Ενημερώνοντας την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τη σύμβαση του έργου “Γραμμή 4 -Τμήμα Α’ ‘Αλσος Βεΐκου-Γουδή”, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής προανήγγειλε νέες μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό στη Δυτική Αττική.

“Ξεκινάει αυτό το έργο και μιλάμε τώρα για τις επεκτάσεις στο Ίλιον, στον ‘Αγιο Νικόλαο, και στην Παλατιανή” δήλωσε ο υπουργός. Αναφερόμενος στη Γραμμή 4, ενημέρωσε την κοινοβουλευτική επιτροπή, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί, κατόπιν της πρόσφατης υπογραφής της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό ΑΕ και της αναδόχου εταιρείας ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του τμήματος Α΄ της Γραμμής 4.

Οι επεκτάσεις της Γραμμής 4

  • Από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη με έξι σταθμούς, με το έργο να είναι “σχετικά ώριμο” κατά τον κ. Καραμανλή.  
  • Από Ευαγγελισμό προς Ηλιούπολη με τρεις σταθμούς.
  • Από Γουδή προς Μαρούσι και Εθνική Οδό με έντεκα σταθμούς.

Τα τελευταία δύο έργα “δεν είναι ακόμα μελετητικά ώριμα, αλλά το πρώτο κομμάτι των έργων που έχει να κάνει […] μέχρι τον Περισσό και την Πετρούπολη – το οποίο κοστολογείται γύρω στα 300 εκατομμύρια – είναι ένα έργο σχετικά ώριμο. […] Νομίζω ότι αυτή η επέκταση θα πρέπει να ξεκινήσει, και θα ξεκινήσει σχετικά σύντομα, αφού θα εξασφαλίσουμε βεβαίως την απαιτούμενη χρηματοδότηση”

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, επανέλαβε ότι το έργο της Γραμμής 4 είναι το σημαντικότερο έργο της τελευταίας εικοσαετίας. “Μετά την Αττική Οδό που ήταν μία σύμβαση παραχώρησης, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα. Μετά από αρκετές δυσκολίες […] μπαίνει στην σωστή του διάσταση και πλέον συμβασιοποιείται, δηλαδή πλέον ξεκινάει. Οι πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι” υπογράμμισε.

Η τοποθέτηση για τον σταθμό Βενιζέλου

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι πρέπει να αναμένουμε την απόφαση του ΣτΕ απέναντι στη σχετική προσφυγή για το θέμα με τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Σημείωσε ωστόσο, ότι “η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων έχει γίνει σε πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης. Έχει γίνει στην Ακρόπολη, την έκανε και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ και κατά την άποψή μου, πολύ σωστά, στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, που κατά πολλούς αρχαιολόγους έχει πιο σημαντικά αρχαία από τον σταθμό Βενιζέλου. Επομένως, είναι μία πρακτική και μία μέθοδος, που δεν γίνεται για πρώτη φορά, ούτε στην Ελλάδα ούτε στο εξωτερικό”.

“Εγώ σέβομαι τις επιστημονικές απόψεις των αρχαιολόγων, αλλά νομίζω ότι ο κοινός νους υπαγορεύει ότι, πολλές φορές, μπορείς να αποσπάσεις, δηλαδή, να βγάλεις μερικά αρχαία και να τα βάλεις πίσω. Και εν πάση περιπτώσει, αν καταφέραμε αυτό να το κάνουμε στην Ακρόπολη, κατάφεραν οι Ιταλοί να το κάνουνε στη Ρώμη, θεωρώ ότι μπορούμε τεχνικά να το κάνουμε και στη Θεσσαλονίκη” τόνισε ο υπουργός.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις