Σκηνές απελπισίας και αγανάκτησης εκτυλίσσονται καθημερινά στο Τμήμα Μητρώου του Υπουργείου Ναυτιλίας, στον πρώτο όροφο του κτιρίου επί της 2ας Μεραρχίας στον Πειραιά.
Δεκάδες πολίτες, στην πλειονότητά τους ναυτικοί, περιμένουν από τα ξημερώματα, ελπίζοντας να εξυπηρετηθούν, μόνο και μόνο για να τους πουν το μεσημέρι να επιστρέψουν την επόμενη ημέρα.
«Ερχόμαστε από τα ξημερώματα και μας στέλνουν πίσω»
Η εικόνα στο υπουργείο είναι χαοτική. Πολίτες σχηματίζουν ουρές από τις 6:00 το πρωί, παρόλο που η υπηρεσία ανοίγει στις 8:30, σε μια προσπάθεια να προλάβουν να εξυπηρετηθούν. Ωστόσο, η υποστελέχωση του τμήματος κάνει την κατάσταση αφόρητη. Οι υπάλληλοι δεν επαρκούν για να καλύψουν τον τεράστιο όγκο των αιτημάτων, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται όλοι όσοι περιμένουν υπομονετικά.
Η καταγγελία πολίτη στο DEBATER αποτυπώνει πλήρως την αγανάκτηση του κόσμου:
«Η κατάσταση είναι τριτοκοσμική! Και σε μια κρίσιμη περίοδο του χρόνου που ξεκινά σταδιακά η πιο ενεργή σεζόν για τους ναυτικούς. Πλοίαρχοι, μηχανικοί και κατώτερα πληρώματα δεν μπορούν να θεωρήσουν ή να εκδώσουν νέα διπλώματα. Ερχόμαστε από τα ξημερώματα για να προλάβουμε σειρά και μας λένε το μεσημέρι να επιστρέψουμε αύριο. Άνθρωποι έρχονται από την επαρχία, πληρώνουν ξενοδοχεία και μετακινήσεις, μόνο και μόνο για να τους πηγαίνουν από μέρα σε μέρα. Αυτή η εικόνα δεν τιμά κανέναν, ειδικά το 2025. Είχε έρθει Ναυτικός που κοπανούσε το τζαμί στο τμήμα εξυπηρέτησης και τους έλεγε. Αν δεν με εξυπηρετήσετε σήμερα θα χάσω την δουλειά μου. Έχω δάνεια και πιθανότητα θα χάσω και το σπίτι μου. Ο κόσμος έχει δίκιο αλλά δεν ξέρεις πως θα αντιδράσει. Τα νεύρα είναι τεταμένα», προειδοποιεί.
Σοβαρές συνέπειες για τη ναυτιλία
Η δυσλειτουργία στο τμήμα δεν είναι απλά ένα διοικητικό πρόβλημα, αλλά έχει άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική ναυτιλία. Με την καλοκαιρινή σεζόν να πλησιάζει, τα δρομολόγια των πλοίων αυξάνονται, και εκατοντάδες ναυτικοί χρειάζονται άμεσα τα απαραίτητα έγγραφα για να εργαστούν. Η καθυστέρηση στην έκδοσή τους σημαίνει ότι πολλοί μπορεί να μείνουν εγκλωβισμένοι χωρίς δουλειά, ενώ και οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα επάνδρωσης.
Γνωρίζει ο Υπουργός την κατάσταση;
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν η πολιτική ηγεσία έχει γνώση αυτής της τραγικής κατάστασης. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει σχεδιασμός για πρόσληψη προσωπικού, αλλά το ερώτημα είναι πότε θα γίνει αυτό.
Όπως επισημαίνει ο καταγγέλλων: «Θα μας πουν ότι έχει δρομολογηθεί η διαδικασία για προσωπικό. Πότε όμως; Τον Σεπτέμβρη; Τώρα τι κάνουμε; Την προσευχή μας να είμαστε από τους τυχερούς που θα εξυπηρετηθούμε;»
Οι αποκλειστικές φωτογραφίες του DEBATER δείχνουν την κατάσταση που επικρατεί: ναυτικοί να περιμένουν ώρες, συνωστισμός, αγανάκτηση και ένα τμήμα που μοιάζει να καταρρέει υπό το βάρος των αιτημάτων.

Απαιτούνται άμεσες λύσεις
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλουν να δώσουν άμεση λύση στο πρόβλημα. Οι πολίτες δεν μπορούν να συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται, ειδικά σε έναν τόσο σημαντικό κλάδο όπως η ναυτιλία. Χρειάζονται άμεσες προσλήψεις, βελτίωση της διαδικασίας εξυπηρέτησης και ενδεχομένως ψηφιοποίηση ορισμένων διαδικασιών, ώστε να μειωθεί ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η παρούσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι ναυτικοί που μετακινούνται από όλη την Ελλάδα αξίζουν καλύτερη εξυπηρέτηση – και το ελληνικό κράτος οφείλει να τους την παρέχει.
Σύμφωνα με πληροφορίες του DEBATER, με προσωπική παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια ήδη έχουν δρομολογηθεί οι κάτωθι ενέργειες:
- Η ηλεκτρονική πλατφόρμα- η οποία θα λύσει σημαντικό μέρος του προβλήματος που οφείλεται στη γραφειοκρατία- θα τεθεί σε λειτουργία όχι τον Σεπτέμβριο, όπως ήταν προγραμματισμένο, αλλά στα τέλη του επόμενου μήνα.
- Το Τμήμα θα στελεχωθεί άμεσα με επιπλέον προσωπικό για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Αύξηση κατώτατου μισθού: Οι μεγάλοι κερδισμένοι και οι λιγότερο “τυχεροί” – Παραδείγματα
Καλλιθέα: 17χρονος δέχτηκε επίθεση από 15 άτομα – Έξι προσαγωγές και μια σύλληψη (βίντεο)
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"