Στα όσα συνέβησαν το βράδυ της Τετάρτης 28 Φεβρουαρίου πριν από τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς αναφέρθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, κατά τη μαραθώνια απολογία του.
Αφού ο 59χρονος έδωσε τις απαντήσεις του για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, κρίθηκε προφυλακιστέος, με τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα.
Ο σταθμάρχης Λάρισας ανέλαβε την ευθύνη που του αναλογεί για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη και προέβη σε περιγραφή των όσων, κατά τον ίδιο, διαδραματίστηκαν τη μοιραία νύχτα.
Επίσης, σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή”, φέρεται να υποστήριξε στην απολογία του ότι για αρκετό διάστημα βρισκόταν μόνος του στο σταθμαρχείο και είχε την ευθύνη για τη σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας.
Όπως ανέφεραν πηγές στην εφημερίδα, ο σταθμάρχης υποστήριξε πως με βάση τον κανονισμό της υπηρεσίας, εκείνη τη νύχτα και μέχρι τις 23:00 θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί του στον χώρο και άλλοι συνάδελφοί του, οι οποίοι όμως αποχώρησαν από το σημείο νωρίτερα και τον άφησαν μόνο του.
Σε δηλώσεις του μετά την προφυλάκιση του εντολέα του, ο δικηγόρος του Στέφανος Παντζαρτζίδης χαρακτήρισε την εξέλιξη ως “κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών” και πρόσθεσε πως “ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι“.
Επισήμανε ότι ο 59χρονος “επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας“.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε στην απολογία του ότι δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στα ηχητικά που έχουν διαρρεύσει, κάτι που δημιουργεί ερωτήματα για το ποιος είναι στα ηχητικά, αν όντως δεν μιλά ο ίδιος ο 59χρονος.
“Με την ίδια αγωνία περιμένουμε κι εμείς, για αυτά που ακούγονται, να πάρουμε επιτέλους την ηχογραφημένη συνομιλία γιατί δεν αναγνωρίζουμε τη φωνή μας. Ποτέ δεν εγκατέλειψε τη θέση του. Ο άνθρωπος ήταν εκεί συνεχώς και μέσα σε ένα σατανικό χρονικό διάστημα, περίπου 20 λεπτών, ήταν επιφορτισμένος με την ασφάλεια όλης της κεντρικής Ελλάδας” πρόσθεσε.
Ποιοι άλλοι μπαίνουν στο “κάδρο” των ερευνών
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ύστερα από την προφυλάκιση του 59χρονου, οι Αρχές αναμένεται να καλέσουν κι άλλα πρόσωπα για κατάθεση στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών.
Την Κυριακή έγινε γνωστό ότι ο προϊστάμενός του σταθμάρχη, ο οποίος έχει τεθεί σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.
Μεταξύ άλλων, στο κάδρο των ερευνών μπαίνει επίσης και ο ρόλος του δεύτερου σταθμάρχη, ο οποίος φέρεται να είχε αποχωρήσει από τη θέση του μισή ώρα νωρίτερα.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, στη βάρδiα υπάρχει πάντα και ο κλειδούχος, που συνήθως πηγαίνει στο σταθμαρχείο, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται εκεί. Ωστόσο, φαίνεται πως το συγκεκριμένο βράδυ έμεινε στο γραφείο του.
Καθοριστικής σημασίας για τις εξελίξεις αναμένεται να παίξει και το “μαύρο κουτί” της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Οι ειδικοί θα επιχειρήσουν να ανακτήσουν ανάκτηση στοιχεία για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε.
“Αντί να έχουμε το παιδί μας, έχουμε το εισιτήριο στο χέρι” – Συγκλόνισε ο πατέρας θύματος
Κατεπείγουσα προσγείωση αεροσκάφους στην Κούβα – Γέμισε καπνούς η καμπίνα των επιβατών (vids)
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"