Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις γύρω από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς ασκήθηκαν νέες ποινικές διώξεις.

Μετά την προφυλάκιση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, που έκανε το καθοριστικό και μοιραίο λάθος, ασκήθηκαν ποινικές διώξεις κατά τριών προσώπων για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.

Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη της Λάρισας και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ, αλλά εγκατέλειψαν το πόστο τους νωρίτερα.

Εν τω μεταξύ, υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή (10/3) έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Τέμπη: Ο επιθεωρητής τα “ρίχνει” στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ βρέθηκε ξανά ενώπιον της ανακρίτριας, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε, το πρόγραμμα προέβλεπε πως το μοιραίο βράδυ είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια, ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο ίδιος τόνισε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Όπως είπε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου.

Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Υποστήριξε, επίσης, ότι ο προαστιακός, η αμαξοστοιχία 2597 έφυγε στις 22:15 από τον σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση τη Λάρισα, μια διαδρομή 22 λεπτών. Αναχώρησε και κινήθηκε κανονικά επί της γραμμής καθόδου μέχρι τη Λάρισα. Ο σταθμάρχης για να εισέλθει η 2597, έκανε τοπικό χειρισμό χειροκίνητα και η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή και στάθμευσε περί ώρα 22:37.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, το μοιραίο τρένο κινούνταν από τα Παλαιοφάρσαλα στη γραμμή καθόδου. Στην αιχμή 101 υπήρχε κλειδούχος ο όποιος με εντολή του σταθμάρχη γύρισε το κλειδί 101 και η αμαξοστοιχία εισήλθε κανονικά στη γραμμή ανόδου, δηλαδή την 2η. Έφτασε στις 23:02 σύμφωνα με τον σταθμάρχη και αναχώρησε στις 23:04.

Τόνισε, δε, ότι ο σταθμάρχης σε δια ζώσης επικοινωνία με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62, του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο στην είσοδο των Νέων Πόρων δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε.

Ειδήσεις σήμερα:

“Πάνε τα παιδιά μας να χαρούν και μας τα φέρνουν σε νεκροφόρες” – Ξέσπασε ο παππούς της Φραντζέσκας

Νέο βίντεο από το βαγόνι “κόλαση” – Οι πρώτες στιγμές μετά τη φονική σύγκρουση – “Παντού αίματα και φωτιά”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις