Mr Motovlog: Μπορείς να φανταστείς κάτι καλύτερο από το να αράζεις μια βαρετή μέρα στο γραφείο ή στο σπίτι, να ανοίγεις το Youtube και με ένα κλικ να ανεβαίνεις σε μια μηχανή και να ταξιδεύεις; Aυτό σου προσφέρει το motovlogging, μια από τις πιο φρέσκες τάσεις του Youtube, που έχει αποκτήσει τεράστια απήχηση τα τελευταία χρόνια.

Τι σημαίνει ο όρος “motovlog”;

μότοβλογκ: <μότο (ελληνιστί μηχανή) + βλογκ = μπλογκ με βίντεο, νεολογισμός που δηλώνει την καταγραφή ημερολογιακών βίντεο την ώρα οδήγησης μοτοσυκλέτας.

O “mr Motovlog”, ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους Έλληνες motovloggers με 21.600 συνδρομητές στο κανάλι του στο Youtube  που κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό του πρόσωπο, αφου σε όλα του τα βίντεο ο ίδιος και η παρέα του εμφανίζονται μόνο με κράνη μας μίλησε για την τάση που έχει αγαπηθεί από τους Έλληνες οδηγούς και μη, την οδική ασφάλεια και την αγάπη του για τη μηχανή.

Γιατί πιστεύεις ότι το motovlogging έχει εξελιχθεί σε μεγάλη τάση τα τελευταία χρόνια;

“To motovlogging για εμένα καταρχήν ξεκίνησε ως χόμπι.  Ανεβαίνουμε στη μηχανή μας, βάζουμε μια  κάμερα πάνω στο κράνος μας,  πάμε μια βόλτα ή μια εκδρομή και την καταγράφουμε. Συγχρόνως σχολιάζουμε τι βλέπουμε στη δαδρομή ή περιγράφουμε τη λειτουργία της μοτοσικλέτας, ανάλογα με τη φιλοσοφία που έχει κάθε motovlogger.

Ακολούθως τη δημοσιεύω στο κανάλι που έχω στο Youtube και εκεί ξεκινάει η αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Αρχικά ξεκίνησε ως χόμπι για μένα, όταν όμως είδα πόσο τρομερή απήχηση έχει όλο αυτό, ξεκίνησα να το βλέπω με άλλο μάτι και έφτασα τώρα στο σημείο να έχω τόσους ακολούθους.

“Ο λόγος που το motovlogging έχει γίνει τάση στην Ελλάδα είναι πάνω από όλα γιατί έχουμε φοβερό κλίμα, τους περισσότερους μήνες του χρόνου οι μέρες είναι ηλιόλουστες, κάτι που δίνει τη δυνατότητα για βόλτες με άνεση. Επιπροσθέτως, η μοτοσικλέτα είναι μοναδική σαν φιλοσοφία ζωής και πολλοί τα τελευταία χρόνια την έχουν ανακαλύψει σαν ψυχαγωγία, μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και σαν “ψυχοθεραπεία”.

Είσαι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους motovloggers στην Ελλάδα γιατί εσύ και η ομάδα σου δεν περιορίζεστε μόνο στην παρουσίαση διαδρομών, αλλά μέσα από το κανάλι σου πρεσβεύεις τη σημαντικότητα της σωστή οδηγικής συμπεριφοράς και της οδικής ασφάλειας γενικά.  Με αφορμή και το πρόσφατο τροχαίο με θύμα τον Ιάσονα έξω από τη Βουλή, πες μας ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός που χρειάζεται να έχει ένας οδηγός μηχανής για να είναι ασφαλής;

“Εν αρχήν όλων είναι το κράνος, χωρίς κράνος δεν πάμε πουθενά και δεν σκεφτόμαστε καν να ανέβουμε στη μοτοσικλέτα. Το κράνος είναι απαραίτητο να έχει διαλεχθεί σωστά. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να έχει το σωστό μέγεθος έτσι ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να μη μας φύγει από το κεφάλι. Πρέπει λοιπόν να επισκεφθούμε ένα κατάστημα, όπου θα μετρήσουν την περίμετρο του κεφαλιού μας και θα επιλέξουμε το σωστό μέγεθος, που μπορεί να είναι small, medium ή large. Τα κράνη συνήθως λήγουν στην 5ετία, όπου πρέπει να αντικατασταθούν. Αν μας πέσει κάτω το κράνος, είτε κατά λάθος είτε σε ατύχημα, πρέπει να σταλεί για πραγματογνωμοσύνη έτσι ώστε να ελέγξουμε αν μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιείται ή πρέπει να αντικατασταθεί.

Πέρα από το κράνος, απαραίτητο είναι να φοράμε ειδικό μπουφάν με προστατευτικά για τους ώμους, τους αγκώνες, στην πλάτη και τα πλευρά, απαραίτητα γάντια και ιδανικά παντελόνι και ειδικά παπούτσια μηχανής. Τα γάντια είναι αναγκαία διότι σε περίπτωση ατυχήματος, το πρώτο μέσον με το οποίο θα στηριχθούμε είναι τα χέρια, γι’ αυτό πρέπει να είναι προστατευμένα. Επίσης προστατεύουν από το κρύο και από το να μας χτυπήσουν διερχόμενα αντικείμενα, αυτό σε υψηλές ταχύτητες.

Προστατευμένο πρέπει να είναι όμως και το κάτω μέρος του σώματος με το ειδικό παντελόνι και τα παπούτσια. Οι πιο πολλοί τα ξεχνούν αλλά είναι απαραίτητα. Το παντελόνι πρέπει να έχει ενισχύσεις στα γόνατα και τις επικαλαμήδες. Το κατάλληλο παπούσι είναι επίσης απαραίτητο για να έχεις καλύτερη επαφή με τη μηχανή. Με ένα αθλητικό παπούτσι δεν μπορείς να οδηγήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια μηχανή, ειδικά αν είναι μεγάλου κυβισμού, όπως η δική μου.

Αν ο οδηγός πρέπει να προφυλάσσεται μια φορά, ο συνοδηγός επί δυο και ο λόγος είναι ότι σε περίπτωση ατυχήματος, ο οδηγός έχει από κάπου να κρατηθεί ενώ ο συνοδηγός θα σκάσει σαν σακί πατάτες κάτω καθώς είναι απροετοίμαστος. Συνεπώς, τον ίδιο εξοπλισμό που έχει ο οδηγός πρέπει να φοράει και ο συνοδηγός“.

Πες μας τα “5 sos” της σωστής οδηγικής συμπεριφοράς

“Αρχικά, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κυρίως γιατί εμείς, οι οδηγοί δικύκλων, είμαστε πολλές φορές “αόρατοι” από τους άλλους οδηγούς. Οπότε πρέπει να είμαστε μονίμως σε πλήρη εγρήγορση και ετοιμότητα. Τηρούμε κατά γράμμα τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, Ο οδηγός μηχανής είναι πιο ευάλωτος από τον οδηγό ενός αυτοκινήτου, γιατί είναι πιο εκτεθειμένος. Δεν πρέπει να κάνουμε τους δρόμους “πίστα”, αν θέλουμε να τράξουμε πάμε στα Μέγαρα ή σε άλλη πίστα στην Ελλάδα”.

Οδηγείς μια από τις πιο γρήγορες μηχανές στον κόσμο.  Γιατί επέλεξες τη συγκεκριμένη;

“Οδηγώ μια Suzuki Hayabusha Gen2. Την επέλεξα γιατί ήταν το όνειρό μου, η δύναμή της είναι απίστευτη και τη χαίρομαι μαζί με τα παιδιά της ομάδας μου. Όπως λέω πάντα, εγώ δεν είμαι μόνος μου, είμαι με την παρέα μου. Η φιλοσοφία μας είναι να διασκεδάζουμε το σήμερα, σκεπτόμενοι το αύριο, γιατί θέλουμε πάντα στο τέλος της μέρας να γυρνάμε όλοι στο σπίτι μας. Στόχος δεν είναι να δείξεις ότι είσαι κάποιος ή να κάνουμε διαγωνισμό για το ποιος είναι πιο γρήγορος, αλλά να δείξουμε την αγάπη μας για τη μηχανή και τη φιλοσοφία της.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι επειδή το motovlogging έχει τεράστια επιρροή, θέλω να τονίσω τη σημασία της ασφάλειας για άλλη μια φορά. Η ασφάλεια είναι πάνω από όλα. ‘Όταν κατάλαβα ότι το κανάλι το παρακολουθούν και μικρά παιδιά που ονειρεύονται να πάρουν μηχανή και μου λένε ότι πρώτα πήραν κράνος και μετά μηχανή, αντιλήφθηκα πόσο σημαντικό είναι αυτό που κάνουμε. Η ασφάλεια είναι το Α και το Ω για να χαιρόμαστε τις στιγμές με τη μηχανή μας και τους φίλους μας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΓΑΛΑΝΗ

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις