Κυρανάκης: “Τον Αύγουστο του 2026 η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας “
Τι είπε για το νέο σύστημα γεωεντοπισμού

«Σε 11 μήνες από σήμερα τον Αύγουστο του 2026 όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας» είπε στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στο νέο σύστημα γεωεντοπισμού, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα και με το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 60 δρομολόγια.
Όπως είπε το νέο αυτό σύστημα έχει ακρίβεια 5 εκατοστών σε αντίθεση με το GPS που δίνει απόκλιση 15 μέτρων και δεν προσφέρει ασφαλή εντοπισμό σε διπλή γραμμή, δηλαδή δεν δείχνει αν το τρένο βρίσκεται στη δεξιά ή στην αριστερή λωρίδα.
«Δοκιμάστηκε, δουλεύει έχει εγκατασταθεί στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Αχαρνών», είπε χαρακτηριστικά.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών εξήγησε ότι το νέο αυτό σύστημα το παρακολουθεί ένας έμπειρος εργαζομένας και θα προσληφθεί και το αναγκαίο προσωπικό, το οποίο θα εκπαιδευτεί.
«Ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα»
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος Αυγούστου, το νέο σύστημα θα έχει μπει σε όλα τα τρένα, δηλαδή σε 168 αμαξοστοιχίες για «να μην έχουμε ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι πρόκειται για μία «σοβαρή και απαραίτητη δικλίδα ασφαλείας που εξασφαλίζει ότι το κέντρο εποπτείας 24ωρες το 24ωρο θα βλέπει που βρίσκονται τα τρένα σε όλο το δίκτυο. Έτσι αν από ανθρώπινο λάθος μπουν κάποια στιγμή στην ίδια γραμμή δύο τρένα κάποιος θα τα βλέπει και θα το αποτρέψει».
Για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσον αφορά το σύστημα ασφαλείας ECTS, δήλωσε ότι τα έργα προχωρούν και ειδικότερα στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν λόγω της κακοκαιρίας Daniel.
«Σε 11 μήνες από σήμερα τον Αύγουστο του 2026 όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας», προσέθεσε.
Αίτηση στο ΕΚΤ για συρμούς μετρό με κλιματισμό
Για την έλλειψη κλιματισμού στο μετρό ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και την περίοδο του καύσωνα, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι από τους 52 συρμούς, οι 32 έχουν κλιματισμό κανονικά και 20, οι οποίοι παραγγέλθηκαν του ΠΑΣΟΚ το 2000 δεν έχουν.
«Πήρε την απόφαση ένας υπουργός, μία κυβέρνηση στην Ελλάδα και στην Αθήνα του καύσωνα, που είναι μία κατάσταση που αντιμετωπίζουμε δεκαετίες, εκείνη την εποχή είχαμε λιποθυμίες και κάποιες δύσκολες αποφάσεις. Κάποιος λοιπόν πήρε την απόφαση να παραγγείλει βαγόνια εκατομμυρίων χωρίς κλιματισμό. Η επόμενη παραγγελία έγινε το 2012-2013 και είναι βαγόνια που έχουν κλιματισμό», είπε χαρακτηριστικά.
Δήλωσε ακόμα ότι μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, έχουν κάνει αίτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), «με πρόταση χρηματοδότησης για νέους συρμούς, προφανώς με μηχανολογικά εξελιγμένο εξοπλισμό αλλά και κλιματισμό».
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις