Πλήθος αλλαγών αναμένονται στον νέο κανονισμό του ΚΟΚ που κατατέθηκε στην Βουλή το πρωί του Σαββάτου στοχεύοντας στην πιο αυστηρή τιμωρία των ασυνείδητων οδηγών.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει την ποινικοποίηση μιας σειράς αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας, όπως την οδήγηση με τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη παραχώρηση προτεραιότητας σε σιδηροδρομικό όχημα, την παραβίαση του κόκκινου ή του κινητού φράγματος πριν από ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση όπως και τη στάθμευση σε αυτή, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την οδήγηση χωρίς δίπλωμα οδήγησης.
Παράλληλα, ο οδηγός δικύκλου έχει την ευθύνη να φορούν κράνος οι συνεπιβάτες του, για τους οποίους επίσης προβλέπονται πρόστιμα. Επίσης, προβλέπεται μείωση των ορίων ταχύτητας στον οικιστικό ιστό από τα στα 30 χλμ./ώρα γενικά και στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ τα έμφορτα ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να εισέρχονται μόνο για ελάχιστα δευτερόλεπτα στη λεωφορειολωρίδα των μέσων μαζικής μεταφοράς, αποκλειστικά και μόνο για να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν κόσμο. Την ίδια ώρα ελεύθερη θα είναι η κίνηση των ταξί στις λωρίδες των λεωφορείων μόνον εφόσον αυτά είναι μηδενικών ρύπων ή μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.
Την ίδια ώρα έγινε γνωστό, πως η παραβίαση των παραπάνω διατάξεων τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ. Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, σε περίπτωση που κάποιος οδηγός πιαστεί για πρώτη φορά να οδηγεί με το κινητό στο χέρι, το πρόστιμο θα είναι 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες,
Τη δεύτερη φορά, δηλαδή σε περίπτωση που κάποιος πιαστεί υπότροπος να οδηγεί έχοντας το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το πρόστιμο θα ανέρχεται πλέον στα 1000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες,
Την τρίτη φορά που θα έχουμε υποτροπή, δηλαδή δεύτερη φορά, το πρόστιμο θα είναι 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για ένα έτος.
Νέος ΚΟΚ: Οι ποινές για τα όρια ταχύτητας
Αλλαγές προβλέπονται και στα όρια ταχύτητας, που μειώνονται για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνονται εκτός αστικού ιστού. Ειδικότερα, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει για τα όρια ταχύτητας:
30 χιλιόμετρα την ώρα για δρόμους μικρού πλάτους, χωρίς νησίδα, για παράδειγμα σε γειτονιές μπροστά από σπίτια ή σχολεία, 50 χιλιόμετρα την ώρα για βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα και 140 χιλιόμετρα την ώρα – όπου αυξάνεται το όριο ταχύτητας – στους αυτοκινητόδρομους, μετά ωστόσο από διαβούλευση και λόγω της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.
Καιρός: “Φθινοπωρινό” σκηνικό το Σάββατο – Έρχεται καλοκαίρι από Δευτέρα
Πώς η ΕΛΑΣ έφτασε στην σύλληψη του Τούρκου “Ντάλτον” – Κρυβόταν μέχρι να χαλαρώσουν τα μέτρα
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"