερβεί τα ερυθρά φωτόσημα έως την είσοδο των Νέων Πόρων, χωρίς να του ορίσει σε ποια γραμμή θα κυκλοφορήσει η αμαξοστοιχία” ανέφερε στο Mega ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας.

Εάν ο σταθμός κοίταζε τον πίνακα θα έβλεπε ότι η αμαξοστοιχία πήγαινε σε λάθος γραμμή, θα τον καλούσε κια θα σταμάταγε την αμαξοστοιχία. Θα έπρεπε να τη γυρίσει πίσω στη Λάρισα, να τη διοχετεύσει στη σωστή γραμμή. Ο σταθμάρχης δεν κατάλαβε ότι το τρένο το έστειλε στη γραμμή καθόδου, δεν το αντιλήφθηκε καθόλου. Δεν την κοίταξε την οθόνη, αν την κοίταζε θα το έβλεπε” πρόσθεσε.

Στα βίντεο ντοκουμέντα που παρουσίασε το Mega αποκαλύπτονται τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

Ο προαστιακός στις 22:07 κινείται προς την Λάρισα, στη σωστή γραμμή. Τον βλέπουμε να περνάει από την Οδό Αγίας. Ανάμεσα στο οδό Αγίας και στην οδό Βόλου στη Λάρισα, στην οδό Καραγάτση βρίσκεται το μοιραίο κλειδί 118.

Στη διασταύρωση της οδου Βόλου στη Λάρισα ο προαστιακός γυρνά πίσω προς την Λάρισα στις 22:09 εξαιτίας βλάβης και κινείται «σωστά» αυτή τη φορά στην αντίθετη πλευρά προκειμένου να σταθμεύσει.

Το κλειδί 118 έχει γυρίσει διαγώνια για να μπορέσει ο προαστιακός να σταματήσει στον σταθμό. Η επιβατική αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη στα Παλαιοφάρσαλα και περιμένει.

Ώρα 23:07. Η επιβατική αμαξοστοιχία μόλις ξεκίνησε. Είναι 1 χιλιόμετρο μακριά από τον σταθμό Λαρίσης κι ακόμα δεν έχει φτάσει στο σημείο τους κλειδιού το οποίο έχει γυρίσει διαγώνια προκειμένου να περάσει ο προαστιακός, αλλά δεν έχει επιστρέψει στην ευθεία θέση.

Στις 23:09 η επιβατική αμαξοστοιχία έχει περάσει την οδό καραγάτση έχει περάσει δηλαδή το σημείο του κλειδιού Κ118, το οποίο ξεχάστηκε γυρισμένο διαγώνια και δεν επέστρεψε ποτέ σε ευθεία θέση.

Στην ίδια γραμμή κινείται πλέον και η εμπορική αμαξοστοιχία. Τα δύο τρένα κινούνται μετωπικά για 17 λεπτά…

Στις 23.21 οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούονται μετωπικά.

Ειδήσεις σήμερα

Βίντεο ντοκουμέντο λίγο πριν την τραγωδία στα Τέμπη – Το λάθος του σταθμάρχη

Ποια είναι η πιο ασφαλής θέση όταν ταξιδεύουμε με τρένο

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις