Δίπλωμα οδήγησης: Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των νέων οδηγών, παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Μεταφορών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι μπαίνει φρένο σε φαινόμενα διαφθοράς που είναι κοινό μυστικό ότι υπάρχουν στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης, και οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν. 

Το νομοσχέδιο, εξήγησε ο κ. Καραμανλής, διασφαλίζει πρώτα απ’ όλα, αδιάβλητες εξετάσεις, κυρίως με τέσσερις τρόπους:

Πρώτον, κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης. Το πιο σημαντικό είναι ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Γιατί σε αντίθεση με το παρελθόν, η συγκεκριμένη διάταξη είναι καλά μελετημένη, πολύ προσεκτικά  διατυπωμένη και σέβεται τα προσωπικά δεδομένα. Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό χρονικό διάστημα.

Το δεύτερο εργαλείο με το οποίο αυξάνεται η αξιοπιστία των εξετάσεων, είναι ότι πλέον διευρύνεται το σώμα των εξεταστών. Πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνεται η δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. «Έτσι σπάμε τα κυκλώματα, ενώ θα έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Διευκρίνισε δε ότι δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές. 

Δυνατότητα οδήγησης για νέους από 17 ετών με συνοδό 

Τόνισε επίσης ότι: “Πλέον έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και ένα βήμα παραπάνω προς τους νέους μας. Καθιερώνουμε, λοιπόν, την δυνατότητα εξέτασης για νέους 17 ετών» και πρόσθεσε: «Προχωράμε και στο επόμενο βήμα. Θεσπίζουμε τη δυνατότητα οδήγησης για νέους 17 ετών, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους“.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διευκρίνισε στη συνέχεια απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις, ότι η οδήγηση πριν τα 18 έτη με συνοδηγό ισχύει σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία. Οι 17άρηδες λοιπόν θα έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να δώσουν θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις οδήγησης, αλλά να οδηγούν και ένα χρόνο με συνοδό και υπό αυστηρές προϋποθέσεις εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν.

Ο συνοδός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών, να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης τουλάχιστον 5 χρόνια και στην εφαρμοστική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπεται και να έχει και «καθαρό δίπλωμα», δηλαδή καθαρό point system.

Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης, διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο σε περίπτωση εμπλοκής του 17χρονου οδηγού σε τροχαίο, να φέρει ευθύνη και ο συνοδός οδηγός.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις