Συμπληρώθηκαν περίπου 40 ώρες από το δυστύχημα στα Τέμπη με τον τραγικό απολογισμό των νεκρών να μεγαλώνει συνέχεια.

Στέλεχος του ΟΣΕ μίλησε το πρωί της Πέμπτης (2/3) στους “Αταίριαστους” του ΣΚΑΙ και έδωσε τις δικές του απαντήσεις για τον ορυμαγδό κατηγοριών που δέχεται ο Οργανισμός και για τις ευθύνες που τον βαραίνουν σχετικά με τη φονική σύγκρουση των τρένων.

Μέχρι στιγμής, 46 θύματα έχουν ταυτοποιηθεί ενώ παραμένουν πάρα πολλοί αγνοούμενοι.

Ο σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, αναφέρθηκε ειδικότερα στα μοιραία λάθη του σταθμάρχη της Λάρισας, ενώ υπογράμμισε και την έλλειψη της τηλεδιοίκησης που είναι κατάφωρη στη χώρα μας.

“Για 5,5χλμ μετά τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι είναι δύο τρένα σε μια γραμμή”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δυστύχημα στα Τέμπη – Τα τρένα ήταν πιο ασφαλή το 2010 από το 2023

“Μέχρι το 2010, 2011, 2012 υπήρχε τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ από το Κιάτο μέχρι το αεροδρόμιο και από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Σταδιακά, από το 2010 και μετά, έπεσε το σύστημα για διάφορους λόγους και δεν επανήλθε. Υπήρξαν μειώσεις προσωπικού, ενώ υποφέρουμε και πάρα πολύ από τις κλοπές των καλωδίων. Εκ πρώτης όψεως μπορούμε να πούμε ότι όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση, μειώνεται και η ασφάλεια”.

Σε ερώτηση για το εάν τα τρένα ήταν πιο ασφαλή παλαιότερα, ο κύριος Τερεζάκης απάντησε χαρακτηριστικά: “Αφού τότε υπήρχε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, ναι είναι λογικό”.

Λίγο πιο κάτω, πρόσθεσε: “Αλλά και πάλι, ακόμη και χωρίς αυτά, υπάρχουν πρωτόκολλα που αν τηρούνται δεν τίθεται θέμα να οδηγηθούμε σε τέτοια τραγικά δυστυχήματα. Η Λάρισα έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν τον σταθμό και σε κάποια μετά τον σταθμό, έχουμε φωτοσήματα κλπ που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη του τη διαδρομή, είναι θέμα που ερευνάται από τον ανακριτή και τους εμπειρογνώμονες”.

Για 5,5χλμ αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει.  Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στη Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στη βάρδια. Ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει ότι του πει ο σταθμάρχης. Θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνιση αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό. Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης, δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων”, κατέληξε.

Ειδήσεις σήμερα:

Ο 20χρονος Ανδρέας που έσωσε κόσμο από το μοιραίο τρένο μιλά στο DEBATER – “Άκουγα κραυγές… Πήγα στην κόλαση και γύρισα”

Γνωστά εδώ και καιρό τα προβλήματα στον ΟΣΕ – “Δεν υπάρχει κόσμος, η συντήρηση γίνεται δύσκολα”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις