Σε εξέλιξη το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας (φωτογραφίες)

Διαμαρτυρία για τις πρόσφατες αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας

Σε εξέλιξη το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας (φωτογραφίες)
ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Σε εξέλιξη βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο με μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς να ενώνουν τις δυνάμεις τους ενάντια στις πρόσφατες αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας, με αίτημα να ματαιωθούν οι διαγραφές φοιτητών, τα πειθαρχικά, η καταστολή, οι νόμοι Κεραμέως – Ζαχαράκη και η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Το δικαίωμα και οι προϋποθέσεις στην παράταση σπουδών, η διασφάλιση δίκαιης μεταχείρισης, ο περιορισμένος ρόλος των ΑΕΙ με την παράλληλη ασφυκτική διοικητική πίεση που δέχονται, αποτελούν βασικά σημεία της δυσαρέσκειας των Ιδρυμάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Οι δε κρυμμένες «σπαζοκεφαλιές» σε πολλές διατάξεις έχουν ανεβάσει την ένταση καθώς άρχισε να φαίνεται καθαρά η συσχέτιση των μέτρων όχι απλώς με το «ξεκαθάρισμα» των μητρώων των δημόσιων ΑΕΙ αλλά με την εξώθηση χιλιάδων νέων προς αναζήτηση πτυχίων σε «ιδιωτικά πανεπιστήμια» έχοντας ως προίκα τις (όσες) «πιστωτικές μονάδες» (ECTS) που έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν και ευχαρίστως γίνονται δεκτές από τα ιδιωτικά ιδρύματα.

ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Την ίδια στιγμή σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια οι συγχωνεύσεις παρουσιάζονται ως αναγκαίο κακό. «Δεν περισσεύουν δάσκαλοι, πρέπει να γίνουν εξορθολογισμοί», λένε οι αρμόδιοι. Μόνο που ο «εξορθολογισμός» αυτός σπάει πάνω στα θρανία επτάχρονων παιδιών. Η παιδεία δεν είναι επιχείρηση. Δεν μπορεί να αποτιμάται με δείκτες αποδοτικότητας. Οταν το υπουργείο βλέπει 25 μαθητές ως «κανονικό τμήμα», ο δάσκαλος βλέπει 25 διαφορετικές προσωπικότητες. Και το παιδί βλέπει μια τάξη όπου δεν προλαβαίνει να ακουστεί.

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Η σταθερότητα αποτελεί θεμέλιο της μάθησης. Στο δημοτικό σχολείο, όπου το παιδί διαμορφώνει την αίσθηση του «ανήκειν» και της συνέχειας, η ρουτίνα λειτουργεί ως προστατευτικό πλαίσιο.

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Όταν όμως ένα τμήμα συγχωνεύεται, τα παιδιά χάνουν την τάξη τους, τον δάσκαλό τους, το γνώριμο περιβάλλον και συχνά αναγκάζονται να επαναπροσδιορίσουν τις φιλίες τους και τις δυναμικές ρόλου μέσα στη νέα ομάδα. Όπως παρατηρεί μια δασκάλα με 20ετή εμπειρία: «Η συγχώνευση ενός τμήματος είναι σαν να ξεκινάς τη σχολική χρονιά από την αρχή, αλλά χωρίς τον χρόνο και τη διάθεση να ξαναχτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης. Τα παιδιά αισθάνονται ότι τιμωρούνται για κάτι που δεν φταίνε». 

Σημειώνεται ότι λόγω του συλλαλητηρίου σημειώνονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ