Μέχρι το τέλος του χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024 αναμένεται να ψηφισθεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που στόχο έχει να μπει μια τάξη στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές. Στόχος, του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι «καθαρές τιμές», δηλαδή οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε φτηνά προϊόντα κάθε ημέρα και όχι μόνο μέσω προσφορών. Δηλαδή οι όποιες εκπτώσεις, προσφορές και προωθητικές ενέργειες να περνούν σε μεγάλο βαθμό κατευθείαν στις τιμές για την πλειονότητα των προϊόντων, έτσι ώστε να γίνονται πιο εύκολα οι συγκρίσεις τιμών από τους καταναλωτές. Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν πρόκειται να σταματήσουν οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών επιλέγει τα προϊόντα που θα αγοράσει με βάση την τιμή και κυρίως εάν είναι σε προσφορά. 

Οι 3 πυλώνες του νομοσχεδίου

Το νομοσχέδιο του υπουργείο Ανάπτυξης, εξετάζεται να βασίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. 

  1. Οι εκπτώσεις να γίνονται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό επί των συνολικών προϊόντων που πουλάει ένα σούπερ μάρκετ. Σε αυτή την περίπτωση μια πρώτη σκέψη είναι οι προσφορές να επιτρέπονται στο περίπου 20% των προϊόντων. Σημειώνεται, ότι ένα σουπερ μάρκετ έχει στα ράφια του περίπου 20.000 διαφορετικά προϊόντα. Με αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές θα έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις προσφορές που έχει ένα σούπερ μάρκετ.  
  2. Οι προσφορές να γίνονται συγκεκριμένες ημέρες του χρόνου. Για παράδειγμα, μια σκέψη που έχει πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων, χωρίς όμως να αποτελεί και την τελική απόφαση, είναι να γίνονται στο 20% με 30% επί των συνολικών ημερών που λειτουργεί ένα σουπερ μάρκετ, δηλαδή κατά μέσο όρο περίπου 2 ημέρες την εβδομάδα. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι οι προσφορές θα είναι πιο αποτελεσματικές. 
  3. Η μεγαλύτερη έκπτωση που γίνεται μέσα στα σούπερ μάρκετ να μην υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσοστό. Σε αυτή την περίπτωση δεν αποκλείεται το ποσοστό να ορισθεί σε περίπου 30%. Στόχος σύμφωνα με πληροφορίες, είναι με την συγκεκριμένη πρωτοβουλία να μην πραγματοποιούνται πολύ μεγάλες εκπτώσεις, που δημιουργούν πολλά ερωτήματα στους καταναλωτές και πιθανόν κάποιες να μην ανταποκρίνονται και στην πραγματικότητα και αφετέρου εάν οι βιομηχανίες τροφίμων και άλλων καταναλωτικών προϊόντων θέλουν να πραγματοποιήσουν μεγάλες εκπτώσεις, θα μπορούν να το κάνουν κατευθείαν στην τιμή του προϊόντος. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο στόχο θα έχει να μειωθούν αισθητά οι τιμές στα προϊόντα. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 7 στα 10 προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι μέσω προσφορών ή προωθητικών ενεργειών.  

Ειδήσεις σήμερα:

Κίνηση τώρα σε Κηφισό, Αττική Οδό και Μεσογείων

Σύρος: Χτύπησε και βίασε γυναίκα μέσα στο σπίτι της – Στιγμές τρόμου για 48χρονη

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις