Συντριβή Αντόνοφ: Κορυφώνονται οι προσπάθεια για να εξακριβωθούν τα αίτια πτώσης του αεροσκάφους στην Καβάλα, με τις επόμενες ώρες να κρίνονται καθοριστικές.
Οι προσπάθειες των Αρχών ήταν… ολονύκτιες για να απομακρυνθούν από το σημείο συντριβής τα βλήματα, κι ενώ αναζητούνται απαντήσεις, την ώρα που σύμφωνα με τον διοικητή του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς έχει βρεθεί και αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το μαύρο κουτί.
Παράλληλα, ήδη κλιμάκιο του ΓΕΕΘΑ, είχε δώσει το “πράσινο φως” για την επιχείρηση, καθώς είχε διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες (Χημικές, Βιολογικές, Ραδιολογικές και Πυρηνικές), ενώ μετά την έρευνα και τη σήμανση των βλημάτων, θα ακολουθήσει η διαδικασία συγκέντρωσης και απομάκρυνσης ή επί τόπου εξουδετέρωσης, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.
Συντριβή Αντόνοφ – Το θρίλερ με τα εκρηκτικά και τα τελευταία λόγια του πιλότου
Το Αντόνοφ εισήλθε στον ελληνικό εναέριο χώρο και έως και τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του από τα ραντάρ μεσολάβησαν 38 λεπτά, πριν συντριβεί, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τα οκτώ μέλη του πληρώματος, όλοι τους Ουκρανοί.
Αφού διαπιστώθηκε ότι στον τόπο του δυστυχήματος δεν εντοπίστηκε κάποιο επικίνδυνο ραδιενεργό, χημικό ή βιολογικό υλικό, ξεκίνησε με τον εντοπισμό, την ανάσυρση και τη μεταφορά των οκτώ σορών του πληρώματος σε χώρο απολύμανσης.

Οι σοροί του οκταμελούς πληρώματος του Αντόνοφ μεταφέρθηκαν στην Κομοτηνή για ιατροδικαστική εξέταση στην Κομοτηνή και από εκεί θα τις παραλάβουν οι διπλωματικές αρχές της Ουκρανίας στην Ελλάδα.
Ο πιλότος φέρεται να αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα όπως φαίνεται από την τελευταία επικοινωνία που είχε ο πιλότος του Αντόνοφ με τον πύργο ελέγχου πριν πέσει έξω από την Καβάλα.
“Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω“, είπε ο πιλότος με τον πύργο ελέγχου να απαντά: “Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;“

“Δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος, θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα“, απαντάει ο πιλότος και από εκεί πέρα το αεροσκάφος έχει ξεκινήσει να χάνει ύψος.
Ο Πύργος Ελέγχου ζητάει ενημέρωση με τον πιλότο να απαντάει ότι χάνει το ένα όργανο μετά το άλλο και στη συνέχεια χάθηκε το στίγμα του.
Μάλιστα ο πιλότος προσπάθησε πιθανότατα να προσγειωθεί σε κάποια πεδιάδα για ν’ αποφύγει κατοικημένη περιοχή.
Συντριβή Αντόνοφ – Τα δραματικά 38 λεπτά πριν την πτώση του
Σε επίσημη ενημέρωση για την πτώση του αεροσκάφους Αντόνοφ 12 στην περιοχή της Καβάλας το Σάββατο 16 Ιουλίου 2022 προέβη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Σύμφωνα με την ΥΠΑ ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Αντόνοφ 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στη Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και τη Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.
Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Με ποιο ζώδιο ταιριάζεις περισσότερο και έχεις την απόλυτη χημεία;
Μικρή πτώση της θερμοκρασίας τη Δευτέρα – Σε ποιες περιοχές θα βρέξει
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"