Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ που κατασκευάζει μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά» τη Γραμμή 4 του Μετρό ολοκλήρωσε την αποστολή της κάτω από το Γαλάτσι, αφήνοντας πίσω της κατασκευασμένη σήραγγα 1.400 μέτρων και κατευθύνεται πια προς τον σταθμό «Ελικώνος».  

Το επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου «αποκαλύφθηκε» για πρώτη φορά σήμερα, Πέμπτη, σε δημοσιογράφους, μια ξενάγηση σε βάθος 35 μέτρων στη σήραγγα του Μετρό και τον μετροπόντικα (TBM) «Νίκη». Η «Νίκη» θα ενώσει υπογείως το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, σημείο όπου στο τέλος του 2026 θα συναντηθούν οι δύο τελευταίας τεχνολογίας Μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας 12,8 χλμ. της Γραμμής 4 «’Αλσος Βεϊκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας.  

Υπενθυμίζεται, ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». Ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και έως σήμερα έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1 χλμ, (60% της διαδρομής της) αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια» και ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή». Συνεπώς, συνολικά έχει ήδη έως τώρα κατασκευαστεί σήραγγα 4,5 χλμ από τα 12,8 χλμ του συνόλου της Γραμμής 4.

Η ABAJ σήμερα άνοιξε τις πύλες της στο εργοτάξιο της Βεΐκου και οι εικόνες που καταγράφηκαν ήταν εντυπωσιακές. Ο υπερσύγχρονος μετροπόντικας μήκους 110 μέτρων, που συνολικά θα σκάψει μια σήραγγα 7 χιλιομέτρων, προετοιμάζει το έδαφος για τη λειτουργία 10 σταθμών στη νέα γραμμή του Μετρό της Αθήνας.

 Σύμφωνα με στελέχη της ΑΒΑΞ, το Φρέαρ Βεϊκου σε αριθμούς έχει ως εξής

• 120 εργαζόμενοι – τρεις βάρδιες

• Μηδενικά σοβαρά ατυχήματα

• 110 μέτρα το μήκος του TBM – Βάρος 1.500 τόνους

• 10 με 15 μέτρα σήραγγας κατασκευάζονται καθημερινά (αναλόγως με τις ιδιαιτερότητες του υπεδάφους)

• βάθος εκσκαφής 32 – 35 μέτρα

• απομάκρυνση 1.500 – 2.000 κυβικών μέτρων χώματος καθημερινά

Με συνολικό μήκος 12,8 χιλιόμετρα και 15 σύγχρονους σταθμούς, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, θα συνδέσει περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις.

Ενδεικτικά, ο χρόνος μετακίνησης από το «’Αλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» της Ευελπίδων θα είναι μόλις 5 λεπτά και μέχρι την «Πανεπιστημιούπολη» του Ζωγράφου σε 14 λεπτά της ώρας.

«H ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 αναμένεται εντός του 2026, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία, την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία του Ομίλου ΑΒΑΞ στην κατασκευή σύνθετων έργων υποδομής» δήλωσαν στελέχη του Ομίλου.

Δείτε τις εντυπωσιακές φωτογραφίες μέσα από το εργοτάξιο:

(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Μετρό
(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Ειδήσεις σήμερα:

Βουλή: Παραπομπή Καραμανλή σε προανακριτική για παράβαση καθήκοντος – Δεκτή με 154 “ναι” η πρόταση της ΝΔ

Επίθεση με γκαζάκια σε ψητοπωλείο στον Κολωνό – “Άκουσα την έκρηξη και μετά είδα φωτιά” (Φωτογραφίες)

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις