Η φαντασμαγορική επίδειξη μόδας υψηλής ραπτικής του οίκου Dior πραγματοποιήθηκε στο Καλλιμάρμαρο στάδιο και η χώρα μας προβλήθηκε παγκοσμίως! Ένα στιγμιότυπο από το μεγάλο αυτό γεγονός που δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό ήταν το ξεχωριστό δώρο της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη στον Οίκο Dior. 

Το φωτογραφικό λεύκωμα Ένδυμα Ψυχής του Βαγγέλη Κύρη που τοποθέτησαν σε σώματα σημερινών ανθρώπων παλιές φορεσιές του Εθνικού Ιστορικού μουσείου απαθανατίζοντας τους με ύφος και στυλ της τότε εποχής είναι πραγματικά ένας “θησαυρός”. 

Μέσα από τον φωτογραφικό φακό του Βαγγέλη Κύρη ζωντανεύει η ιστορία… Η στολή του Όθωνα, της Κυρά Φροσύνης, του Κολοκοτρώνη αλλά και τοπικές φορεσιές από όλα τα μέρη της Ελλάδας !

Όπως αναφέρει αποκλειστικά στο DEBATER ο δημιουργός του, Βαγγέλης Κύρης, πρόκειται για πανύψηλη ραπτική.

“Μια καλή επιλογή γιατί αν μιλήσουμε για υψηλή ραπτική, αυτό που έχουμε στα χέρια μας είναι πανύψηλη ραπτική. Δεν ξέρουμε τις αντιδράσεις του οίκου Dior γιατί μόλις έγινε αυτό εμείς ήρθαμε εδώ στην Ύδρα να στήσουμε την έκθεση στο αρχοντικό Κουντουριώτη, ένα υπέροχο κτήριο με μεγάλη ιστορία, με μεγάλο ενεργειακό βάρος!“, λέει.

Οι στολές αυτές βγήκαν από προθήκες και μπαούλα μετά από 200 χρόνια σιωπής, αναπνέουν, τεντώνονται, παίρνουν πίσω την ψυχή τους και παρουσιάζονται σε μια ιδιαίτερη έκθεση από το δίδυμο Βαγγέλη Κύρη και Ανατόλι Γεωργίεφ. Μπαίνοντας στην έκθεση το σκοτάδι και ο φωτισμός πάνω στις φωτογραφίες του Βαγγέλη Κύρη που αναπαριστούν σημερινούς ανθρώπους να που φορούν στολές της ιστορίας κεντημένες σε κάποια σημεία από τον Ανατόλι Γεωργίεφ όπως τώρα είναι σαν να παγώνουν τον χρόνο και να σε μεταφέρουν μαγικά στο τότε…

“Είναι αρκετά δύσκολο γιατί έπρεπε να πατήσω πάνω στο αυθεντικό κέντημα 200 χρόνων ! Έπρεπε να το κεντήσω στο σήμερα με τις ίδιες ακριβώς βελονιές” τονίζει στο DEBATER ο Ανατόλι Γεωργίεφ, ενώ το συγκεκριμένο αποτέλεσμα που βλέπουμε στο βίντεο, του πήρε έναν μήνα να το κεντήσει.

“Κάποια κεντήματα νησιών δεν είναι καταγεγραμμένα και έπρεπε να έρθω πολύ κοντά στο κέντημα που υπάρχει πάνω στην παραδοσιακή φορεσιά. Αν και είμαι από την Βουλγαρία, έχω μελετήσει πάρα πολύ την Ελληνική παραδοσιακή φορεσιά γιατί είναι μια τέχνη η οποία με ενθουσίασε και με έκανε να την ψάξω περισσότερο. Οι σκιές στην φωτογραφία με δυσκόλεψαν αρκετά ώστε να φανούν οι λεπτομέρειες του ρούχου“, λέει.

Στην παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε το Κοντογουνι της Ρόζας Μπότσαρη κόρης του Μάρκου Μπότσαρη. Μια από τις ομορφότερες γυναίκες της Αθήνας στην αυλή της Αμαλίας.

Η εμπειρία να φοράς ένα ένδυμα της ιστορίας

Οι παραδοσιακές φορεσιές στο Εθνικό Ιστορικό μουσείο έπρεπε να μπουν σε πάρα πολύ στενά σώματα. Ειδικά οι γυναικείες καθώς οι στενοί κορσέδες όπως μας εξομολογείται ο Βαγγέλης Κύρης ήθελαν αρκετά λεπτά σώματα. 

Η 25χρονη Φυλλίνα που συμμετείχε στην φωτογράφιση αυτή μας μεταφέρει την εμπειρία της φορώντας την παραδοσιακή στολή της Καππαδοκίας. Όπως λέει και η ίδια, “γνώριζα ότι θα γίνει βιβλίο και θα συγκεντρωθούν σε αυτό όλες οι παραδοσιακές φορεσιές. Είναι κάτι πάρα πολύ ωραίο δείχνει πόσο σημαντικό είναι το έργο αυτό και πόσο αντιπροσωπεύει το έθνος μας. Είναι πραγματικό ένα πολύ ωραίο δώρο“.

Η έναρξη της έκθεσης ξεκίνησε από την Ύδρα με μια περιοδεία που θα ακολουθήσει σε Καλαμάτα, Λευκωσία, Σύρο, Ίο με τελικό προορισμό την τελική πανηγυρική μεγάλη έκθεση στο Μέγαρο της παλαιάς βουλής στο Εθνικό Ιστορικό μουσείο της Αθήνας.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις