Πέρασαν 2 χρόνια από την τελευταία φορά που ο Μίκης Θεοδωράκης έδινε το παρών σε συναυλία που γινόταν προς τιμήν του. Ήταν 24 Ιουνίου του 2019 όταν ο σπουδαίος Μίκης Θεοδωράκης είχε βρεθεί στο Καλλιμάρμαρο στη συναυλία με τίτλο “ΕΙΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ – Αυτό που ήσουν κάποτε, θα γίνεις ξανά” από το ομώνυμο τραγούδι.

Χιλιάδες φίλοι του Μίκη Θεοδωράκη είχαν συρρεύσει από νωρίς στο Καλλιμάρμαρο περιμένοντας με αγάπη και θαυμασμό να ακούσουν τις μελωδίες του μεγάλου μουσικοσυνθέτη.

Μάλιστα πριν τη συναυλία ο ίδιος είχε κάνει μια μικρή τοποθέτηση: “Ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θεωρώ τη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο σαν ένα ακόμα αφιέρωμα προς εμένα αλλά σαν ένα προσκλητήριο σε ό,τι πίστεψα περισσότερο στη ζωή μου: Στην ενότητα των Ελλήνων.

Απορώ, ειλικρινά, πως υπάρχουν ακόμα Έλληνες που δεν έχουν κατανοήσει, ότι στις κορυφαίες στιγμές της ιστορίας μας οι Έλληνες ήταν ενωμένοι. Όπως και ότι ο εθνικός διχασμός ήταν υπαίτιος για όλα τα δεινά που έζησε ο Λαός μας. Κι αυτό δεν είναι άποψη ενός ρομαντικού καλλιτέχνη αλλά η καθαρή ιστορική αλήθεια.”

Ολόκληρη η συναυλία στο Καλλιμάρμαρο:

Το τελευταίο “αντίο” στον Μίκη Θεοδωράκη

Έφυγε από τη ζωή ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες που σημάδεψαν όσο ελάχιστοι την ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα.

Ο Μίκης Θεοδωράκης μελοποίησε στίχους των κορυφαίων ελλήνων ποιητών. Σικελιανός, Σεφέρης, Ελύτης, Ρίτσος, Αναγνωστάκης είναι μερικοί μόνο από αυτούς, ενώ το έργο του δέχτηκε τεράστια διεθνή αναγνώριση, ξεπερνώντας τα εγχώρια σύνορα.

Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει γράψει όλων των ειδών μουσικής, από όπερες, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, ορατόρια, μπαλέτα και χορωδιακή εκκλησιαστική, έως μουσική για αρχαίο δράμα, θέατρο, κινηματογράφο, έντεχνο λαϊκό τραγούδι και μετασυμφωνικά έργα.

Το έργο του μπορεί να διακριθεί σε τρεις κύριες περιόδους: Στην πρώτη περίοδο (1937-1960) συνθέτει έργα συμφωνικά και μουσικής δωματίου σύμφωνα με δυτικοευρωπαϊκές μορφές και σύγχρονες τ:εχνικές, στη δεύτερη περίοδο (1960-1980) επιχειρεί σύζευξη της συμφωνικής ορχήστρας με λαϊκά όργανα και δημιουργεί νέες φόρμες με βάση τη φωνή, ενώ από το 1981 επιστρέφει στις συμφωνικές μορφές και ασχολείται με την όπερα.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις