Ερώτηση προς τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότη Μηταράκη κατέθεσαν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία ζητούν απαντήσεις σχετικά με ποσό ύψους 73.532 ευρώ, το οποίο είχε δοθεί σε καμπάνια ενημέρωσης Αφγανών πολιτών για θέματα ασύλου.

Σύμφωνα με το ΣΥΡΙΖΑ, η καμπάνια αποτελεί ανύπαρκτο αντικείμενο, καθώς αφορά καταχωρήσεις σε εφημερίδες και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσεις, τα οποία πλέον βρίσκονται υπό τον έλεγχο των Ταλιμπάν.

Μάλιστα, οι βουλευτές αναρωτιούνται σχετικά με τις εταιρίες που κατέθεσαν προσφορές, καθώς όπως προκύπτει από τα δημόσια στοιχεία του ΓΕΜΗ, οι δύο έχουν ως μέτοχο την ίδια εταιρεία και ουσιαστικά ανήκουν σε ίδια πρόσωπα, γεγονός που συνιστά παράνομη στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Ακόμα, φαίνεται πως μόνο οι δύο αυτές εταιρίες κατέθεσαν προσφορά, από τις οποίες αυτή που κέρδισε, έδωσε μια έκπτωση 0,2%. Εταιρία που ιδρύθηκε, μάλιστα, λίγο μετά την επανασύσταση του υπουργείου Μετανάστευσης.

Τον Ιούνιο 2021, το υπουργείο είχε αναλάβει ξανά καμπάνια, με τις ίδιες μάλιστα εταιρίες, σε χώρες προέλευσης για την αποτροπή μεταναστευτικών ροών. Εκείνη την περίοδο, η μέτοχος εταιρεία έχει αναλάβει από έναν ιδιωτικό διεθνή οργανισμό, καμπάνια για παροχή πληροφοριών στους πρόσφυγες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη με στόχο την προστασία τους, κάτι που αποτελεί περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. επισημαίνουν ότι είναι ανεπίτρεπτο το ευαίσθητο ζήτημα των προσφυγικών ροών και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, να μετατρέπεται σε ευκαιρία για διασπάθιση δημοσίου χρήματος με ευθύνη της Κυβέρνησης, σε βάρος της χρηματοδότησης άλλων αναγκαίων, ουσιαστικών δράσεων που απαιτούνται για τη διαχείριση του ζητήματος.

Ζητούν από τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα που τίθενται, όπως:

  • Ποιο ακριβώς θα είναι το «έργο» που θα παραλάβει το Υπουργείο από την εταιρεία, τη στιγμή που στο Αφγανιστάν έχουν κλείσει εφημερίδες, ενώ οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται σε κατάσταση επιβολής ελέγχου από το καθεστώς των Ταλιμπάν.
  • Πώς εξηγείται το γεγονός ότι, παρά την επικράτηση των Ταλιμπάν στις 15/8/2021 και το κλείσιμο των διαύλων ενημέρωσης και επικοινωνίας που ακολούθησε, το Υπουργείο υπέγραψε τις σχετικές αποφάσεις υλοποίησης της καμπάνιας, στις 20/8/2021 και 15/9/2021.
  • Με ποια κριτήρια επέλεξε να προσκαλέσει μόνο τις συγκεκριμένες 3 εταιρείες για κατάθεση προσφορών για δυο συνεχόμενα έργα, κατά πόσο γνώριζε ότι οι 2 εξ αυτών έχουν κοινό μέτοχο, κάτι για το οποίο οποιοσδήποτε πολίτης μπορεί να πληροφορηθεί με μια απλή αναζήτηση στην ιστοσελίδα του ΓΕΜΗ και ποιες κυρώσεις πρόκειται να επιβληθούν σε κάθε υπεύθυνο για τις παράτυπες αποφάσεις που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό.
  • Ποια η σκοπιμότητα της καμπάνιας ενημέρωσης στο Αφγανιστάν και αν έχει ως στόχο την παρότρυνση ή την αποτροπή τους από το να επιχειρήσουν να φύγουν από τη χώρα.
  • Αν τίθεται ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων, όταν σε προηγούμενη καμπάνια, η επίμαχη εταιρεία έλαβε δημόσιο έργο καμπάνιας αποτροπής μεταναστευτικών ροών, ενώ η μέτοχός της ιδιωτικό έργο καμπάνιας προστασίας των προσφύγων που ταξιδεύουν στην Ευρώπη.
  • Ποια η νομιμότητα της ένταξης της συγκεκριμένης δημόσιας σύμβασης στον κωδικό προμηθειών με θέμα: «Υπηρεσίες εξωτερικής πολιτικής», καθότι δεν είναι δυνατόν να ασκείται εξωτερική πολιτική από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ερήμην του Υπουργείου Εξωτερικών, ζητώντας να απαντηθεί επίσης αν το τελευταίο ήταν ενήμερο και είχε δώσει σχετικές έγγραφες εγκρίσεις.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις