Blue Star Chios: Εξετάζουν καρέ-καρέ το βίντεο που κατέγραψε τον τραγικό θάνατο του 20χρονου Τάσου – Τι δείχνει
Τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του ο 20χρονος ναυτικός στο πλοίο Blue Star Chios, που εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή συρόμενη πόρτα στο ισόγειο γκαράζ, ερευνούν οι Αρχές.
Για το τραγικό δυστύχημα, που σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τετάρτης 24/9, συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του πλοίου και αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ παραγγέλθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
Την ίδια ώρα, επικρατεί οργή για το νέο ναυτικό δυστύχημα, με τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» να έχουν κηρύξει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας, καλώντας σε συμμετοχή όλα τα ναυτεργατικά σωματεία της χώρας.
Blue Star Chios: Σοκάρει το βίντεο από τη στιγμή του φρικτού δυστυχήματος
Κομβικό ρόλο στη διερεύνηση της υπόθεσης παίζει το βίντεο από κάμερα ασφαλείας που έχουν στη διάθεσή τους οι λιμενικές αρχές.
Όλα έγιναν λίγο πριν από τις 8 το πρωί, όταν ο 20χρονος Τάσος με ειδικότητα καθαριστή μηχανής, εγκλωβίστηκε στην υδατοστεγή πόρτα του πλοίου, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου Ρόδος-Πειραιάς.
Ο άτυχος νέος προσπάθησε να περάσει από τη βαριά συρόμενη πόρτα του γκαράζ για να πάει προς το μηχανοστάσιο και να πιάσει βάρδια.
Ωστόσο, για άγνωστο ακόμα λόγο, ο ναυτικός εγκλωβίστηκε, η πόρτα έκλεισε σε δευτερόλεπτα και τον τραυμάτισε θανάσιμα.
Το φρικτό δυστύχημα μάλιστα, όπως αποκάλυψε το Mega, έχει καταγραφεί από κάμερα ασφαλείας, με το βίντεο να εξετάζεται καρέ-καρέ από τις Αρχές.
Σε αυτό φαίνεται ο 20χρονος να κατεβάζει τον μοχλό, να ανοίγει η πόρτα ίσα-ίσα και σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να πατά για δεύτερη φορά τον μοχλό και να εγκλωβίζεται μέσα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 20χρονος διέθετε πιστοποιητικό του κυπριακού Υφυπουργείου Ναυτιλίας, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να είχε μία υποτυπώδη εκπαίδευση αλλά έπρεπε να περάσει και από άλλη εκπαίδευση στο πλοίο, η οποία κράτησε μόνο μία ημέρα.
Η έρευνα για το τραγικό περιστατικό είναι σε πλήρη εξέλιξη και μερικά από τα ερωτήματα που μένουν ανοιχτά είναι:
-Γιατί μια υδατοστεγής πόρτα λειτουργούσε χειροκίνητα;
-Λειτουργούσαν οι ηχητικές και φωτεινές προειδοποιήσεις;
-Τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας;
-Ποιος ελέγχει πραγματικά την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας στα πλοία;
-Υπήρχε επαρκής εκπαίδευση του 20χρονου για τον χειρισμό των μηχανημάτων;
Πώς λειτουργούν οι υδατοστεγείς πόρτες στα πλοία
«Λειτουργούν μηχανοκίνητα με ηλεκτρουδραυλικό κύκλωμα που ανοίγει και κλείνει τις πόρτες και συνοδεύονται από ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Εδώ φαίνεται ότι χειρίστηκε κατά λάθος τον τοπικό μοχλό προς την κατεύθυνση κλείσιμο αντί για άνοιγμα με αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί μοιραία το σώμα του καθώς δεν είχε περάσει πλήρως από το άνοιγμα της πόρτας», εξήγησε στο MEGA ο Νίκος Σπανός, ναύαρχος Λιμενικού Σώματος εν αποστρατεία.
«Η συγκεκριμένη πόρτα ανοίγει με ένα μπουτόν ή με μια χειρολαβή όταν της δώσουμε εντολή να κλείσει οτιδήποτε βρεθεί εμπόδιο δεν σταματά και συνεχίζει μέχρι να κλείσει», είπε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Γιώργος Βάλλης.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις