Κραυγή αγανάκτησης από τους γονείς ΑμεΑ στη Ρόδο για τις υποδομές σχολείου στη Λίνδο
«Τα παιδιά με αυτισμό λόγω της κατάστασης γίνονται επιθετικά και πετούν πράγματα», καταγγέλουν γονείς

Την αγανάκτησή τους εκφράζουν με επιστολή τους στο DEBATER γονείς ΑμεΑ σε σχολείο της Λίνδου στην Ρόδο.
Όπως οι ίδιοι καταγγέλουν δεν υπάρχουν χώροι να διαχωρίζουν τα πιο «βαριά» περιστατικά με αποτέλεσμα όπως αναφέρουν «Τα παιδιά με αυτισμό λόγω της κατάστασης γίνονται επιθετικά και πετούν πράγματα, βάζοντας σε κίνδυνο τα παιδιά που είναι κάπως πιο λειτουργικά και ακόμα και τους ίδιους τους δασκάλους», τονίζουν.
Στην επιστολή που μας έστειλαν αναφέρουν ότι: «εμείς ως γονείς που οφείλουμε στα παιδιά μας ένα καλύτερο μέλλον, δεν μπορούμε παρά να διεκδικήσουμε όσα δικαιούνται για την παιδεία τους και ένα καλύτερο μέλλον. Ως γονείς θα θέλαμε να σας σας εκφράσουμε την ανησυχία μας για την ασφάλεια των παιδιών μας και την δυσαρέσκεια μας για τα χρόνια σοβαρά τεχνικά και κτιριακά προβλήματα που υπάρχουν», καταλήγει.
Τα κυριότερα προβλήματα αφορούν:
Την έλλειψη υποδομών για άτομα με αναπηρία και αναπτυξιακές δυσκολίες – δυσλειτουργίες.
Μάλιστα αναφέρει αγανακτισμένη μητέρα ότι το σχολείο: «δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για να εκπαιδεύσει όπως πρέπει τους μαθητές του ειδικού σχολείου Λίνδου, καθώς συστεγάζεται στον 1° όροφο του Δημοτικού Λάρδου. Οι αίθουσες που συστεγάζονται τα ΑμεΑ είναι 4, αλλά πάρα πολύ μικρές. Είναι μια αίθουσα διδασκαλίας για όλα τα παιδιά των τάξεων, μια μικρή αίθουσα πληροφορικής, ένα μικρό δωμάτιο ηρεμίας και χαλάρωσης, ένα γραφείο για τους εκπαιδευτικούς και μια κουζίνα», αναφέρει.
Οι ώρες δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών αναφέρουν. Με απετέλεσμα αυτό από την υπερσυγκέντρωση μαθητών σε περιορισμένο χώρο διδασκαλίας, κάτι που δυσχεραίνει εντελώς την εκπαιδευτική διαδικασία, δεν γίνεται απρόσκοπτα και επίσης αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Επιπλέον, αναφέρουν ότι «οι μαθητές μας έχουν αυξηθεί και οι υπάρχουσες αίθουσες δεν επαρκούν για να στεγάσουν τα τμήματα και τις ειδικότητες που δημιουργούνται.

Το πρόβλημα αυτό όμως αποκτά μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς στον υπάρχοντα χώρο και όροφο που στεγάζεται το σχολείο, δεν υπάρχει πλεονάζων χώρος για κατασκευή, έστω νέων αιθουσών. Επίσης η πρόσβαση στον πρώτο όροφο κρίνεται ακατάλληλη για παιδιά με αναπηρίες και αναπτυξιακές δυσκολίες και δυσλειτουργίες καθώς η μόνη πρόσβαση είναι μια σκάλα χωρίς κάγκελα, το μάρμαρο που καλύπτεται δεν είναι Αντιολισθητικό, με αποτέλεσμα να υπάρχει συνεχής κίνδυνος πτώσεων ειδικά σε βροχερές ημέρες και ένα ηλεκτρικό αναβατώριο καθισμα που σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργεί. Στα παράθυρα έχουν τοποθετηθεί κάγκελα που θυμίζουν περισσότερο φυλακή, παρά σχολείο. Επίσης υπάρχουν πολλά τεχνικά προβλήματα στο κτίριο όπως σπασμένη γυψοσανίδα, πυροσβεστικό κουτί με σπασμένο-βγαλμενο το σιδερένιο πορτάκι, με σωλήνα πυρόσβεσης που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων των παιδιών», υποστηρίζουν.
Έλλειψη Χώρων Υγιεινής: Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους. Οι διαθέσιμοι χώροι υγιεινής είναι ανεπαρκείς και δεν πληρούν τις βασικές προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας αφού υπάρχει μόνο μία τουαλέτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι «το σχολείο παρόλο που είναι ειδικό σχολείο, δεν διαθέτει καθόλου τουαλέτα για ΑμεΑ. Αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου και στην υγιεινή των μαθητών», καταγγέλουν.

Επικίνδυνο χαρακτηρίζουν και τον αύλειο χωρο καθώς «δεν υπάρχει πουθενά προστατευτικό δάπεδο για παιδιά ΑμεΑ που είναι επιρρεπή σε πτώσεις. Κατά την έξοδο τους στον αύλειο χώρο στο σχόλασμα υπάρχει ένας φωταγωγός όπου έχει σπάσει το γυάλινο καπάκι και παραμένουν τα σπασμένα γυαλιά εδώ και αρκετούς μήνες ακουμπισμένα στον τοίχο με κίνδυνο τραυματισμού των παιδιών. Τέλος υπάρχουν αρκετές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό υλικό, υλικοτεχνικό υλικό και αναλώσιμα. Αυτό δυσχεραίνει τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ένα ειδικό σχολείο είναι επιβεβλημένο να τα διαθέτει για την καλύτερη και αποδοτικότερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των παιδιών», αναφέρουν αγανακτισμένοι οι γονείς.

Ζητούν την άμεση παρέμβασή για την επίλυση αυτών των προβλημάτων με τη δημιουργία νέου κτιρίου που θα στεγάζει το ειδικό σχολείο ή τη μετεγκατάσταση τους με όλες τις προδιαγραφές που ορίζει η κείμενη νομοθεσία για μαθητές με αναπηρία.

«Πιστεύουμε ότι τα παιδιά μας αξίζουν ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον μάθησης, το οποίο θα τους επιτρέψει να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους και να προοδεύσουν. Μπορεί να είμαστε «όλοι διαφορετικοί», αλλά είμαστε «όλοι ίσοι»;», αναρωτιούνται και κάνουν έκκληση στον Δήμο Ρόδου ως γονείς του Ειδικού σχολείου Λίνδου -Λάρδου.
Νέος Κόσμος: Τροχαίο με σχολικό λεωφορείο και αυτοκίνητο – Μία ελαφρά τραυματίας
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις