Η κάμερα του DEBATER ανέβηκε στο «private boat tours» που έχει δημιουργήσει ο Νίκος Τζόμας και μας έκανε μια βόλτα γύρω από το Αγκίστρι που μας έμεινε αξέχαστη.

Ήταν μόνιμος κάτοικος Αθηνών, έχοντας ένα μικρό ξενοδοχείο στο κέντρο της πρωτεύουσας. Όμως ο κορονοϊος του άλλαξε τα σχέδια, Έτσι έπρεπε να ξεκινήσει από το μηδέν. Μάζεψε τα πράγματα του και εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Αγκίστρι. Μόλις 1,5 ώρα από τον Πειραιά. Βιοπορίζεται πλέον κάνοντας μικρές εκδρομές για τουρίστες, δείχνοντας τις ομορφιές του Αγκιστρίου και συνάμα της Ελλάδος!

Ξεκινήσαμε από την οργανωμένη παραλία Σκάλα κοντά στο λιμάνι ως αφετηρία και κάναμε τον γύρο του νησιού που μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. Η παραλία της Σκληρής, μια μικρή παραλία για ρομαντικούς με όμορφα νερά κάτω από τα πεύκα.

Η παραλία Χαλικιάδα που είναι ανοργάνωτη και έχει πρόσβαση μέσα από το δασάκι, λίγο απότομο για κατάβαση, αλλά το τοπίο θα σας ικανοποιήσει. Εκεί κατασκηνώνουν κάποιοι, ενώ είναι και παραλία γυμνιστών, μην βρεθείτε εξ απροόπτου. Εμείς ενημερώσαμε…!

Κατά τη διάρκεια της περιήγησης μας κοντά στην παραλία Χαλικιάδα, υπάρχει ένα σημείο που όταν αναζητούσαν τον τρομοκράτη Δημήτρη Κουφοντίνα είχε βρει καταφύγιο στο σημείο με τη σκηνή του.

Μάλιστα όταν κατέβαινε από το σημείο εκεί για να πάρει τυρόπιτες από τον φούρνο έβαζε ένα μουστάκι και περνούσε πεζός μέσα από το δάσος όπως μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.

Το Αγκίστρι αν και είναι το μεγαλύτερο από τη συστάδα των μικρών νησιών ανάμεσα σε Αίγινα και την Επιδαυρία της Πελοποννήσου. Έχει έκταση 13,4 τετραγωνικά χιλιόμετρα και το γυρίσαμε με σκάφος – με στάσεις ενδιάμεσα – περίπου σε δυο ώρες! Το Αγκίστρι έχει περίπου 1.000 μόνιμους κατοίκους που αυξάνονται το καλοκαίρι σε τουλάχιστον 5.000.

Γύρω από το νησί υπάρχουν μικρές σπηλιές που κάποιοι μάλιστα κάνουν τον γύρο του νησιού με κανό! Εμείς σας προτείνουμε να το κάνετε με σκάφος που είναι πιο ξεκούραστο σίγουρα!

Σε ένα σημείο κατά τη διάρκεια της εκδρομής φάνηκαν τα Μεθανα απέναντι και ο κρατήρας του παλιού ηφαιστείου. Η βόλτα εν πλω συνεχίστηκε στο σημείο του νησιού που λέγεται μεγάλο Μπαλί με τη σπηλιά που μπήκαμε στο εσωτερικό της και είχε στις άκρες Κοραλία !

Στη συνέχεια φτάσαμε στην παραλία Μαρίζα, μη οργανωμένη παραλία στο χωριό Λιμενάρια που υπάρχει απλά μια σκάλα που σε οδηγεί στην ωραιότερη «πισίνα» του Αγκιστρίου. Σε κάποιο σημείο έβλεπες σταλακτίτες από το υπέδαφος του νησιού να κρέμονται πάνω από τα καταγάλανα νερά !

Το ταξίδι όμως δεν τελειώνει εδώ… Όταν η θάλασσα που λέμε είναι λάδι, διακρίνεται το ναυάγιο του Avantis πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας που βυθίστηκε τα ξημερώματα στις 19 Νοεμβρίου το 2004.

Το πλοίο ήταν φορτωμένο με δομικά υλικά και μια μηχανή. Είχε αποπλεύσει από το Μεσολόγγι με τελικό προορισμό την Κύπρο. Προσέκρουσε όμως στη νήσο Δορούσα και παρόλο τις καλές καιρικές συνθήκες, από τα 12 μέλη του πληρώματος, 11 κατάφεραν να επιβιβαστούν σε σχεδία του πλοίου και να σωθούν.

Δεν τα κατάφερε δυστυχώς ο 35χρονος μάγειρας του πλοίου. Το ναυάγιο αν και βρίσκεται σε βάθος 17 έως 48 μέτρων, καταφέραμε να το διακρίνουμε με την κάμερα του DEBATER από την επιφάνεια της θάλασσας.

Το ναυάγιο έχει αρχίσει να λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος, συγκεντρώνοντας αρκετή θαλάσσια ζωή. Στο σημείο κάνουν και καταδύσεις για να το δουν από κοντά. Εμείς το είδαμε από ψηλά και σας το παρουσιάζουμε.

Περάσαμε κατά την επιστροφή και από την οργανωμένη παραλία της Απονήσου, που μοιάζει με άλλο νησί γεμάτο με ομπρέλες και γύρο τα υπέροχα νερά! Ενώ η καλύτερη για εμένα προσωπικά παραλία οργανωμένη μετά της Απονήσου, είναι η παραλία Δραγονέρα. Μέσα στο πράσινο, με λίγη άμμο έξω και βότσαλο μέσα, πραγματικά θα ενθουσιαστείτε !

Το Αγκίστρι ως μέρος μπορεί να μην αποτελεί ένα από τα «κοσμικά δολώματα», έχει όμως αυτό που ζητούν οι περισσότεροι. Ηρεμία και οικονομικές εξορμήσεις από το κλεινόν άστυ. Και η ηρεμία πλέον στις ημέρες μας είναι πολύτιμη…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ειδήσεις σήμερα:

Άδωνις Γεωργιάδης: Σύνταξη και σε όσους χρωστούν πάνω από 20 χιλιάδες ευρώ

Αυτός είναι ο πρώην σύζυγος της Άντζελας Γκερέκου πριν την «σκλαβώσει» ο Τόλης Βοσκόπουλος

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις