Από την έναρξη λειτουργίας της το 1999 μέχρι και σήμερα, η Lidl Ελλάς έχει καταστεί αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, παραμένοντας σταθερή στη δέσμευσή της για βιωσιμότητα και εταιρική υπευθυνότητα. Σταθεροί πυλώνες των πρωτοβουλιών της εταιρείας παραμένουν η βιώσιμη ανάπτυξη, η κοινωνική ευθύνη και η ευαισθησία για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκαν δεδομένα από την 9η κατά σειρά μελέτη κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της Lidl Ελλάς, η οποία καταγράφει τη συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία για το 2023, αλλά και συγκριτικά από την έναρξη λειτουργίας της το 1999.
Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί σημείο αναφοράς για τη στρατηγική βιωσιμότητας της εταιρείας και ευθυγραμμίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Βασικά ευρήματα της μελέτης είναι η οικονομική συνεισφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία, η δημιουργία και υποστήριξη θέσεων εργασίας, καθώς και η φορολογική συνεισφορά.
Ειδικότερα:
➟ Η Lidl Ελλάς συνέβαλε με το ποσό-ρεκόρ του €1,01 δισ. στο ΑΕΠ το 2023, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. Παράλληλα, σε σύγκριση με το 1999, η προστιθέμενη αξία αυξήθηκε κατά 1.613%, με κάθε €1 επένδυσης της Lidl Ελλάς να αποδίδει €3,68 στην ελληνική οικονομία.
➟ Ταυτόχρονα, το 2023 υποστηρίχθηκαν συνολικά 35.756 θέσεις εργασίας, με κάθε μία να δημιουργεί 4,3 επιπλέον θέσεις στον ιδιωτικό τομέα.
➟ Τέλος, η φορολογική συνεισφορά ανήλθε στα €417 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 1567%, σε σχέση με το 1999.
Η Lidl Ελλάς στηρίζει διαχρονικά τις ελληνικές εξαγωγές
Η Lidl Ελλάς αποτελεί διαχρονικά στρατηγικό συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές, ενισχύοντας την προβολή τους τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία συνεργάζεται με 409 Έλληνες προμηθευτές, προωθώντας περισσότερους από 1.600 κωδικούς ελληνικών προϊόντων μέσω του διεθνούς δικτύου της.
Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της έκθεσης για το 2023, με τις συνολικές εξαγωγές ελληνικών προϊόντων να ανέρχονται στα €976,8 εκατ.:
➟ Απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες, στο πλαίσιο θεματικών εβδομάδων προώθησης ελληνικών προϊόντων: Προϊόντα αξίας €488,4 εκατ. προωθήθηκαν σε 31 χώρες, 1.624 συνολικός αριθμός κωδικών, 409 προμηθευτές.
➟ Απευθείας εξαγωγές προϊόντων μόνιμης γκάμας από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες Lidl: Κύκλος εργασιών €215,7 εκατ., 1.454 συνολικός αριθμός κωδικών, 409 προμηθευτές, 31 χώρες.
➟ Απευθείας εξαγωγές προϊόντων Eridanοus από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες Lidl: Κύκλος εργασιών: 92,1 εκ, 170 συνολικός αριθμός κωδικών, 54 προμηθευτές, 31 χώρες.
➟ Φρούτα & Λαχανικά: Κύκλος εργασιών €180,6 εκατ. με 226.806 παλέτες προϊόντων να εξάγονται σε 24 χώρες.
Κοινωνική Ευθύνη και Βιωσιμότητα
Στη Lidl Ελλάς, η στρατηγική της για την Εταιρική Υπευθυνότητα είναι απόλυτα ενσωματωμένη στην ευρύτερη επιχειρηματική της στρατηγική, με κάθε της δραστηριότητα να βασίζεται στις αξίες της βιωσιμότητας και της υπευθυνότητας. Αναγνωρίζει το ρόλο της σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας και δεσμεύεται σε ενέργειες που ευθυγραμμίζονται με τα κριτήρια ESG, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Οι δράσεις και οι στόχοι της επικεντρώνονται σε έξι στρατηγικούς πυλώνες, κάτω από το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους», «Καλό για σένα», δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο για όλους.
Συνολικά, επενδύθηκαν €1,29 εκατ. σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις, εκ των οποίων €884,1 χιλ. διατέθηκαν σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά έργα, και €407,6 χιλ. αντιστοιχούν στην αξία των προϊόντων που προσφέρθηκαν σε κοινωφελείς οργανισμούς και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ενισχύοντας τους ουσιαστικά.
Καλό για τον πλανήτη: Η Lidl Ελλάς δεσμεύεται να κάνει το καλύτερο για το περιβάλλον
Η Lidl Ελλάς στοχεύει στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, θέτοντας φιλόδοξους στόχους, τους οποίους παρακολουθεί και αξιολογεί συνεχώς. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εφαρμόζει πρακτικές που μειώνουν το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και ενισχύουν την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών.
Ειδικότερα, η Lidl δεσμεύεται να επιτύχει τη στρατηγική Νet-Ζero μέχρι το 2050, με βάση νέους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους στην αλυσίδα εφοδιασμού, εντείνοντας για ακόμα μία φορά σημαντικά τη δέσμευσή της για τις βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές και την προστασία του κλίματος στο πλαίσιο της διεθνούς CSR στρατηγικής της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει ήδη καταγράψει σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 52% σε όλες τις χώρες σε σύγκριση με το 2019.
Παράλληλα, η Lidl Ελλάς είναι η πρώτη επιχείρηση οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που απέσυρε οριστικά από τα καταστήματά της στις 31.12.2019 τα πλαστικά μίας χρήσης όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Μέσω της πρωτοβουλίας «REset Plastic 2025», η εταιρεία δεσμέυεται στην υιοθέτηση καλών πρακτικών, με 5 πεδία δράσης: REduce, REdesign, REcycle, REmove και RΕsearch. Στόχος είναι η μείωση πλαστικού κατά 30% έως το 2025 και αύξηση ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες.
Η δέσμευση της Lidl Ελλάς για την προστασία του περιβάλλοντος υλοποιείται σταδιακά μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Συγκεκριμένα, η Lidl χρησιμοποιεί αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στα καταστήματά της, τα κέντρα logistics και τα κτίρια διοίκησης από το 2022.
Στην εποχή της κλιματική κρίσης και των ανυπολόγιστων καταστροφών του φυσικού περιβάλλοντος που επιφέρουν οι δασικές πυρκαγιές στη χώρα μας, η Lidl Ελλάς μέσω του προγράμματος “LIFE CLIVUT” πραγματοποιεί δενδροφυτεύσεις στον αστικό ιστό σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η προστασία του κλίματος αποτελεί έναν από τους έξι βασικούς στρατηγικούς πυλώνες της Lidl Ελλάς. Για αυτόν τον λόγο, το 2020 η εταιρεία εντάχθηκε στην πρωτοβουλία «Science Based Targets» ως μέλος του Ομίλου Schwarz, και δεσμεύεται στην υιοθέτηση επιστημονικά τεκμηριωμένων κλιματικών στόχων. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η Lidl Ελλάς στοχεύει στο να ενθαρρύνει τους προμηθευτές της– οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το 75% των εκπομπών που συνδέονται με τα προϊόντα – να θέσουν και οι ίδιοι τους δικούς τους κλιματικούς στόχους έως το 2026.
Τέλος, η καμπάνια «Plastic Free Greece» της Lidl Ελλάς συνεχίστηκε το 2023 για 4η συνεχή χρονιά, ενισχύοντας τις δράσεις μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στην εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μιας χρήσης», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Καλό για τους ανθρώπους: Για τη Lidl Ελλάς η φροντίδα για τους ανθρώπους μας αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα
Η Lidl Ελλάς επιδιώκει καθημερινά να συμβάλει σε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για όλους, ενισχύοντας τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Προσφέρει προϊόντα, χορηγίες και δωρεές σε οργανισμούς και κοινωφελείς φορείς, γιατί πιστεύει πως η ευημερία της κοινωνίας μας είναι αδιαπραγμάτευτη.
Στο πλαίσιο αυτό, για 4η συνεχόμενη χρονιά, η Lidl Ελλάς προσέφερε προϊόντα αξίας €400.000 μέσω του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής και του Κέντρου Υποδοχής & Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων, στηρίζοντας οικογένειες σε ανάγκη. Στη Θεσσαλονίκη, παρείχε βασικά είδη διατροφής σε 320 κατοίκους της πόλης που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.
Όσον αφορά τις ιδιαίτερες ημέρες των εορτών, η Lidl Ελλάς διέθεσε πέρυσι 2.500 γεύματα την περίοδο του Πάσχα και 7.900 γεύματα τα Χριστούγεννα σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μέσω συνεργασίας με τοπικούς φορείς.
Η Lidl Ελλάς υποστήριξε, επίσης, τον 3ο μαραθώνιο καινοτομίας “Social Hackathon”, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και το Υπουργείο Ανάπτυξης, ενθαρρύνοντας φορείς και κοινωνία να αναπτύξουν καινοτόμες εφαρμογές με κοινωνικό αντίκτυπο.
Ταυτόχρονα, συνέβαλε με €100.000 στο πρόγραμμα «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών» της UNICEF, ενώ στήριξε την ActionAid μέσω του προγράμματος «Η δύναμη στο πιάτο σου», προωθώντας υγιεινή διατροφή και υπεύθυνη κατανάλωση.
Για τη Lidl Ελλάς, κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί και η στήριξη των μαθητών της χώρας, χρηματοδοτώντας για 10η συνεχή χρονιά 25 πλήρεις ή 50 μερικές υποτροφίες για μαθητές, με συνολική επένδυση άνω των €600.000.
Τέλος, για 8η χρονιά στήριξε τα Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας στη Νέα Μάκρη και για 2η χρονιά εκείνο στην Επανομή Θεσσαλονίκης, που λειτουργούν υπό το «Χαμόγελο του Παιδιού», σε ακίνητα που έχει παραχωρήσει. Παράλληλα, συνεχίζει να υλοποιεί το πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης για Νοσηλευόμενα Παιδιά, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των παιδιών που δίνουν τη δική τους μάχη στα νοσοκομεία της χώρας.
Καλό για σένα: Η εταιρεία δεσμεύεται για ένα ασφαλές, φιλικό και χωρίς διακρίσεις εργασιακό περιβάλλον
Στόχος της Lidl Ελλάς είναι κάθε εργαζόμενος να αισθάνεται άνετα και να είναι ο εαυτός του. Μέσα από ολιστικά σεμινάρια και e-learnings, όπως για τη Διαφορετικότητα, την Ενσωμάτωση και την Παρενόχληση στον εργασιακό χώρο, καλλιεργεί ένα κλίμα ισότητας. Επιπλέον, εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη Πολιτική κατά της Βίας και Παρενόχλησης, με στόχο τόσο την πρόληψη όσο και την αποτελεσματική διαχείριση περιστατικών, παρέχοντας πλήρη υποστήριξη στους ανθρώπους της.
Μέσω σεμιναρίων και e-learnings, η Lidl Ελλάς προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα με έμφαση στη διαφορετικότητα, την ενσωμάτωση και την πρόληψη της παρενόχλησης, προάγοντας ένα δίκαιο εργασιακό περιβάλλον.
Ταυτόχρονα, μέσω ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας, εφαρμόζει πρακτικές για τη διευκόλυνση της ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Για παράδειγμα, παρέχει επιπλέον υποστήριξη και διευκολύνσεις στους εργαζομένους με οικογενειακές υποχρεώσεις, στηρίζοντας έτσι τους νέους γονείς.
Στην εποχή των αυξανόμενων περιστατικών βίας και παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο, η Lidl Ελλάς ενισχύει την ασφάλεια στον εργασιακό χώρο μέσω ολοκληρωμένης πολιτικής πρόληψης και διαχείρισης περιστατικών.
Παράλληλα, μέσω της διακήρυξης “#teamLidl, μαζί στην ισότητα”, η Διοίκηση της Lidl Ελλάς επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για ισότητα και συμπερίληψη, τόσο εντός όσο και εκτός της εταιρείας. Η πρωτοβουλία επισφραγίστηκε με τη συμμετοχή ως Χρυσός Χορηγός στο Athens Pride 2023, γιορτάζοντας τη διαφορετικότητα.
Μάλιστα, η εταιρεία βραβεύτηκε με το Σήμα Ισότητας “SHARE” για την προώθηση της ισότητας και της ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αποτελώντας πρότυπο για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Τέλος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, τη Σ.Α.ΕΚ. Γλυφάδας και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Lidl UP: Learn & Work” συνδυάζει σπουδές και πρακτική εργασία στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Παρέχει αμοιβή κατά τη διάρκεια των σπουδών, πιστοποιημένο πτυχίο και δυνατότητα εξέλιξης σε Υποδιευθυντή Καταστήματος, συμβάλλοντας στη στήριξη της νέας γενιάς και του μέλλοντος της ελληνικής οικονομίας.
Hλεκτρικό ρεύμα: Επιδοτήσεις 1,5 λεπτό ανά κιλοβατώρα για τους οικιακούς καταναλωτές τον Δεκέμβριο
Πρίγκιπας Χάρι: Απαντά στις φήμες χωρισμού του με τη Μέγκαν Μαρκλ – «Σίγουρα δεν είναι κάτι καλό»
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"